toch een avatar, maar dan als ode

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2007 17:55 #1172226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat weet ik
Maar vandaag is ze "jarig"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2007 17:58 #1172228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ere aan wie dat toekomt......

Valentijn,

Ik ben onder de indruk van jouw posting. Vandaar dat ik - met behulp van Google - iets heb gevonden over Immaculata. Zo delicaat en teer kan ik niet dichten. Ik hoop dat je dit kunt waarderen.

Immaculata gij leliereine
Van eeuwige reinheid beminlijke bruid.
Wil mij met lichaam en ziel aan U wijden,
U kies ik heden tot moeder mij uit.
Reinste, o reinste der mensen bemind.
Immaculata, bescherm uw kind.

<div class="vers">
<p class="vers">
Moeder ik vrees voor de loerende vijand,
Voor duizend gevaren die dreigen van ver.
Moeder ‘k heb angst voor de nakende toekomst.
Toon mij uw immer mijn lichtende ster.
Tot ik in strijden de vrees overwin.

<p class="vers">
Moeder bewaar mij voor boosheid en zonden,
Behoudt mijne ziele onschuldig en rein,
Wil mij geleiden in leven en sterven,
Laat mij een keurig Mariakind zijn.
Tot in de hemel een moeder u vindt.

<p class="vers">
&#160;

</div>

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2007 22:48 #1172259 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Majoor Bosshardt

Inderdaad kunnen wij allen een voorbeeld nemen aan deze geweldige vrouw, die gelukkig ook al tijdens haar leven de waardering kreeg, welke ze in mijn ogen volledig verdiende. Ik heb de uitzending van Villa Felderhof altijd bewaard, waarin ze samen met Herman Brood te gast was in 1996 en heb deze vandaag met ontroering nog eens teruggekeken.

Inderdaad een eenvoudig gebleven mens, die oog had voor de minder bedeelden en respect toonde voor alle soorten mensen, ongeacht afkomst, religie of ras. En hield ons daarmee allemaal een spiegel voor. En ofschoon ik persoonlijk niet religieus ben, heb ik wel altijd diep respect gehad voor deze geweldige vrouw, waarvan akte, bij deze.

En die avatar, ik kan Frits' reactie wel enigszins begrijpen, maar zoals ik jouw ken, Valentijn, weet ik voor 100% dat je haar hiermee hebt willen eren met alle beste bedoelingen. 

Groeten, Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 09:14 #1172284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic a lot to do about nothing

Lieve Volvovrienden,

In antwoord op uw schrijven;

Mathy: s-je vergeten bij des

Frits: nu zij overleden is etc.; tja ik kon haar moeilijk gedenken terwijl ze nog leefde...

Mark: haar zoons waren mij juist voor.....

Gerard: Een prachtig gedicht, van wie is het? Het sluit wel goed aan bij Reve die ook Maria vereerde. Overigens kan ik ook niet zo dichten, het "mijne" was dus "geleend" van Reve.

Jan: Het was niet alleen om de majoor te eren, maar ook om Johan een steuntje in de rug te geven. In het draadje "nieuwe vereniging oprichten" waren sommigen nogal zuur over de site verandering. Dat vond ik niet eerlijk. Toen besefte ik mij dat ik zelf ook nogal ruw geweest was over de avatar dacht ik; als steun neem ik er ook één, ondanks dat ik hem eigenlijk niet wil.

Dat het door de soort avatar die ik kies dan een beetje z'n doel voorbij schiet door de polemiek die hierover ontstaat......tja dat past wel een beetje bij mij. Zelf heb ik alle afslagen die mijn denkraam neemt ook nog niet in kaart op de mentale tom-tom.....

Volvovrienden: Laten wij het maar weer over Volvo's hebben, 67 reacties op de anonieme gluiperd, en 13 op deze, da's samen 80 reacties op een off topic onderwerp als een avatar. Dat is eigenlijk te veel eer. We lijken wel een stel oude wijven, ik voorop. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa....

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 14:32 #1172316 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic ouwe wijven

Valentijn,

wie zonder fouten is, werpe de eerste steen. En al hebben de dames de naam, ook kerels kunnen er wat van, slap ouwh*****.

En wat zei een oude wijsgeer ( zijn naam is mij helaas ontschoten) ook al weer:

Je moet veel weten om te weten dat je niets weet.

En af en toe een beetje slap OH-en, daar is dit forum toch ook een beetje voor.  Ter lering en vermaak.

Een prettige dag nog .

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 15:39 #1172321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic much ado

about anything!

Dat is het motto toch van de kletshoek.

Anyway de heer van het Reve was ook van de kattelieke.

Bovendien vind ik hem een ranzig, warrig figuur die een redelijk boekje  heeft geschreven zo net na de oorlog, en daarna nauwelijks iet heeft bijgedragen wat het lezen waard was. En voor de rest   zich als een nuffige god gedroeg en mensen tegen elkaar uitspeelde. Bovendien zat hij met zijn hand in broekjes van kindertjes, wat mij al helemaal van walging over mijn nek laat gaan.

Om de vergelijking met de majoor te geven:

Zij is verheven tot heerlijkheid. Een goed mens, wat je ook over religie denkt

De heer van het Reve hoort wat mij betreft bij de groep die Sartre omschreef als: De hel, dan zijn de anderen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2007 22:08 #1172381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scherpte

Beste Jeroen,

Hartelijk dank ook voor jouw bijdrage. Een scherp commentaar van jou ontbrak inderdaad nog in dit draadje.

Van Reve heb ik bijna al z'n boeken en de meeste vind ik althans zeer lezenswaard. Wat mij betreft was De avonden niet het enige boek van zijn hand dat de moeite waard was . Zelf schreef Reve daarover; Het gaat helemaal nergens over (net als dit draadje), en er komt geen normaal mens in voor.

In mijn herinnering was het zijn partner Joop Schafthuizen die veroordeeld is voor het misbruiken van kinderen. Maar goed Reve was z'n partner en wist er ongetwijfeld van en is er misschien zelfs wel bij geweest. Hoe dan ook heeft hij er geen afstand van genomen. (voor zover dit nog kon, volgens mij was Reve al redelijk dement aan het worden toen dit in België speelde)

Kindermisbruik vind ik ook één van de vreselijkste misdrijven. Had ie het met mijn kinderen gedaan dan hadden ze hem waarschijnlijk eerder kunnen begraven dan ze nu gedaan hebben. Of ie nou mooi kon schrijven of niet....

&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC