Volvo BX
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, die heeft niet bestaan. Maar veel scheelde het niet.
<a href=" www.carstyling.ru/cars.1979_Volvo_Tundra.html "> www.carstyling.ru/cars.1979_Volvo_Tundra.html
Wisten jullie dit? Ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Antoine
Die is al vaker langsgekomen.
Maar <a href=" www.blocket.se/vi/14612576.htm?ca=14_s " target="_blank">dit is nog veel erger.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heren,
Een vergelijkbaarontwerp (of hetzelfde) van Bertone is in 1982, voordat het een BX werdt, ook aan mazda (MX81) aangeboden en als concept gebouwd.
zie ook <a href=" www.bertone.it/User/en/scheda_80_mazda_en.htm "> www.bertone.it/User/en/scheda_80_mazda_en.htm
erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wouter1973 schreef : Ook een jaartje in rondgetuft, zo'n type I BX. Een diesel. Niks mis mee! Als de hydrauliek niet onherstelbaar was beschadigd, waardoor ik op een zekere nacht met de kont over de weg schrapend naar huis ben gereden, had ik 'm nog wel wat langer gehad. Best een markante verschijning nog steeds (de oude types dan), wat een BX dan toch weer gemeen heeft met een mooie 700 of 900.
ze rijden errug relaxt, bijna even goed als een CX (alleen die zijn wel veel slechter)
voor de ruimte hoef je het ook niet te laten (1800 litertjes in breakvorm....)
en, al lijkt het van niet, erg hoekig!!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
BX begint al aardig zeldzaam te worden, ze verdwijnen ongeveer in hetzelfde tempo als de 440/460 serie, en dat is erg snel!
Het
blijft een goed ontwerp: leuk om te zien, comfortabel om in te rijden,
maar een draak kwa ergonomie wat mij betreft! Gelukkig kan ik zo af en
toe nog daaraan herinnerd worden, een vriend rijdt nog dagelijks in een
break, en hij heeft nog een paar andere exemplaren.
Overigens, binnenkort (nou ja, zal nog wel een jaartje duren) in dat theater: BX 24valves...
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij de bertonesite staat nog veel meer grappigs
www.bertone.it/User/storia_prototipi.htm
maar zo'n BX brrrrr. comfortabel ja,dat wel, als de veerbollen niet stuk waren. motor OK
maar voor de rest: flimsy, slecht gebouwd, goedkoop materiaal en zo kapot, een echte jaren 80 citroën dus. (en wat mij betreft heel goed vergelijkbaar met de nederlandse volvo's uit die jaren)
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ook ik heb van 1988 tot en met 1991 in een BX gereden. Een witte 1400 in een bijzondere Palmarès uitvoering ( GTI interieur en bumpers en wieldoppen meegespoten in exterieurkleur met rode striping). Waren er in Nl maar 500 van. Nieuw gekocht, LPG erin en ik heb er ruim 150000 km zonder enig probleem mee gereden. Alleen een stukje uitlaat en verder NIETS kapot gehad. Heerlijk comfortabele auto. Qua onderstel kunnen onze Volvo's er niet aan tippen. Maar voor de rest was het een tupperware party, je moest er niet aan denken om er een serieuze aanrijding mee te krijgen. Maar technisch is het één van mijn beste auto's geweest waar buiten het normale onderhoudschema nooit iets mis mee was. En het 1400tje werd bepaald niet gespaard. Veel Duitsland-ritten met kruissnelheden van 160km/u, vele uren achtereen. En dan te bedenken dat ik bij aankoop zoveel "technisch vertrouwen" in de auto had, dat de dealer mij een onderhoudscontract inclusief banden erbij deed van Hfl. 0,05 per kilometer om me over de streep te trekken. En uiteindelijk is hij de lachende derde van deze deal geweest. Dus ik bedoel maar, niet alle vooroordelen zijn terecht........................, soms valt het ook mee.
Grtx, Jan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Volvisti
Ik zie geregeld een BX. En iedere keer als ik er een zie, denk ik: "Wat een goedkoopuitziend ding". Ik heb er ook wel eens in gereden. 't Is niet helemaal mijn ding zullen we maar zeggen. En dat eeuwige getik van die hydrauliek...
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je een beetje gezopen zou hebben, zie je dat tegenwoordig alles op elkaar lijkt.
Maar vroeger was dat toch anders, zo te zien.
[Edit 30 dec: het ontwerp is natuurlijk al 24 jaar oud, net als onze auto's]