onderdompelbare benzineslang

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2018 21:31 #1108371 door P.J. Bus
onderdompelbare benzineslang is gemaakt door P.J. Bus
Ik heb een onderdompelbare benzineslang gekocht voor in de benzinetank (8 mm), maar het temperatuurbereik is na opzoeken op internet -15 graden tot 60 graden. Is dat voldoende voor Nederland of zou ik voor een gates versie moeten gaan van -35 tm 135 graden Celcius?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2018 22:49 #1450211 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Wat is het prijsverschil?
Wat is het prijsverschil? Staat je auto altijd buiten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2018 15:36 #1450223 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic prijsverschil is
relatief gezien behoorlijk (30 cm voor 17,50 of 1 meter voor iets meer dan 2 euro (wat ik nu heb)). Hij staat altijd buiten, dus ik ga nog eens op zoek naar een ander exemplaar maar dan nog eens zonder verzendkosten erbij.

Ik ga een stukje in diepvries leggen, heb toch genoeg lengte over, en kijken/testen wat die doet bij -18 graden (breekt die of anderszins).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2018 16:57 #1450228 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Even los
van de temperatuurvraag.
Elke benzineslang is toch bestand tegen benzine dus moet toch onderdompelaar zijn ?
Geen verschil lijkt me of de benzine nu aan de buitenkant zit of aan de binnenkant.
Is een onderdompelbare slang anders dan een niet onderdompelbare ? Even uit pure nieuwsgierigheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2018 18:38 #1450233 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic yep
die is heel anders. Benzine tast rubber aan/lost op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2018 21:40 #1450237 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ok,
Maar is een niet onderdompelbare dan ook niet bestand tegen benzine ?
dat is raar. Want daar is ie voor en als ie daarvoor is vanwaar kan die niet ondergedompeld worden dan ?
Logische vervolgvraag...
wat is er anders aan dan ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2018 22:35 #1450239 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Binnen/buitenmantel
Het verschil zit erin welke type rubbers zijn gebruikt. Benzine slang bestaat uit 3 lagen een binnenmantel, wapeningsmantel en een buitenmantel. En bij niet onderdompelbare slang is de buitenmantel niet benzine bestendig maar de binnenmantel wel..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2018 22:51 #1450240 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic aha
thx.
Zie. Soms moet je ff doorvragen naar hoe het nu precies zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2018 07:13 #1450245 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik neem aan dat die slang in
Ik neem aan dat die slang in de tank gebruikt gaat worden, en misschien een klein stukje erbuiten. Zolang dat erbuiten niet in de rijwind zit, lijkt -15 me ruim voldoende voor nederland. Zit die slang ook onder de wagenbodem, zoals de slang bij het filter, dan zou ik meer reserve willen hebben in verband met chill factor, maar dan vind ik ook de -35 erg krap worden.
Je zou bij een stuk buiten de auto alsnog een rubber mantel om dat gedeelte van de slang kunnen schuiven, maar waarschijnlijk pas je 'm daar helemaal niet toe, en heeft rubbermantel-benzineslang een veel groter tempertatuurbereik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-10-2018 11:27 #1450260 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Nu weet ik niet exact de
Nu weet ik niet exact de specs van de gekozen slang, en ook niet echt een beeld van het hoe en waar deze exact komt.

Maar vaak is de toelaatbare druk van de slang aanzienlijk groter dan wat deze werkelijk gaat ondervinden. Als het enkel een retour slang is, dan komt er helemaal geen noemenswaardige druk op te staan.

Die temperatuursbestendigheid, is (mede) gekoppeld aan de maximaal toelaatbare druk.
Geven de specs aan: tot 20 bar en -15 graden, dan zal deze bij -20 graden ook nog wel heel blijven bij 5 bar.

Sowieso zit er natuurlijk enige veiligheidsmarge in... ik zou het wel aandurven in ieder geval.


Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD