Brandstofpomp bij b230k

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2019 10:59 #1109157 door V700 register
Brandstofpomp bij b230k is gemaakt door V700 register
Beste liefhebbers,

Ik heb een korte vraag. Zit er in een 740 van 88 met carburateur-motor ook een branstofpomp in de tank? Ik kan het natuurlijk zelf checken maar dan moet ik de hele vloer gaan loshalen in de achterbak.

Groetjes Jos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-09-2019 13:31 #1456803 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Volgens mij zit er ATLIJD een
Volgens mij zit er ATLIJD een pomp in de tank, en is het juist de vraag of je misschien een 2e pomp elders onder de auto hebt hangen...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2019 13:55 #1456806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja precies, dat dacht ik ook
Ja precies, dat dacht ik ook maar even ter bevestiging. Dan weet ik nu zeker dat de pomp onder de auto het begeven heeft - na het vervangen van dit blok met een turbo blok - doordat ik de pomp die met deze motorwissel onder de auto moest komen op de retour heb aangesloten ipv op de aanvoer. De pomp onder de auto moest dus alles doen en heeft daardoor het loodje gelegd.

Bedankt;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2019 19:59 #1456812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitzondering die de regel bevestigt
B230k tjes van 85 en 86 hebben een pomp in de tank. 87 en 88 niet. Allemaal hebben ze wel een mechanische pomp op het blok.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2019 22:31 #1456821 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Kan
de diagnosetheorie niet zo goed volgen.
Doordat je nu weet dat er een pomp in de tank zit nu weet je nu dan ook dat het de pomp onder de auto is die stuk is ? De pomp in de tank kan dan toch nog steeds de defecte boosdoener zijn ? (nog even ervan uitgaande dat die erin zou zitten voordat duidelijk werd dat een 88er die niet heeft). Juist bij geen pomp in de tank lijkt het me helder dat het de onderde autopomp zal zijn die stuk is want dat is de enige pomp.

En hoe kan de pomp onder de auto überhaupt alles moeten doen als ie verkeerd aangesloten zit ? Dan kan die sowieso niet veel doen qua benzine levering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2019 18:33 #1456835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee klopt! Het is een beetje
Nee klopt! Het is een beetje lastig om uit te leggen. Ik heb namelijk de 230k vervangen door een turbo. Daarvoor moest er een hogedrukpomp onder de auto komen omdat de pomp van het kblok onder de motorkap aan het blok vastzit en er dus uit ging. Ik was er vanuit gegaan dat de 740s ook wel een pomp in de tank hebben zitten dus ik heb gewoon de benzineleiding onder de auto opengehaald en er een pomp tussengezet. Later bleek dat ik de verkeerde leiding gebruikt had maar alles deed het dus daar heb ik me verder niet druk over gemaakt. Echter toen na ong 1000 km de brandstofpomp het begaf onder de auto ben ik me gaan afvragen waarom omdat zon pomp over het algemeen niet zo snel kapot gaat. Mijn redenatie is dat hij overbelast is geweest doordat met het verwisselen van de leidingen de brandstofpomp in de tank geen functie meer had en niet meer meehielp. Nu blijkt dus dat deze auto helemaal geen pomp in de tank heeft en is het de vraag hoeveel brandstofpompen de 940 van 97 heeft waar het turboblok uit komt. Als deze zowel een in de tank heeft zitten als onder de auto moet er bij mij ook nog een in de tank komen anders kan ik er op wachten dat de nieuwe pomp zometeen ook gaat. En als dat zo is vraag ik me ook af hoe de motor met slechts één pomp zo goed kan lopen want het werkt verder prima.

Dat ie trouwens helemaal niets doet als je de leidingen omwisselt hoeft niet zo te zijn als je op de retour gewoon een pomp zet en deze aansluit op de goede kant van de brandstofrail zoals ik heb gedaan..

En ik denk dat ik zelf toch maar even een kijkje in de tank ga nemen om het met eigen ogen te zien. Maar ik hoop dat je gelijk hebt Rob;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2019 18:41 #1456836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus ook nog even deze vraag
Of een 940 lpt van 97 een brandstofpomp zowel in de tank als onder de auto heeft zitten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2019 11:19 #1456845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens deze info:
Volgens deze info:
sites.google.com/site/ppvolvo940/home/in...n/per-modeljaar/1995
is de brandstofpomp onder de auto in 1995 vervallen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2019 16:26 #1456851 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En dan heb je dus een
En dan heb je dus een krachtige in-tank pomp. Bij een carburateurmodel met alleen in-tank pomp (en dus neit onder de vloer) heb je een veel lichtere in-tank pomp.
Maar je kunt een 97er motor prima laten draaien op de combinatie van opvoerpomp in-tank en hoofdpomp onder de vloer. Dan wel de sterke hoofdpomp van de turbo- en zescilinder modellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2019 19:53 #1456860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 1995 heeft er ook maar 1
Mijn 940 van maart 1995 heeft alléén een pomp in de tank !
Dat is mogelijk 1 van de 1ste geweest..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC