Shit leaseauto

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 21:23 #1060602 door V700 register
Shit leaseauto is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Ik zit met een dilemma, ik ga zeer waarschijnlijk voor een andere baas werken, nadeel is echter dat ik dan in een leasebak moet gaan rijden. Ik heb echter vorig jaar oktober mijn 960 nog een een LPG-G3 instalatie laten voorzien, gezien het feit dat ik 40000 km per jaar rijdt. Nu is het probleem dat als ik in een zakelijke auto rij ( en een Volvo past niet in budget) ik eigenlijk te weinig kilometers maak om de LPG auto nog aantrekkelijk te laten zijn. En aangezien ik al 4 volvo's heb staan (incl de 960) en de bijtelling toch interessant ipv de 960 weet ik echt effe niet meer wat te doen. Wie heeft er goede ideeën, kan ik bv gas weer uit laten bouwen wat is mijn 960 waard bij evt verkoop, kan ik een auto schorsen die op LPG rijdt of krijg ik daar in de toekomst problemen mee?
Wie heeft er ervaring met dit probleem of een goed idee.
Deze ideeën heb ik al;
1- Niet voor de nieuwe baas gaan werken          
2- De 960 op km vergoeding rijden (vind ik zonde van de auto)
Alvast bedankt
Erwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 21:29 #1170022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic constructies
Er zijn verschillende constructies mogelijk waardoor je je eigen auto kan leasen. Stond onder andere een advertentie van in de laatste Factor700 van een bedrijf die dat allemaal regelt.
Misschien is dat een optie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 21:33 #1170023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon
lekker prive in blijven rijden.
leasebak voor zakelijke houden (zo heb je ook geen bijtelling voor de leasebak)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 21:42 #1170026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scheelt nogal.
Fiscale bijtelling scheelt behoorlijk, vanaf 4400 euri per jaar (cataloguswaarde 20000 euri, dus het kan alleen maar meer worden.)
Omgerekend is dit een netto last van een slordige 150 per maand.
Dus, 960 eruit, 150 per maand dokken in een auto rijden die je niet wil
Of 960 houden, leaseauto alleen zakelijk gebruiken, voor die 150 euri kun je volgens mij redelijk prive rond blijven rijden.
Of maak ik nu een denkfoutje....?? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 21:58 #1170030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen denkfout
Rijden op G3 is redelijk goedkoop.
Bij ons in Flevoland is de wegenbelasting 237 per kwartaal tegenover 163 op benzine. Auto tussen 1451 en 1551 KG. Dat is een verschil van 25 euro per maand. Een tank benzine kost 120 euro voor 80 liter. En wat kost LPG ? 50 ct per liter ? Dan is een tank van 80 liter dus vol voor 40 euro.
Een tank per maand leegrijden op G3 en je speelt al kiet.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 22:06 #1170032 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Leasebak moeten rijden?
Waarom moet je in die leasebak moeten rijden?
Een leraar van de Saxion hogeschool heeft een leasebak geweigerd, toen hij bij Oracle (in Utrecht) solliciteerde. Niet omdat hij zelf een mooie auto had, maar omdat hij geen zin had elke dag in de file te staan. Hij had veel liever een OV jaarkaart (nog goedkoper voor de werkgever ook).
Die kreeg hij niet en daarom heeft hij de baan geweigerd, waarna hij uiteindelijk bij Saxion terecht kwam.
Ik zou het no ook zo doen, er zijn op dit moment leuke baantjes genoeg in de IT en ik ga echt geen 307 hok rijden, omdat de baas dat nodig vindt, i.p.v. in mijn 960.
Volgens mij kan je, zeker nu de economie weer lekker op gang is, best proberen een andere oplossing zoeken, samen met je nieuwe baas.

Bovendien staat er in de Factor700 toch ook altijd een advertentie van <a href=" www.amsingbedrijfskunde.nl/ ">Amsing b.o.i. Daar kan je een van je oudere Volvo's in de lease mikken, mits deze ouder is als 15 en natuurlijk het een 700 betreft.
Deze jongens regelen het ook voor de 200 serie.

En waarom een G3 eruit halen? Zoveel maakt het toch niet uit, benzine of G3. Al rij je maar 10.000km per jaar, dan is het nog rendabel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 22:07 #1170034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn keuze

MSuidgeest schreef : En wat kost LPG ? 50 ct per liter ?

Oeps, ik tank momenteel voor minder (!!!) dan 40 cent per liter LPG.
Persoonlijk zou ik opteren voor de kilometervergoeding. Tja je rijdt dan veel kilometers. Maar van de vergoeding kun je de wagen wel goed (laten) onderhouden.
En laten we eerlijk zijn.......welke leasebak haalt het comfort van onze volprezen 9 serie ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 22:14 #1170036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG 40 cent??!!
WAAR WAAR WAAR????????
Ik ben al "blij" met 48 cent; gisteren 59 op de A1, soms heb je geen keuze....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 22:20 #1170037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hep gelijk Jeroen
Banen genoeg.
Bij ons <a href=" www.hellebrekers.nl/ "> www.hellebrekers.nl zijn we ook opzoek naar enkele vakmensen. Als je ze niet wegkoopt bij een ander komen ze gewoon niet. Zo simpel is het tegenwoordig.
Zeg maar een luxe-probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 22:55 #1170043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al verteld hier
maar gewoon nog ene keer:
 je least gewoon een hele vette kar voor jezelf alleen.
 Ik noem een Mx 5 of een Mini Cooper S works, zoiets. wat je zelf heel tof vindt maar waar je familie niks aan heeft in de regel, zodat je een heel goed verhaal hebt om geen fiscale bijtelling te krijgen.
Verder beding je ,maar dat mag geen probleem zijn, dat je tankt met je bedrijfstankpasje onder dezelfde condities als je toekomstige collega&#39;s
Vervolgens ga je lekker in je 960 rijden als je leasehok voor een beurt moet of zo. Je gooit m dan lekker vol (dûh op gas ,maar meteen benzine ook maar) scheelt de lease maatschappij ook kosten voor een leenauto.
En je gaat ook lekker met brandstofkosten (net als je collega&#39;s) van de baas tanken tijdens je vakantie in je 960.
zo rij je die ook nog eens een keer en heb je best of both worlds.
Mijn broertje heeft ook zo&#39;n 307 hok 1.6 Hdi(na chippen liep die wel 199) en als die naar de garage moet , en das best vaak, rijdt hij t-bird op benzine met pasje van de baas.
Hop!
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC