toch een avatar, maar dan als ode
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Volvovrienden,
Omdat ik de kritiek op de sitebeheerders ongepast vind en ik wat ruw geweest ben over de avatar, geef ik toe aan de oproep om toch een avatar te plaatsen. In de vorm van een ode aan de majoor.
Bij het overlijden van majoor Bosshardt moest ik aan het volgende gedicht van Reve denken;
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar verlamde oude mensen wast, in bed verschoont, en eten voert, zal nooit haar naam vermeld zien. Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert, ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee. Toch goed dat er een God is.
Nu had de majoor over belangstelling niet altijd te klagen, maar toch. Telkens als ik haar hoorde spreken, of een enkele keer zelf sprak, kreeg ik door de ontwapenende eenvoud van deze vrouw, die haar hele leven in het teken van het helpen van de minder bedeelde stelde, altijd een soort schaamte gevoel over mijn eigen hoogmoed.
Zelf ben ik niet religieus dus ik weet niet precies hoe dat werkt met heiligverklaringen, maar wat mij betreft zou de paus in Rome haar eerder heilig moeten verklaren dan zijn voorganger. Wat een wereldvrouw!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij is mooi,
maar realiseer je wel dat als je je avatar ooit weer wijzigd ook alle "oude" berichten de nieuwe avatar krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Maarten,
Neuh, ik houd de majoor nog wel een tijdje.
Kwou dak nog zo'n oma had......
- V700 register
- Nieuw lid
-
vind het een beetje ongepast om de majoor als avatar te gebruiken.
doe dan maar niks.
(das mijn mening)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Valentijn
Voor een zalig- of daaropvolgende heiligverklaring moet je op z'n minst katholiek zijn. En het leger de heils is een protestantse organisatie/stroming dacht ik.
Groetjes
Mathy (die katholiek en niet-donor is om één reden. Het vreemde gevoel dat je krijgt als je aan het veranderen van die toestand denkt.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Frits,
Hartelijk dank dat je die informatie met mij deelt.
Hè, wat zuur nou dat je het als een beetje ongepast ervaart. Dat was niet de bedoeling.
Wat ervaar jij nou zo als ongepast, ik schrijf toch over de majoor met alle respect?
Trouwens, niks is geen optie, dat wilde ik, maar dat kan niet, maar goed die discusie maar niet weer opnieuw want dan schiet de plaatsting van mijn avatar z'n doel voorbij.
(Hèhè, eindelijk Mathy ook eens kunnen betrappen op een typefout....)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Valentijn
achnaton schreef : (Hèhè, eindelijk Mathy ook eens kunnen betrappen op een typefout....)
Vertel eens waar ie staat, want ik zie hem niet.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
achnaton schreef :
Beste Frits,
Hartelijk dank dat je die informatie met mij deelt.
Hè, wat zuur nou dat je het als een beetje ongepast ervaart. Dat was niet de bedoeling.
Wat ervaar jij nou zo als ongepast, ik schrijf toch over de majoor met alle respect?
Trouwens, niks is geen optie, dat wilde ik, maar dat kan niet, maar goed die discusie maar niet weer opnieuw want dan schiet de plaatsting van mijn avatar z'n doel voorbij.
Heb ook niet gezegd dat niet met respect over de majoor schrijft.
Nu ze is overleden en weer in de belangstelling staat ga jij haar foto als avatar gebruiken.
Ik vind het gewoon niet gepast.
effin je kijkt maar. Ik persoonlijk zie liever iets met onze hobby te maken heeft.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk al dat respect voor de overledenen.
Gaan we vandaag prinses Diana doen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
MSuidgeest schreef :
Leuk al dat respect voor de overledenen.
Gaan we vandaag prinses Diana doen ?
Doe maar op 31 augustus, dan is het 10 jaar geleden........