940 Estate uit '96 motor aan gort

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2019 19:00 #1456102 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Bedoeling
Dan heeft deze leen/huur Volvo zich wel bewezen lijkt me.
Wat ga je doen met de "oude" Volvo ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2019 19:39 #1456103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft zich inderdaad bewezen.
Heeft zich inderdaad bewezen. Rijdt erg lekker ook. Nog wel even kijken naar koelvloeistof, heb ik onderweg flink bijgevuld. En hij zit vrij hoog waardoor mn hoofd, als ik mezelf helemaal strek, het plafond raakt en dat is minder.
MOcht ik deze willen overnemen hoop ik dat Peter nog een fatsoenlijk bedrag voor de oude wil neerleggen.
Financiële situatie van mij laat momenteel geen gekkigheid toe.

Als ik ergens voor 500 euro een motor zou kunnen krijgen die goed is en iemand zet hem er voor 500euro in, dan doe ik dat het liefste. Kan ik deze vraag ergens op het forum neerleggen denk je?

Mvg Joost

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2019 22:32 #1456107 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic KVS
kan een dingetje zijn .
Lekke kachel ( kraan) ?
Koppakking ?
Waterpomp ?

Ander blok
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mot...c624&previousPage=lr

Volgens mij wel een bekende hier op het forum

Dan deze wellicht ?
Wel alle losse aanbouwdelen overzetten, startmotor, dynamo, ontsteking, turbo.
Owja en nog een kop erop.

www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mot...c624&previousPage=lr

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2019 17:20 #1456186 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je financien geen
Als je financien geen gekkigheid toelaten, zet dan vooral die mooie zweedse V90 uit je hoofd! Het zijn heerlijke auto's, rijdt een stuk moderner en stiller dan een 940, maar dat bekoop je ook met een flink hoger onderhoudsbudget. Reken maar dat je zeker het dubbele uitgeeft aan een V90 als aan een 940 om 'm goed rijdend te houden.
Ook garagerekeningen lopen veel hoger op omdat het een complexe auto is. Voorbeeld: mijn ouders kregen een quote van 250 euro voor de achterste krukaskeerring en wat andere kleine lekkages: de garage had ervaring met die klus bij een 940 en schatte het gelijk in. Toen ze daadwerkelijk gingen sleutelen kostte het viermaal zoveel tijd en kwam de rekening richting de 1000 euro...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2019 03:58 #1456519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reviseren
Hier even mijn overwegingen, gebaseerd op eigen ervaring. Rijdt zelf een 960 2.5 en had enkele maanden geleden een lekke koppakking. Auto naar Nordicar gebracht voor diagnose en prijsopgave: Met al het werk en preventief vervangen van onderdelen kwam de reparatie op 2500 euro. Rekenen rekenen rekenen en uiteindelijk een gebruikte B6254 op de kop getikt met net 200k kilometers op de teller. Ingebouwd met een kennis, alles wat vervangen kon worden vervangen (zonder het blok open te maken) en inmiddels rijdt ik al bijn 10.000 kilometer probleemloos.
Mijn oude blok thuis in de motorstand gehangen en begonnen met reviseren. Eerst het carter leeg laten lopen en na 10 liter chocolademelk was het carter leeg. Nu langzaamaan het blok aan het ontmantelen en alle reinigen en vervangen wat vervangen moet worden. Keerringen, pakkingen, ik kan nu overal bij, dus waarom niet doen? Als alles weer tip-top is is'ie klaar om ooit weer terug te gaan in de 960, waar ze thuis hoort. Het is een flinke klus van ongeveer anderhalve dag met alles aansluiten, en je leert heel erg veel over je auto. Tsja, een 6 cilinder vult het motorruim flink op waardoor een hoop zaken niet zo makkelijk bereikbaar zijn, maar met een compleet gereviseerd blok maak ik me niet zo'n zorgen en moeten er weer probleemloos kilometers gemaakt kunnen worden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC