onderdompelbare benzineslang
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2018 11:47 #1450262
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Alleen bij montage in de
Alleen bij montage in de rijwind, dus onder de auto, zou ik me zorgen maken. Bij een buitentemperatuur van -5, die we hier toch elke winter weleens hebben, en een gangetje van 100 km/h, is die temperatuur door de wind chill ineens ver buiten spec. Ik kan daar alleen helaas geen cijfers van vinden: gevoelstemperatuur is alleen voor levende wezens meetbaar gemaakt. Voor levende wezens zou dat rond de -20 zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-10-2018 12:06 #1450264
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic chill factor is voor levende wezens
Rubber slangen vinden de temperatuur gewoon de temperatuur ook bij harde wind of in de nattigheid.
Chill factor is een soort van rekenwaarde. bij -5 en harde wind voelt het voor een mens aan als teteretereteé: het is bijna tachtig onder nul vandaag, mensen let op kleed u goed aan.
Voor volvo's en rubber slangen is de temperatuur gewoon de temperatuur, hoge luchtvochtigheid doet nog iets tegen goed kontakt maken, maar verder is -15 slang -15 slang, in de benzine zou ik het wel geloven als je niet naar Scandinavië of Rusland gaat.
Chill factor is een soort van rekenwaarde. bij -5 en harde wind voelt het voor een mens aan als teteretereteé: het is bijna tachtig onder nul vandaag, mensen let op kleed u goed aan.
Voor volvo's en rubber slangen is de temperatuur gewoon de temperatuur, hoge luchtvochtigheid doet nog iets tegen goed kontakt maken, maar verder is -15 slang -15 slang, in de benzine zou ik het wel geloven als je niet naar Scandinavië of Rusland gaat.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2018 19:11 #1450289
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic dan laat ik het hierbij
Want het is 100% in de tank, zelfs nagenoeg in het midden daarvan, en niet buiten de tank. Wat ik wel doe is is een stukje in de diepvriezer leggen om te kijken wat de slang dan doet.
Daarnaast heb ik de juiste benzineslangen al gereed liggen voor 'buiten' de 740 in diverse mm liggen (4, 6, 8 en 12 mm). Ooit zal ik nl die boven de benzinetank moeten vervangen want die zitten er ook al 33 jr (8 en 12 mm). En, die onder de bestuurdersstoel is recent vervangen.
Daarnaast heb ik de juiste benzineslangen al gereed liggen voor 'buiten' de 740 in diverse mm liggen (4, 6, 8 en 12 mm). Ooit zal ik nl die boven de benzinetank moeten vervangen want die zitten er ook al 33 jr (8 en 12 mm). En, die onder de bestuurdersstoel is recent vervangen.
Moderators: Jerry Stam