Het klinkt alsof er meerdere dingen tegelijk aan de hand zijn.
Stilstaand, met ingetrapte koppeling en trillingen? dan ligt het euvel ergens tussen motor en vliegwiel in. Simpelweg omdat de rest dan stil staat....
Bij het gebrek aan een dubbelmassa-vliegwiel zou ik eerst eens naar de motor-rubbers kijken, en neem dan gelijk de ophangrubbers van de versnellingsbak mee.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk het je de massieve-rubbers variant. Die willen wel eens compleet door midden scheuren, waardoor het blok abnormaal kan staan dansen omdat deze niet meer (goed) op zijn plek gehouden wordt.
Stilstaand is het lastig zien of ze gescheurd zijn, de rubbers zitten dan strak op elkaar geduwd.
Kijk goed naar de rubbers terwijl iemand anders met (gepast!) geweld het motorblok van links naar rechts duwt en trekt.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)