B200F Koud beroerd stationair lopen.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2018 16:23 #1451905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer niks
Geen benzine in het vorige bericht moet zijn wel benzine krijgen. Foutje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2018 19:05 #1451907 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Injectie
die in noodstand werkt ?
Dus constant inspuit.
In die codes ben ik niet thuis. Ga af op de beschrijving.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2018 19:21 #1451910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic codes
Code 1-1-1 geeft aan dat de computer geen storingen ziet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2018 22:48 #1451911 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ziet
ie ze niet omdat ie stuk is ?
of omdat er geen code zijn om te zien ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2019 15:11 #1451952 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bouwjaar
Het is wel makkelijk wanneer je het bouwjaar vermeld, en beter nog de VIN code van de wagen.. Deze begint met YV.
Ik gok er op dat de wagen van 1989 of later is en voorzien is van een LH-jetronic 2.4 brandstofsysteem.

De procedure is:

Gasklephuis schoonmaken, stationair afstelling (afhankelijk van de uitvoering) afstellen en daarna de gasklepschakelaar juist instellen.

Verder doet mij het verhoogd toerental sterk denken aan een vacuümlek. Dus alle vacuümslangen controleren. Ook de dikke luchtslangen controleren.

De gegevens zoals je ze nu hebt gegeven zijn echter te vaag om een pasklare oplossing aan te dragen.

Vacuümlekken sturen de emissiewaarden in de war omdat het gas-luchtmengsel niet klopt en het stationair toerental klopt dan ook niet meer. De Volvo 240 moet stationair 750 rpm draaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2019 12:05 #1452032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet gelukt
Sorry Jur, je hebt gelijk.

VIN Nummer is YV12345273n1929492.

Ik heb de bobine doorgemeten, is oke. Auto start nu helemaal niet meer, af en toe een plofje. Er is vonk, en benzine is aanwezig. Bedrading bdp sensor bekeken en was in orde. Verder heb ik ook wel compressie en draait de nokkenas ook gewoon mee. Riem is in orde.

Verder alle relais en zekeringen nagekeken, waren ook allemaal in orde. Verschillende dingen zoals brandstofdrukregelaar, bobine uitgewisseld met die van een werkende 940, mijn wegauto.

Ik snap er niet veel meer van nu...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-01-2019 13:22 #1452037 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Om verwarring te voorkomen;
Om verwarring te voorkomen;

-Ik heb de bobine doorgemeten, is oke.
Welke waardes heb je wáár gemeten? Misschien denk je dat de waardes goed zijn, maar horen ze anders te zijn. Heb je ook de bougie-kabel van bobine->verdeler nagekeken?

-Bedrading bdp sensor bekeken en was in orde.
Geloof niet dat je deze bedrading met het oog goed kan evalueren. Meten is weten...

-Verder heb ik ook wel compressie
Hoe weet je dit? heb je dit gemeten? zo ja, wat waren de getallen?

-Verder alle relais en zekeringen nagekeken, waren ook allemaal in orde.
Heb je alleen gekeken? of doorgemeten? Heb meermaals zekeringen gehad waar ik met het blote oog niets aan kon zien, maar welke toch echt defect waren.

-Verschillende dingen zoals brandstofdrukregelaar, bobine uitgewisseld
Zijn dit de enige dingen? of heb je nog meer geprobeerd?

Heb je de massa punten nagekeken? En dan met name die op het blok?
Kijk uit met herhaaldelijk lange startpogingen waarbij de injectoren gewoon mee doen.
Voor je er erg in hebt ligt er een flinke plas benzine onder in je carter...




Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2019 14:10 #1452041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bobine heb ik doorgemeten,
Bobine heb ik doorgemeten, secundaire spoel was 0,7. aan de krappe kant maar zit nog ruim speling in volgens het haynes boek.
primaire spoel was 8000. dus dat is in orde.

Compressie heb ik niet zozeer gemeten, ik heb geen compressiemeter, maar toen ik de vonk met het ook het testen was zag ik dat er steeds een wolk uitgeblazen werd. Niet heel accuraat, weet ik, maar er is tenminste compressie.

BDP sensor meet een weerstand van 166. Ook goed dus.

Zekeringen zijn doorgemeten inderdaad.

Massapunten zijn losgehaald, opgeschuurd en weer vastgezet!

Auto heeft een paar dagen geleden nog gewoon goed gelopen en gereden, geen witte, blauwe of zwarte rook. Had ook genoeg power.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-03-2020 22:25 #1459806 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Afloop?
Hallo Chiel,
Hoe is de status van jouw probleem? Heb je de oplossing al gevonden?
Ik ken nl. een Volvo 240 met een B230f uit 1988 met dezelfde symptomen: auto start wel, loopt stationair rommelig maar met koude start willen wegrijden geeft hij geen vermogen (gas intrappen en toerental zakt weg). Zodra de motor warm is, rijdt de auto prima.
Wellicht kan jouw ervaring die andere Volvo eigenaar helpen?
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2020 15:32 #1459926 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bougies als maatstaf
Bij een dergelijke storing is het zaak om even te kijken of de bougies de juiste kleur hebben. Ze mogen zeker niet nat zijn.

Ik ben ooit een dergelijke storing tegengekomen, het bleek dat de aansluiting van de ontstekingsmodule op de bobine een ranzig stekkertje had. Dat gooide zodanig roer in het eten dat zélfs twee Wegenwachters er niet uit kwamen...

Moraal: zoek de oorzaak ook op schijnbaar onlogische plaatsen. En doe dit niet in het wilde weg maar systematisch. ;-)

Kijk bijvoorbeeld eens naar de startinjector. Staat die continu te piesen, ook al zijn het maar ouwemannetjesdruppels?

Nog een uit de losse pols. Wanneer het geval warm wel loopt staat de motor wanneer deze koud is ofwel te arm ofwel te rijk. Je gaf al aan dat het gasklephuis vervuild was. Kijk eens naar al het slangenwerk of er geen drab-achtige vettigheid in zit, En doe dit ook bij de carterventilatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD