motor wissel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2020 22:57 #1460703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic transport is altijd lastig
Hallo Frans,

Dat is inderdaad lastig, vervoer is altijd een probleem. Een vriend van me had altijd een autoambulance en mocht deze met BE gewoon rijden helaas heeft hij deze nu verkocht. Hij had er zelf een wrangler op staan voor de cross en die is ook niet echt licht te noemen. Misschien een idee om een autotransporter / ambulance te huren?
Op de brug is het een stuk gemakkelijker.

Ik weet ook niet of het op de oprit fijn is om te doen en ik weet ook niet hoe jou situatie is maar mijn buren zouden er denk ik niet zo blij mee zijn als ik hier een motor uit ging takelen. Maar misschien heb je wat meer ruimte of sta je niet zo in het zicht.

Ellende komt meestal niet alleen. ik weet er alles van! Ik weet niet wat voor een auto je gezocht hebt om tijdelijk te rijden? Je zou eens kunnen kijken naar een toyota starlet (sorry jongens) redelijk onverwoestbaar, goedkoop en waardevast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2020 12:17 #1460708 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Japanner
De proefrit was met een in Japan gebouwde Japanner (zal hier geen merken en types noemen). Maar in de prijsklasse waarin ik zoek naar een tijdelijke auto kun je pech hebben. Dat had ik. We zoeken rustig door.

Zo'n zware combinatie kun je alleen aan met het oude BE rijbewijs (of aanvullend aanhanger rijbewijs). Ik zou m'n echtgenote kunnen porren om een ritje te maken. Ik zal je aanbod in gedachten houden. Ik waardeer het zeker!
Maar nu eerst een motorblok regelen, klaarmaken, alvast wat ruimte creëren onder de motorkap en dan bekijken hoe de wissel uit te voeren. Het is geen probleem om hier op de oprit te werken. Als het lang gaat duren gewoon zorgen dat de auto er van buiten netjes uit blijft ziet en geen rommeltje maken van de omgeving.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2020 08:18 #1460713 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je zonder brug de motor
Als je zonder brug de motor wisselt, zou ik liever motor en bak aan elkaar laten totdat het naast de auto staat. De bak losschroeven in die beperkte ruimte is namelijk een redelijke hel, dat wil je echt alleen op een brug doen. Je kunt dan bijvoorbeeld ook bij de bovenste bakbouten... Laat je het tot het hijsen aan elkaar, dan ben je met afkoppelen van pook, draadboom, baksteun en cardanas klaar onder de auto.
Je zult dan wel de motor+bak redelijk verticaal uit de motorruimte moeten hijsen, en hoger dan je ooit voor mogelijk had gehouden, maar het kan wel. Bij die actie wil je wel graag een paar extra handjes en ogen hebben.
Zorg dat je het revisie-werkplaatshandboek te pakken krijgt voor een viercilinder achtklepper, dat maakt de klus een heel stuk minder zoekwerk. Daar staat het demonteren en monteren heel goed in beschreven.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2020 22:30 #1460729 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic handboek
Ik wist niet dat zo'n revisie-werkplaatshandboek ook bestaat. Dat gaat waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid worden om zo'n boek te vinden. Maar ik ga het proberen.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2020 11:07 #1460732 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hierbij een download-link
Hierbij een download-link voor het handboek TP-31315: pscvdplas.com/s/bW8d9r23DFsLbbs

Procedure uitbouwen op pagina 119 e.v. of 183 e.v. of 200 e.v.

Succes

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2020 21:26 #1460735 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Interessante literatuur
Bedankt voor de link. voorlopig heb ik weer genoeg leesvoer :-)

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2020 15:22 #1462118 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic naschrift
Het lijkt me netjes dit draadje af te sluiten met een conclusie nu ik weer een paar honderd vakantiekilometers in de Groene verder ben.

Na ampel overleg met Timen ben ik toch overstag gegaan en heb de gok genomen om alleen de kop te wisselen. Goeie kop bij Timen opgehaald. Alle gesmolten kunststof van het blok geschraapt, nieuwe temp- en klopsensoren, 'nieuwe' kop en wat slangen gemonteerd en waarachtig de handel draaide weer.
Ongelooflijk wat zo'n rood onderblok mishandeld mag worden.
Alleen het lambda lampje ging iedere keer aan bij flink doortrekken. Maar de motor liep wel netjes.
Aangezien ik de oude kop nog zou inleveren bij Timen, ben ik met de foutmelding naar Vaassen gereden. Aldaar bleek al snel dat ik mijn geld beter direct aan een originele Bosch klopsensor had kunnen besteden. Een gebruikte originele Bosch klopsensor deed goed wat een nieuw huismerk klopsensor uit Obdam niet lukte.

De lessen:
1) een redblok kan niet kapot (nee, ik hoef geen bewijzen dat het wel kan...)
2) voortaan alleen de originele merksensoren in mijn auto.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2020 15:31 #1462119 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een redblock is top! En Timen
Een redblock is top! En Timen ook!!

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2020 16:21 #1462121 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lampje laten branden op het dash
volvo700vereniging.nl/content/extra-waarschuwingslampjes
Die temperatuurmeter valt niet zo op.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2020 17:11 #1462142 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic extra lampjes
Goeie tip. Was me nog niet opgevallen op de site. extra lampjes gekoppeld aan de overtemp beveiliging van de LH. Daar moet ik dan nog even induiken. Ziet er niet zo heel ingewikkeld uit.
Bedankt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC