Inschrijflijst onderdelen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2008 22:37 #1188312 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kavels
Hallo Johan

Johan Vlagsma schreef : Onzalig? lijkt me een beetje overdreven. Je kunt een auto ook in kavels opdelen, duidelijk afgebakend etc. Iets meer werk vooraf maar netto levert het je duidelijkheid en tijd op. Eigenlijk toont jouw ervaring nou juist aan dat er structuur en organisatie nodig is om zo'n actie tot een succes voor iedereen te maken. denk ik.

Structuur en organisatie is goed.  Maar een auto in kavels opdelen?  Dat werkt volgens mij niet.  Want er komt gegarandeerd minstens één (maar waarschijnlijk meer) personen die uit kavel x alleen onderdeel y wil hebben en als het even kan uit kavel f ook nog onderdeel g.  Dan heb je of net zo veel werk als zonder kavels of mensen gaan onderling onderdelen ruilen, waar je dan bij de verdeling weer rekening mee moet houden of (en da's misschien nog wel het minst wenselijke) mensen haken af.  Want er komt vast nog wel een sloopactie waarin je dat ene onderdeel wel los kunt kopen.  De kans dat je dan op onderdelen blijft zitten wordt alleen maar groter en dus ook de kans dat je op de kosten blijft zitten.
De organisatie kan best op veel punten verbeterd worden.  Maar volgens mij niet op de manier die jij voorstelt.  Wel op een heleboel andere punten.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 19:31 #1188362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het kan ook gewoon heel simpel
Ik kan niet alle reacties lezen, omdat ik heb tijdelijk even moet doen met een prehistorisch laptopje met een resolutie van 800x640 (Mozilla Firefox), waardoor ik maar de helft van de tekst (breedte) kan lezen.
Wat ik begrijp, is dat er een hoop beren op de weg zijn gevonden, omdat onderdelen tegen kunnen vallen e.d.
Ik zie het gewoon zo:
Je maakt een lijst, waarop alle onderdelen staan. Dat wordt een flinke klus. Vervolgens kun je aanvinken wat je nodig hebt. Dit kan alleen als je er ook een prijs achter zet.
Voorbeeld:
Ik ben op zoek naar stabi's (voor en achter) van een turbo-estate en heb daar 70 euro voor over, ook zoek ik nog een set motoren voor de voorramen (30 euro) en een zwart leren interieur van een 765 van voor 1988 staat niet belangrijk (200 tot 250 euro), een linker achterruit (15 euro), een derde remlicht incl. bedrading (35 euro), een 765 achteras ivm de sper, etc, etc.
Er komen weleens slopers beschikbaar, die minder kosten. Maar het is zonde om de rest (bijvoorbeeld motor, hemeltje, wielen, banden, etc) aan de sloperij cadeau te doen. Daar gaat het waarschijnlijk de pers in, terwijl de leden hier het misschien graag zouden hebben, waardoor we elkaars onderdelen goedkoper maken.Doordat op het ene wrak andere onderdelen zitten als op het andere, kan het zijn dat je langere tijd onderweg bent voordat je alles hebt. Nu barst het hier van de vermogende IT'ers dus die kennen het gevoel misschien wat minder, maar voor mensen als ik is het geweldig leuk om je auto gespreid te kunnen pimpen.
Dat was mijn idee. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 19:39 #1188364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euh.......

Volvo Project schreef : ook zoek ik nog een set motoren voor de voorramen (30 euro)

Check, met bedieningsknoppen?

Volvo Project schreef : een derde remlicht incl. bedrading (35 euro)

Check, maar welke bedrading precies?

Volvo Project schreef : Nu barst het hier van de vermogende IT'ers

Ik wil je wel effe uit de droom helpen: Ik wordt sinds de overstap van detachering naar vast contract nou niet echt onderbetaald, maar vermogend is wel wat erg optimistisch......
Trouwens, wat voor laptopje heb je dan? En ben je op zoek naar een andere? Ik heb nog wel een adresje (nee, legaal spul, echt waar, Pentium 4-tjes met garantie enzo.) Groupbuy? (Nee, echt niet, was maar een grapje.....)
Enne, waar is jouw wensenlijstje trouwens dan? Kun je die niet gewoon op de site zetten als dagboekpagina of zo?Ik heb hem <a href="/node/7216" target="_blank">hier</a> gezet.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2008 20:13 #1188366 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meer beren
Hallo Edo

Volvo Project schreef : Je maakt een lijst, waarop alle onderdelen staan. Dat wordt een flinke klus. Vervolgens kun je aanvinken wat je nodig hebt.

