B230FT Loopt op 3 cil: Benzine/Vonk/Compressie aanwezig!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2019 19:46 #1457493
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hierbij de foto’s, lukte
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2019 19:48 #1457494
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Foto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2019 21:35 #1457497
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als Timen geen geschikt
Als Timen geen geschikt spruitstuk heeft, en je rijdt op LPi, dan heb ik in Woerden nog een spruitstuk van een LPT of turbo liggen met (ik dacht paarse) LPI injectoren. Spruitstuk is helaas anders dan voor de B230FB en voor mij dus niet zinvol.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2019 22:01 #1457499
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hoi Willem,
Hoi Willem,
Inlaat spruitstuk is in orde, gaat hier om het uitlaatspruitstuk!
Timen gaat een mooi pakket opsturen. Hopelijk volgende week afbouwen
Inlaat spruitstuk is in orde, gaat hier om het uitlaatspruitstuk!
Timen gaat een mooi pakket opsturen. Hopelijk volgende week afbouwen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2019 09:17 #1457507
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh ja, dom, was laat... die
Oh ja, dom, was laat... die heb ik niet voor je. Timen wel dus: succes met opbouwen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2019 18:39 #1457513
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Check alsjeblieft
Check ook de inlaat zijde op lekkages.
Groetjes,
Gerben
Groetjes,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2019 19:54 #1457516
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Thanks Gerben, ga ik doen!
Thanks Gerben, ga ik doen! Zaterdag meer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2019 22:16 #1457602
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hallo Allemaal,
Hallo Allemaal,
Even een update, vandaag weer aan de slag geweest zonder succes helaas.
- Op temp. gelast spruitstuk gemonteerd, deze gespoten, nieuwe draadeindjes in de kop + 1 helicoil moeten zetten en alles vast gezet met nieuwe pakkingen, (ook die tussen de turbo) en alles met nieuwe koperen moeren.
Olie retourpijp zit nog niet helemaal lekker, hier ga ik volgende week ff naar kijken.
Echter helaas 0,0 verschil, motor tikt nog steeds en loopt nog steeds niet zoals het hoort. Eigenlijk niets mee op geschoten op het feit na dat het nu een stuk mooier zit allemaal.
Ik weet zeker dat t spruitstuk op de cilinder afsluit nu. kan bijna niet mis zijn...
Echter vroeg ik me af waar deze afdopjes van zijn bij elke uitlaatpoort, EGR? En zou de ratel/tik daar vandaan kunnen komen? Zit dit verder ook goed afgedopt zo?
Wat zijn verdere opties voor 't slecht lopen/tikken? Dit was het dus helaas ook niet...
In laatspruitstuk pakking was ook helemaal OK!
Even een update, vandaag weer aan de slag geweest zonder succes helaas.
- Op temp. gelast spruitstuk gemonteerd, deze gespoten, nieuwe draadeindjes in de kop + 1 helicoil moeten zetten en alles vast gezet met nieuwe pakkingen, (ook die tussen de turbo) en alles met nieuwe koperen moeren.
Olie retourpijp zit nog niet helemaal lekker, hier ga ik volgende week ff naar kijken.
Echter helaas 0,0 verschil, motor tikt nog steeds en loopt nog steeds niet zoals het hoort. Eigenlijk niets mee op geschoten op het feit na dat het nu een stuk mooier zit allemaal.
Ik weet zeker dat t spruitstuk op de cilinder afsluit nu. kan bijna niet mis zijn...
Echter vroeg ik me af waar deze afdopjes van zijn bij elke uitlaatpoort, EGR? En zou de ratel/tik daar vandaan kunnen komen? Zit dit verder ook goed afgedopt zo?
Wat zijn verdere opties voor 't slecht lopen/tikken? Dit was het dus helaas ook niet...
In laatspruitstuk pakking was ook helemaal OK!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2019 22:19 #1457603
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic fotos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2019 11:50 #1457611
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dopjes.
Na vandaag je verhaal gelezen te hebben, denk ik.
Neem een stuk waterslang/kachelslang van ongeveer 16 mm doorsnee en 75 cm lang, laat de motor lopen houd de slang bij je oor en ga de cilinders af om het geluid/lekkage op te sporen. Twee; doe een lekkage test ipv een compressie test. Een lekkage test is veel betrouwbaarder. En ja de dopjes werden gebruikt om EGR aansluiting af te pluggen.
Succes Ben.
Neem een stuk waterslang/kachelslang van ongeveer 16 mm doorsnee en 75 cm lang, laat de motor lopen houd de slang bij je oor en ga de cilinders af om het geluid/lekkage op te sporen. Twee; doe een lekkage test ipv een compressie test. Een lekkage test is veel betrouwbaarder. En ja de dopjes werden gebruikt om EGR aansluiting af te pluggen.
Succes Ben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam