Peilstok mét, oliedop zonder mayonaise.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 15:22 #1193737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Olie verversen

henk 940LPT schreef : als je LPG rijdt en puur synthetische olie gebruikt word je olie niet zo snel smering. dan moet 3 jaar wel kunnen denk ik. uiteraard afhankelijk van kilometers en "visueel te beoordelen" toestand van de olie.

filterje zou ik wel elke 15K vervangen (bij kleppen stellen en vervangen van ring in olie vuldop) 

Olie verzuurt veel sneller bij korte afstanden (synthetisch of half synthetisch) daarom 1X per jaar verversen ook bij korte afstanden op gas is altijd beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2008 23:13 #1193982 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Zuur

okkie92 schreef :

henk 940LPT schreef : als je LPG rijdt en puur synthetische olie gebruikt word je olie niet zo snel smering. dan moet 3 jaar wel kunnen denk ik. uiteraard afhankelijk van kilometers en "visueel te beoordelen" toestand van de olie.
filterje zou ik wel elke 15K vervangen (bij kleppen stellen en vervangen van ring in olie vuldop) 

Olie verzuurt veel sneller bij korte afstanden (synthetisch of half synthetisch) daarom 1X per jaar verversen ook bij korte afstanden op gas is altijd beter.

Hoe zuur mag olie dan worden? Weet je ook de scheikundige samenstelling van deze zuren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2008 08:51 #1194013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen filter?
Nooit geweten dat je alleen een filter zou kunnen vervangen; wel olie vervangen zonder het filter te vervangen natuurlijk.
Was gisteren wel blij dat we schiphol haalden; daarna meteen verse olie dus ik hoop dat Vlo en ik er weer mooi tegen aan kunnen. Klokkie rond is tenslotte een lange termijn plan :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2008 12:55 #1194053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic half litertje
olie erbij dan he... zeker als je een orgineel volvo filter hebt met een terugslagklepje erin om de olie bij stilstaande motor toch in het filter te houden. die halve liter uit het filter zit niet in het nieuwe => dus ff bijvullen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC