B200F Koud beroerd stationair lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2018 11:44 #1108520
door V700 register
B200F Koud beroerd stationair lopen. is gemaakt door V700 register
Goedemorgen heren,
Ik heb mij een tijdje terug voorgesteld met een grijze 940, deze heb ik weer apk klaar gemaakt en rij er vrolijk mee rond.
Nu heb ik hier veel plezier van gehad en heb ik gisteren een prachtige Volvo 240 wijnrood zonder krassen met b200F motor opgehaald. Deze is apk afgekeurd op CO2.
Vanmorgen begonnen met kijken naar evt. oorzaken. verdelerkap, bougiekabels en bougies zijn nieuw.
De auto loopt stationair erg slecht en slaat soms ook af. LMM stekker losgehaald en dan gaat ie nog beroerder lopen.
Echter als de auto opgewarmd is loopt deze een stuk beter, zij het met een verhoogd stationair toerental van 1000/1100.
Nu heb ik het een en ander al opgezocht op internet en ik vermoed dat het de brandstofdrukregelaar is. Als ik het slangetje lostrek zie ik geen benzine, ook niet als ik hem vlak bij het nippeltje hou van de brandstofdrukregelaar. Maar ik ruik wel een benzinelucht in het slangetje. Wat denken jullie hiervan? Ik zou graag jullie meningen willen horen voordat ik een dure brandstofregelaar ga aanschaffen.
Met vriendelijke groet,
Chiel Wellenberg
Ik heb mij een tijdje terug voorgesteld met een grijze 940, deze heb ik weer apk klaar gemaakt en rij er vrolijk mee rond.
Nu heb ik hier veel plezier van gehad en heb ik gisteren een prachtige Volvo 240 wijnrood zonder krassen met b200F motor opgehaald. Deze is apk afgekeurd op CO2.
Vanmorgen begonnen met kijken naar evt. oorzaken. verdelerkap, bougiekabels en bougies zijn nieuw.
De auto loopt stationair erg slecht en slaat soms ook af. LMM stekker losgehaald en dan gaat ie nog beroerder lopen.
Echter als de auto opgewarmd is loopt deze een stuk beter, zij het met een verhoogd stationair toerental van 1000/1100.
Nu heb ik het een en ander al opgezocht op internet en ik vermoed dat het de brandstofdrukregelaar is. Als ik het slangetje lostrek zie ik geen benzine, ook niet als ik hem vlak bij het nippeltje hou van de brandstofdrukregelaar. Maar ik ruik wel een benzinelucht in het slangetje. Wat denken jullie hiervan? Ik zou graag jullie meningen willen horen voordat ik een dure brandstofregelaar ga aanschaffen.
Met vriendelijke groet,
Chiel Wellenberg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2018 12:48 #1451863
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Wisselen
Je zegt dat je een grijze 940 (goed lopende) heb staan naast je rode. Zou gewoon van de grijze dan even de benzine drukregelaar op de rode zetten en dan eens kijken. Kost je niks maar geeft wel uitsluitsel.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2018 12:49 #1451864
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Oh correctie
Zie nu pas dat die rode een 240 is. Maar is daar de benzine drukregelaar anders van dan van de 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2018 12:52 #1451865
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb geen idee of die
Ik heb geen idee of die uitwisselbaar zijn. Grijze is een b230FD, de rode een b200F. Maar heb ergens gelezen dat alle injectorrails op dezelfde druk lopen. Goede suggestie! Ga het zo even proberen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2018 15:47 #1451869
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas niet geholpen
Heb de brandstofdrukregelaar gewisseld met een werkende brandstofdrukregelaar. Mocht helaas niet baten.
Foutcode 2-1-2 duid op kapotte lambdasensor, echter zit er een nieuwe op? Kan ook geen lekkages vinden bij de vacuumslangetjes.
Foutcode 2-1-2 duid op kapotte lambdasensor, echter zit er een nieuwe op? Kan ook geen lekkages vinden bij de vacuumslangetjes.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2018 00:41 #1451879
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Of
Kan die code ook aangeven dat de sensor niet de goede waarde aangeeft.?
omdat die stuk is of omdat er elders iets stuk is met als gevolg verkeerde werking van die sensor.
Misschien lekkage bij het inlaatspruitstuk ?
omdat die stuk is of omdat er elders iets stuk is met als gevolg verkeerde werking van die sensor.
Misschien lekkage bij het inlaatspruitstuk ?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2018 09:49 #1451882
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Code voor lambdasensor is
Code voor lambdasensor is heel zelden de sensor zelf: veel vaker is het een aanduiding voor een mengselprobleem. De code geeft aan dat de sensor het mengsel niet voldoende bijgesteld krijgt: motor loopt dus ofwel te arm ofwel te rijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2018 11:13 #1451883
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag weer bezig.
Ik ga vandaag het gasklephuis even loshalen en schoonmaken, evenals de stappenmotor. Auto is een ex lpg auto dus misschien ook geen gek idee om de injectoren even na te kijken. Gisteren wel met ong. 15 liter benzine in de tank een flesje injectorrreiniger erin gegooid.
Heb begrepen dat de rubbers van de injectors wel eens uit willen drogen, dan kijk ik daar vandaag ook maar even naar.
Heb begrepen dat de rubbers van de injectors wel eens uit willen drogen, dan kijk ik daar vandaag ook maar even naar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2018 15:38 #1451889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt!
Gasklep en stappenmotor gereinigd, loopt weer als een trein! Nu nog even voor de apk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2018 16:06 #1451904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer niks
Zo mooi dat de auto gisteren liep, loopt ie vandaag ineens helemaal niet meer. Bougies vonken en krijgt ook geen benzine. BDP Sensor is oke, want bij starten gaat ie wel tot 500 toeren. Soms houd ie dat even een paar seconden vast om daarna luid weer stil te vallen. Iemand enig idee? Toen ik de bougies loshaalde, waren ze zwart > Te rijk mengsel. Ook waren ze nat, maar dat zal wel van de mislukte startpogingen komen? Ze vonken overigens wel goed blauw.
Iemand enig idee welke richting ik moet zoeken? Diagnose geeft 1-1-1 op zowel pin 2 als 6.
Iemand enig idee welke richting ik moet zoeken? Diagnose geeft 1-1-1 op zowel pin 2 als 6.
Moderators: Jerry Stam