Cis klep stappenmotor 1997 940lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2020 22:19 #1464304
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zeker weten de cis,
Het is zeker weten de cis, als ik het stekkertje eruit trek , dan stopt het geluid meteen, en heb hele goeie oren ondanks mn goede muziek verslaving
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2020 08:57 #1464305
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Spanningsloos
Dat duurt een tijdje.
Idee:
Er zijn verschillende componenten waar de spanning niet meteen weg is bij uitschakeling.
Bovendien zijn er componenten die met een plusdraad aan elkaar zijn verbonden.
Zo kan de ene component de andere nog een tijdje van stroom voorzien.
Is de spanning na een uur of wat wel weg dan zou ik me er geen zorgen over maken.
Wil je de stroombron opsporen dan vind je die misschien door het loskoppelen van componenten met een plus verbinding.
Idee:
Er zijn verschillende componenten waar de spanning niet meteen weg is bij uitschakeling.
Bovendien zijn er componenten die met een plusdraad aan elkaar zijn verbonden.
Zo kan de ene component de andere nog een tijdje van stroom voorzien.
Is de spanning na een uur of wat wel weg dan zou ik me er geen zorgen over maken.
Wil je de stroombron opsporen dan vind je die misschien door het loskoppelen van componenten met een plus verbinding.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2020 22:50 #1464328
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic feiten tellen...
Contact uit, motor uit. Dus ook de ECU waar de stationairklep, want zo heet zo'n ding in fatsoenlijk Nederlands
, aan hangt, dus zit er ergens een klein kaboutertje dat 'm stiekem heel gemeen van elektriciteit voorziet.

- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 17:07 #1464412
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Nog even...
Net even wt servicedoc's en bedradingschema nagelopen. Er kan geen spanning op blijven staan, uit is uit. Conclusie: Er heeft niet gehinderd door enig verstand of ervaring een welwillende amateur expert, en die vindt je zelfs in garagebedrijven, aan geprutst.
Of je moet nieuwe oortjes kopen.
Of je moet nieuwe oortjes kopen.

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 17:16 #1464447
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Denk niet
dat nieuwe oortjes nodig zijn. Mijn ervaring is dat heel veel CIS-kleppen een beetje zoemen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2020 17:51 #1464448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtmassameter
Ik denk dat ik het weet!
Na het afzetten van de motor wordt de gloeidraad van de luchtmassameter even schoongebrand. Daarvoor moet die LMM natuurlijk wel stroom krijgen. En die komt via het eerste contact in het brandstofrelais (de tweede is voor de brandstofpomp), aangestuurd vanuit de ECU. Datzelfde contact voorziet ook de CIS klep van spanning.
Dus zelfs ná het afzetten van de motor krijgt ook de CIS klep nog een tijdje stroom en zou die dus nog even kunnen brommen.
Na het afzetten van de motor wordt de gloeidraad van de luchtmassameter even schoongebrand. Daarvoor moet die LMM natuurlijk wel stroom krijgen. En die komt via het eerste contact in het brandstofrelais (de tweede is voor de brandstofpomp), aangestuurd vanuit de ECU. Datzelfde contact voorziet ook de CIS klep van spanning.
Dus zelfs ná het afzetten van de motor krijgt ook de CIS klep nog een tijdje stroom en zou die dus nog even kunnen brommen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2020 15:43 #1464489
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ahaa dat is het dus. Toch
Ahaa dat is het dus. Toch weet ik niet waarom de motor toch nog af en toe bij bv het stoplicht schud en of bonkt bij stationair. En 2 seconden na het starten gaan de touren op en neer, na een beetje gas geven is dat over. Kan dat met de choke te maken hebben?
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-12-2020 16:12 #1464490
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic had net ook zoiets
Stopte zelfs na 2 seconden. Bleek dat de inlaat aan de Intercooler los zat, (omdat ik de accu eruit geprutst had) ik neem aan dat de elektronica dat detecteert en zegt ik stop ermee. Een lekje in het inlaat traject of een Luchtmassameter die bijna op is?
Moderators: Jerry Stam