collectieve verzekering?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het recente onderwerp van flyingdutchman81 (?) en de ervaring die meerderen van ons hebben met verzekeringen van onze auto's brengt mij terug bij mijn 2CV in de jaren 80. Via de club bestond de mogelijkheid om een specifieke verzekering voor de eend af te sluiten die de nodige voordelen bood. Een verzekerde waarde ver boven de gemiddelde dagwaarde van een eend, noem maar op.
Ik schat dat we een wagenpark van bijna 1000 auto's vertegenwoordigen, sommigen (bijna) stilstaand, anderen die 50.000 kilometer per jaar afleggen.
Moet voor een verzekeraar of tussenpersoon toch een redelijk interessante groep zijn?
Iemand ervaring hiermee, wellicht binnen het bestuur?
Groetend, JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij de vorige pogingen is steeds gebleken, dat er geen behoefte aan is, cq dat de kosten voor een dergelijke verzekering niet lager liggen dan wat de markt te bieden heeft.
Naarmate onze auto's ouder worden en makkelijker in ene klassiekerpolis onder te brengen zijn, zal die behoefte denk ik ook niet toenemen. Maar misschien zie ik het verkeerd, en is het tijd voor een hernieuwd onderzoek?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Naarmate onze auto's ouder worden en makkelijker in ene klassiekerpolis onder te brengen zijn, zal die behoefte denk ik ook niet toenemen. Maar misschien zie ik het verkeerd, en is het tijd voor een hernieuwd onderzoek?
Ik zal proberen een en ander uit te laten zoeken als we daar als bestuur het er over eens zijn.

- V700 register
- Nieuw lid
-
...en wat mij betreft niet zozeer om goedkoper verzekerd te zijn, maar vooral beter verzekerd.
JP gaf als voorbeeld het 'verzekerd zijn voor een bedrag hoger dan de dagwaarde'.
Met name dat is een heikel punt voor veel auto's in de vereniging, die in bovengemiddeld goede staat verkeren.
Via de club is het makkelijker taxeren om de vervangingswaarde vast te stellen. Mijn huidige verzekeraar accepteerde dit bijvoorbeeld niet.
Nogmaals: fijn initiatief
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een van de nachtmerries waar je eigenlijk niet aan wilt denken. Je hebt je auto in vijf jaar helemaal opgeknapt, daar ook aardig wat tijd en geld in gestoken en dan de wetenschap dat je misschien een duizend euro uitgekeerd krijgt als het een keer fout gaat.
Ook al is een collectieve verzekering even duur als een conventionele, als de dagwaarde verhoogd kan worden dan ben ik best wel geïnteresseerd.
Groet,
Tamas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht zou het bestuur over deze vorm van verzekeren én de extra hoge korting die er voor bedrijfsmedewerkers schijnt te bestaan (radio spotje 27-9, rond het nieuws van 20 uur op radio een) eens kunnen praten met CB? <a href=" www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/product/pro...sp?productId=PRD0160 ">Hier wat info
Groetend
JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb laatst van nabij ook een geval meegemaakt waarbij een 940 total loss verklaard werd en de eigenaar met 2500 euro afgescheept dreigde te worden. Dat terwijl er bij de dealer om de hoek een 97-er 940 werd aangeboden voor Euro 11.950,00.
Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken bij een aanrijding betrokken te raken, zeker niet gezien prijstendens goede 940's. Ben ook geintereseerd in mogelijke taxatie en verzekering

- V700 register
- Nieuw lid
-
ben ik ook lid van een andere autoclub en deze hebben als club mensen die de auto taxeren voor slechts € 35,00 Wat de verzekeringsmij. ook accepteerd.
Ik ben van mening dat het belangrijker is dat we bv via onze club de auto s kunnen laten taxeren op bv sleuteldagen dan dat we een verzekeringsmij gaan zoeken.
Ik zelf heb bv een verzamelpolis waar ik zoveel auto s in kan stoppen als ik wil.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dit is me al een paar keer overkomen.
De waarde van je auto wordt bepaald aan de hand van de leeftijd, en het blijven oude bakken in de ogen van de verzekering. Die moeten immers betalen.
Mij zou het wel een paar centen waard zijn als je een verzekering zou hebben die in zo'n geval voor je zou vechten.
We zouden nogmaal eens kunnen pijlen naar de behoefte.