B230 Penta Hoofdpijn dossier - Hulp gevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2020 12:52 #1462494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedendag, de
goedendag, de compressiemeting?
eerst meten, dan een tweede meting met een scheutje olie op de zuiger.
Wanneer de meting niet verandert, dan moet het probleem in de kleppen zitten, wordt de druk hoger dan zijn je zuigerveren niet nieuw meer. Het benzineprobleem zou ik zoeken in de mechanische pomp,als er een klein scheurtje in het membraam zit kun je hem weggooien.
nieuw betekent niet 100% goed.
Succes verder Groet Kasper
eerst meten, dan een tweede meting met een scheutje olie op de zuiger.
Wanneer de meting niet verandert, dan moet het probleem in de kleppen zitten, wordt de druk hoger dan zijn je zuigerveren niet nieuw meer. Het benzineprobleem zou ik zoeken in de mechanische pomp,als er een klein scheurtje in het membraam zit kun je hem weggooien.
nieuw betekent niet 100% goed.
Succes verder Groet Kasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2020 11:55 #1462505
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic benzinepomp
Daar dacht ik ook aan.
Nieuwe olie erin en compressie meten met benzine aanvoer er af.
Zonder membraan vermelde je. Dan lekt het wel.
Nieuwe olie erin en compressie meten met benzine aanvoer er af.
Zonder membraan vermelde je. Dan lekt het wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2021 21:54 #1466004
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Een goedenavond,
Een goedenavond,
Even een update mbt bovenstaand verhaal.
Blok is weggebracht naar revisie bedrijf voor een diagnose. Aangezien de wanden Vd zuigers zijn beschadigd komt het uit op een revisie van 3500,-
Nu hebben we daar niet heel veel zin in en vragen we ons het volgende af;
- is het mogelijk om een B230 uit een 740/940 te pakken en zoja, moet dit dan een FB (non turbo dus) zijn? Of kan dit ook een FK FT etc zijn?
- De ontsteking zit rechts voor op het blok, is dit makkelijk om te bouwen?
-De brandstofpomp zit op de zijkant vh blok, wordt deze door dezelfde as aangedreven als de ontsteking? En kan ik het afdekkapjes gewoon eruit lepelen en de pomp erop plaatsen?
- zijn er verder dingen waarmee ik rekening moet houden qua verschillen tussen een b230 autoblok / maritiem blok? Mij lijkt het voor 90% hetzelfde maar wil bovenstaande dingen graag tackelen alvorens ik een blok koop
Gr Stijn
Even een update mbt bovenstaand verhaal.
Blok is weggebracht naar revisie bedrijf voor een diagnose. Aangezien de wanden Vd zuigers zijn beschadigd komt het uit op een revisie van 3500,-
Nu hebben we daar niet heel veel zin in en vragen we ons het volgende af;
- is het mogelijk om een B230 uit een 740/940 te pakken en zoja, moet dit dan een FB (non turbo dus) zijn? Of kan dit ook een FK FT etc zijn?
- De ontsteking zit rechts voor op het blok, is dit makkelijk om te bouwen?
-De brandstofpomp zit op de zijkant vh blok, wordt deze door dezelfde as aangedreven als de ontsteking? En kan ik het afdekkapjes gewoon eruit lepelen en de pomp erop plaatsen?
- zijn er verder dingen waarmee ik rekening moet houden qua verschillen tussen een b230 autoblok / maritiem blok? Mij lijkt het voor 90% hetzelfde maar wil bovenstaande dingen graag tackelen alvorens ik een blok koop
Gr Stijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2021 17:14 #1466021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230A
Heeft ontsteking en pomp op dezelfde plaatsen. Zitten in 85 86 740 geïmporteerd uit Zweden. In de 240 zijn ze makkelijker te vinden.
Ombouwen zou misschien ook wel kunnen, de hulp-as zit er bij alle b230's nog in.
Is een penta niet een b250? door een andere krukas?
Ombouwen zou misschien ook wel kunnen, de hulp-as zit er bij alle b230's nog in.
Is een penta niet een b250? door een andere krukas?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2021 22:29 #1466038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuf
Die sleuf hoort zo, is voor olieaanvoer glijlager en keerring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam