Inschrijflijst onderdelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik loop al een tijdje met een idee rond. Enige tijd geleden werd er een Volvo door jullie gezamelijk gesloopt. De een had een achterklep nodig, de ander een aandrijfas. (fictief) De onderdelen werden verdeeld. Een groep leden had een leuke dag, en goedkope onderdelen op de koop toe.
Ik kan me allerlei scenario's bedenken waarbij onenigheid ontstaat, en de club niet met het initiatief geholpen is. Mocht het echter wel leuk lopen, dan verwacht ik een hoop blije gezichten. Daarom wil ik toch opperen, of het geen idee is, om na te denken over een lijst waarop mensen kunnen inschrijven welke onderdelen ze nodig hebben, en welke prijs ze ervoor over hebben. Bij voldoende animo kan er een groepsaankoop plaatsvinden.
Persoonlijk word ik erg enthousiast bij het idee dat ik dan eindelijk een keer die door mij zo verheerlijkte vóór- en achterstabilisatorstang van een turboestate kan bemachtigen. Wat vinden jullie ervan?
Goed idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben wel benieuwd hoe ver de onderdelencie is met hun plannen en voorstellen, we moeten nog even wachten tot de ALV voor een rapport denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat mij betreft is dat simpel, de belanghebbende zelf. Moderators en beheerders hebben genoeg te doen, de belanghebbende verdient er aan dus moet er ook maar de moeite in steken.Baseman schreef : wie gaat dat onderhouden?
Even de drupal site hierop gescanned, er is geen module voor. Dit spel zou in principe volledig geautomatiseerd op de site kunnen verlopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Binnenkort komt er een email herinnering bij iedere update naar de adverteerder waardoor deze sneller kan reageren en geinteresseerden kunnen zich abonneren op updates zoals bijvoorbeeld andere biedingen (met subscriptions module). Wat er nog aan mist is dat de lijst met aangeboden/gevraagd niet zo mooi toegankelijk is nu, dat kan waarschijnlijk redelijk makkelijk beter worden (met een view).
Het enige dat zou moeten gebeuren is dat aanbieders en vragers 1 advertentie per Volvo onderdeel gebruiken en niet meer proberen een hele sloper actie in een forum discussie te proppen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb de lijst met onderdelen waar een liefhebber voor was en die dus eventueel uit de sloopauto uit Margraten gehaald zouden worden, er even bijgepakt. Ik kom op een onderdeel of 70 (in woorden "zeventig"). Helaas waren die niet allemaal in een bruikbare staat en is er door gebrek aan mankracht later op de dag en een "foutje" bij het sloopbedrijf het nodige op blijven zitten. Bij Ad Kompagen liggen nog een aantal onderdelen, worden die niet verkocht, dan had ik financieel gezien beter naar Auto Rima en Marans kunnen rijden. Maar goed, da's leergeld voor de volgende keer. En ik hoop voor de ALV 2008 nog wat van die lessen op papier te zetten. Ik zou het zo weer doen (maar dus wel het financieel risico wat meer willen afdekken). Maar als iemand meent dat ik voor ieder los onderdeel een ander draadje ga openen, dan geef mijn portie maar aan fikkie. Daar begin ik gewoon niet aan. Het is enorm veel werk om uit te zoeken wie wat wil en wat er al verdeelt is. Naast het feit dat, ondanks allerhande waarschuwingen het heel moeilijk schijnt te zijn, om precies aan te geven wat je wilt. Als ik dan ook nog meerdere draadjes af moet gaan zoeken, al zijn het er maar vijf, dan is het helemaal niet meer bij te houden. En dan is het dus de laatste keer geweest, dat ik zo iets op me neem.Johan Vlagsma schreef : Het enige dat zou moeten gebeuren is dat aanbieders en vragers 1 advertentie per Volvo onderdeel gebruiken en niet meer proberen een hele sloper actie in een forum discussie te proppen.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij een sloopactie is het gewoon "wie het eerst komt, maalt het eerst". Als we ons daaraan houden, hebben we al één punt waarover we geen ruzie zouden moeten kunnen maken. Denk ik.
Ik zou ook zeker geen leden tegen elkaar op laten bieden. Dat geeft al snel scheve gezichten. Vooral als bepaalde personen steeds de bieding winnen.
Het lijkt mij handig, als we een lijst maken met daarop een prijs + marge voor "onderdelen uit sloopacties". Zodat je bijvoorbeeld bij iedere sloopactie hetzelfde betrag betaald voor een ruitje, een stuk bekleding of een deur(paneel). Uiteraard met een bepaalde marge voor "slechter dan gemiddelde staat" en "beter dan gemiddelde staat". Om maar wat te noemen.
Zo zou je kunnen zeggen: Een linker achterdeur kost 40 euro. Is ie slechter dan gemiddeld, dan gaan er 10 euro vanaf. Zitten er elektrisch bediende ramen in, dan komt er 10 euro bij. Zit er geen of beschadigd glas in, dan gaan er weer 10 euro af. ('t Is maar een voorbeeld)
Een dergelijke prijslijst is uiteraard alleen van toepassing op sloopactieonderdelen en is geen leidraad voor wat een "normale" prijs is bij de sloper of via Marktplaats en Co verkopende partij. Het is alleen:
- Een middel om onenigheid te voorkomen.
- Een middel om snel te berekenen of een sloopactie zich loont.
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
de inbreng van de moderatoren wordt (iig door mij) erg op prijs gesteld, wat echter vaak gebeurt is dat deze mensen op het laatst voor veel, zo niet alle zaken, aangekeken worden voor de uitvoering. dat kan niet van hen verwacht worden, zeker als zij hier zelf al (prettige dan wel iets minder prettige) ervaringen mee opgedaan hebben.
aan de andere kant, als iemand enthousiast over een bepaald idee is, zou deze ook (een gedeelte van) de uitvoering op zich kunnen nemen. geef zo iemand de ruimte (uiteraard indien mogelijk), dit ontlast de moderatoren en is wellicht een waardevolle uitbreiding van het forum cq de vereniging.
en wat betreft eventuele scheve gezichten: op zich zou je denken dat men als volvo 700 / 900 /x90 bestuurders op een beschaafde manier met elkaar om zou moeten kunnen gaan. dus als iedereen in gedachten houdt dat we allemaal dezelfde liefhebberij hebben en dat niemand er financieel beter van wordt zouden we met zn allen een eind moeten komen. of is dit te positief gedacht ?
- V700 register
- Nieuw lid
-