Brandstofpomp bij b230k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2019 15:34 #1456876
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooizo, bedankt voor de
Mooizo, bedankt voor de reacties dan ga ik denk ik toch nog maar opzoek naar een extra pomp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
03-10-2019 17:30 #1456878
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Misschien begrijp ik het
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar volgens mij kun je niet zomaar een pomp tussen de retourleiding zetten, en in tegengestelde richting gaan pompen. Ook al wissel je de leidingen bij de brandstofrail om.
Waarschijnlijk (want ik kan het niet nakijken) zit er wel ergens een terugslagklep in wat de oorspronkelijke aanvoerleiding is geweest. Dan bouw je dus wel druk op met je nieuw geplaatste pomp, maar is er geen/nauwelijks doorstroming. Zonder doorstroming heb je geen smering in de brandstofpomp, en gaat deze dus vrij snel naar de eeuwige jachtvelden
Waarschijnlijk (want ik kan het niet nakijken) zit er wel ergens een terugslagklep in wat de oorspronkelijke aanvoerleiding is geweest. Dan bouw je dus wel druk op met je nieuw geplaatste pomp, maar is er geen/nauwelijks doorstroming. Zonder doorstroming heb je geen smering in de brandstofpomp, en gaat deze dus vrij snel naar de eeuwige jachtvelden
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
06-10-2019 22:30 #1456929
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Willem van Strik schreef: "Maar je kunt een 97er motor prima laten draaien op de combinatie van opvoerpomp in-tank en hoofdpomp onder de vloer. Dan wel de sterke hoofdpomp van de turbo- en zescilinder modellen."
Onder mijn 945 van modeljaar 1991 hangt al sinds jaren een 75 liter tank uit een 945 van modeljaar 1996. In de sloper zat als het goed is alleen een intankpomp, geen onderdestoelpomp. Of de sloper waar ie uitgehaald is een turbo was, is helaas niet meer te achterhalen. Maar intankpomp en onderdestoelpomp werken prima samen in mijn 945 van modeljaar 1991. En dat al jaren.
groetjes
Mathy
Willem van Strik schreef: "Maar je kunt een 97er motor prima laten draaien op de combinatie van opvoerpomp in-tank en hoofdpomp onder de vloer. Dan wel de sterke hoofdpomp van de turbo- en zescilinder modellen."
Onder mijn 945 van modeljaar 1991 hangt al sinds jaren een 75 liter tank uit een 945 van modeljaar 1996. In de sloper zat als het goed is alleen een intankpomp, geen onderdestoelpomp. Of de sloper waar ie uitgehaald is een turbo was, is helaas niet meer te achterhalen. Maar intankpomp en onderdestoelpomp werken prima samen in mijn 945 van modeljaar 1991. En dat al jaren.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam