verslag Hooftman Woerden
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij ontstentenis van Jeroen (ik weet niet hoe vaak hij tijd heeft, maar misschien verveelt hij zich 's avonds wel te pletter) heb ik nieuw album aangemaakt bij <a href="/?q=image/tid/300" target="_blank" title="woerden">Foto's-Evenementen</a> .EndlessQuest schreef : Ik had een paar fotootjes gemaakt. Waar kan ik die kwijt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, de wagen van Siebren is een stuk soepeler, minder bruut maar daardoor ook minder "schop in de rug" gevoel. Ik heb de B204GT van SIebren niet echt op z'n staart getrapt zoals ik bij de mijne wel heb gedaan, maar je hebt in ieder geval een indruk wat een slordige 200 PK teweeg kan brengen in een 740, al dan niet met een 2,0 16V of een 2,3 liter.bodejodel schreef : Gelukkig was er genoeg te doen, te helpen, te eten, te drinken, te bekijken en ook te rijden! De 740 Turbo 16V van siebren is een heerlijke soepele snelle auto en de auto van Maarten is een even snelle, maar ontzettend brute machine! Die getunede V70R was wel heel erg snel! Toch hou ik meer van de oude garde!

De mijne moet nog een keer omlaag, dat staat nog op het lijstje.

Oh ja, die V70 R AWD met 400 PK was echt heel heftig, de snelheiservaring was misschien niet zo sterk aanwezig maar bijna 100 in z'n 2 bij 5000 rpm is best wel stevig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Cees,ceesvane schreef : Heren,
Het was mijn tweede sleuteldag, vervolgens een forse hoeveelheid informatie opgedaan. Maw. een leerzame ochtend en ook nog mijn buitentemp. geinstalleerd. Dank aan de monteurs van Hooftman en de goede organisatie.
Cees
Is je probleem met de versnellingsbak nog opgelost?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ca. 3 weken is de koppelingsplaat voor de 3e keer vervangen. Tot dusver gaat het goed en stinkt de koppeling niet. Op de sleuteldag bij Hooftman mijn probleem besproken met de monteurs. Conclusie is voorlopig dat de samenstelling van het plaatmateriaal waarschijnlijk de oorzaak is. Er zitten nu geen originele Volvo plaat in maar wel van dezelfde fabrikant, nl. Sachs. Zo op het oog is de samenstelling van de plaat anders. Ik heb inmiddels ook de caravan getrokken zonder problemen. Weliswaar nog geen heuveltje van een procent of 13, maar toch.
Wat is nog meer nagekeken. Er is een keerring vernieuwd en de koppelingscylinder is gereviseerd. Wellicht dat de combinatie van de uitgevoerde werkzaamheden het probleem heeft opgelost.
Zelfs bij een nieuwe V70 schijnt de koppeling te stinken bij forse belasting volgens de monteur bij Hooftman!!!
Gr. Cees

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De drukgroep is ook vervangen.
Gr. Cees
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was een leuke dag, erg goed georganiseerd, goede sfeer en ook geweldige service van Hooftman. Ik heb weer veel geleerd.
Mijn gasklephuis is schoongemaakt. Hij was niet heel erg vies, dus ik vraag me af of hier het probleem in zat, maar toch goed dat die weer schoon is. Verder zijn mijn banden gebalanceerd. De trillingen zijn wel minder, maar ik heb nog steeds lichte trilling bij ongeveer 90 km/uur, die er voor mijn nieuwe banden niet waren. Ik ben bang dat de reserve velg die ik gebruikt heb voor 1 van mijn 4 nieuwe banden (zodat ik de beste oude band als reserve kon gebruiken) misschien niet helemaal recht is. Wordt nog een keer nader bekeken. In ieder geval heb ik nu ervaring met banden wisselen. Verder is er gekeken naar mijn airco. Hij doet het wel gewoon, maar moet misschien bijgevuld worden omdat die niet heel koud wordt.
Verder heb ik dakdragers aangeschaft, met 15% ledenkorting korting, dus in de vakantie kunnen de surfspullen op het dak.
Al met al een perfect dagje!