Dat wordt een behoorlijk lange lijst.  Wil je die kunnen verwerken, zal de gebruiker die online in moeten kunnen vullen.  En zal die online (lees: automatisch) verwerkt moeten worden.  Want als iemand "met de hand" een heel boekwerk (bestellijst met meerdere pagina's) moet gaan doorzoeken, iedere keer als iemand z'n lijstje inlevert, dan wordt het verwerken van alle bestellingen een hele klus.  Daar komt dan nog bij, dat er altijd een aantal onderdelen niet op staan.  Die moet je dan toch weer handmatig verwerken. Net als de bestellingen van degenen die hun gewenste artikel niet op de lijst zien staan, terwijl ie er (waarschijnlijk onder een iets andere beschrijving) wel op staat.  Daarnaast verplicht je je toekomstige afnemers zo, om de hele lijst (zoals gezegd, waarschijnlijk een klein boekwerkje) door te lezen.  En wat als ik een bepaald artikel wil hebben, maar alleen uit een bepaalde periode, in een bepaalde conditie of alleen als er een bepaald iets wel of niet op zit?
Volgens mij zitten er aan onze auto's dermate veel onderdelen, dat een lijst bijna onwerkbaar is.  Of hij is te lang of hij is niet compleet.
Verder denk ik dat we gewoon een soort standaardprijsindicatie nodig hebben.  Want misschien wil ik wel een onderdeel hebben dat jij ook wilt, maar kan ik, om welke reden dan ook, niet meer bieden dan een redelijke prijs, terwijl jij er gemakkelijk het dubbele voor kunt en wilt geven.  ("ik" en "jij" zijn hierbij alleen als voorbeeld gedacht.  Je kunt er ieder willekeurig forumlid voor invullen)  Jij zou dan gemakkelijker aan onderdelen kunnen komen dan ik.  Gebeurt dat een paar keer, dan ga ik me daar aan irriteren.  Ik dacht dat als ik me bij een vereniging aan zou sluiten, ik daar voordeel van zou hebben.  En nu zie ik, dat degene met wat meer geld (of wat minder remmingen op het gebied van geld uitgeven) iedere keer met de buit gaat lopen.
Verder maakt het, zoals ik hierboven al aangeef, het inschatten van "hoe rendabel is het om zo'n sloopactie te ondernemen" wat gemakkelijker.  Ik denk overigens, dat je de te maken kosten (aanschafprijs, overschrijfkosten, transportkosten, eventuele opslagkosten voor auto of onderdelen, etc.) met een factor 2 moet vermenigvuldigen om redelijk zeker te kunnen zijn, dat je naderhand uit de kosten komt.  Stel dus dat de auto inclusief "alles" uit zou komen op een prijs van 600 euro, dan zou je voor 1200 euro aan bestelde onderdelen op je lijstje moeten hebben staan.  Want er zijn altijd onderdelen die er niet op blijken te zitten, slechter uitzien/werken dan de besteller wil, de verkeerde kleur hebben of waarvan de verkeerde uitvoering op de auto zit.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2008 19:22 #1188529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat ik ook eens zo'n werk maken van een reactie

Baseman schreef :

Volvo Project schreef : ook zoek ik nog een set motoren voor de voorramen (30 euro)

Check, met bedieningsknoppen?

Waarschijnlijk zonder, maar dat weet ik nog niet. Geen idee of deurbekleding doorgaans met knoppen geleverd wordt.

Baseman schreef :

Volvo Project schreef : een derde remlicht incl. bedrading (35 euro)

Check, maar welke bedrading precies?

In het kader van een leeropdracht, moet ik nog even uitzoeken hoe het precies werkt, maar het lijkt me wel aardig, om het remlicht te laten werken, zonder het detectielampje voor kapotte verlichting telkens te zien oplichten als ik mijn rem intrap.

Baseman schreef : IT'ers worden niet onaardig beloond voor hun inspanningen. Ze hebben niet voor niets allemaal een paar Volvo's.

Zo, ik hoop dat ik zo alles goed geknipt en geplakt heb. Mocht ik iemand woorden in de mond hebben gelegd, dan was dat zeker niet de bedoeling.  Was ik maar net zo handig met computers als jullie!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2008 09:48 #1188572 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rem
Knip en plak ziet er prima uit...
Om het derde remlicht correct aan te sluiten, heb je vooral het bijbehorende relais voor de lampencheck nodig. Groen relais zal netjes het lampje controleren, en niet aan gaan op het moment dat er niets aan de hand is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2008 19:22 #1188601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer kom je nou langs Willem?
De lijst met vragen wordt steeds langer Willem.
Ik ben van plan op aanraden van Bas een dagboek bij te gaan houden, en ik wil niet gelijk bij mijn eerst posting afgaan!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC