B6304FS Lage compressie op cil 3.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2019 21:34 #1457567 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Als ik
Nou, als ik een mug met een kanon zag zou ik daar echt wel op schieten hoor!

Haha

Groetjes,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2019 03:44 #1457568 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ha..jaaa
Dat zijn de gevaarlijkste. Guerilla muggen.
Eerst schieten dan pas vragen stellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2019 22:39 #1457639 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dit iets?
Als je toch voor een ander blok wil gaan .
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mot...f4&previousPage=home

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2019 21:08 #1457677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het blok had een luid tikkend
Het blok had een luid tikkend geluid, wat nu weg is na het toevoegen van de cleaner. Nog niet de kans gehad om compressie te meten. Hij loopt al beter maar nog niet zo soepel als je van een 24 klepper verwacht. We hopen dat het nog enigszins verbetert. @fflunche, ik dacht dat een 3.0 niet uitwisselbaar was met een 2.5?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2019 22:19 #1457679 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dat is hoopgevend! Gewoon
Dat is hoopgevend! Gewoon regelmatig met wat hogere toerentallen blijven rijden en zo nu en dan wat cleaner toevoegen. En olie wisselen want die koolstofaanslag zit nu in de olie.

De motoren zijn op zich uitwisselbaar. Een Motronic voor een 3.0 liter kan prima een 2,5 liter aansturen en andersom. Daar merk je niets van.
Waar je wel op moet letten is dat een 2,5 liter motor een andere versie van de versnellingsbak heeft als de 3,0 liter en ook een andere overbrengingsverhouding in het differentieel.
En dat luistert wel nauw want als het toerental niet klopt met de snelheid denkt de automaatcomputer dat er iets mis is en gaat in noodloop. Dus het handigste is om de motor zonder automaat uit te wisselen.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2019 09:58 #1457681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En om het nog ingewikkelder
En om het nog ingewikkelder te maken zijn er ook 3.0 180pk blokken in omloop die voor zover ik het tegen ben gekomen ook de automaat van de 2.5 heeft (de AW30-40)
Ik zou gewoon een bergje ecu's en computers achter de hand houden...

Even uit een oud draadje opgevist: volvo700vereniging.nl/comment/99512#comment-99512

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2019 14:17 #1457690 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De intelligentie van die
De intelligentie van die automaatcomputer wordt nog weleens overdreven: het ding gaat in noodloop door storingen, niet door uitwisseling van differentieels met andere verhoudingen. Dat bewijst mijn S90 die ondanks een 2,5 differentieel geen enkele automaatstoring geeft op de B6304S2 (de 180 pk). Hij gaat er alleen nog een stukje vlotter vandoor dan een normale 180 pk en draait zo'n 2-300 toeren teveel.
Ik kan me wel prima voorstellen dat je de automaatcomputer en het baktype bij elkaar meot houden, omdat je anders storingen krijgt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2019 21:08 #1457696 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De automaatcomputer is dan
De automaatcomputer is dan toch slimmer dan je denkt Willem.

De 2,5 liter en de 3,0 liter 180 pk motor hebben dezelfde versnellingsbak type AW30-40 terwijl de 3,0 liter 204 pk motor de AW30-43 heeft.

Vandaar dat jij geen problemen hebt ondervonden.




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2019 14:55 #1457959 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En met welke parameter zou
En met welke parameter zou hij "rijsnelheid" bepalen? Dat moet wel het snelheidssignaal zijn vanaf het diff, dat gaat inderdaad naar de automaatcomputer EN naar de snelheidsmeter. Met het wisselen van het diff wissel je ook die sensor en klopt het plaatje gewoon voor de automaatcomputer... anders zou je snelheidsmeter namelijk ook een verkeerde snelheid doorgeven!
Mijn 180 pk S90 heeft overigens vziw een AW30-43, een 2,5 diff en geen storing...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2019 19:42 #1457988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als jouw setting origineel is
Als jouw setting (motor en automaat) origineel is, heb jij volgens mij een AW30-40, dus dat zou dan weer kloppen met het diff van een 2,5

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD