Stotteren 960 6cilinder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2018 08:44 #1447063
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangetjes
Controleer de slangetjes en aansluitingen aan de onderzijde van het inlaatspruitstuk of deze niet lek / verstopt zijn. Als laatste de klop sensoren / kabeltjes. Is wel even pielen om daar bij te komen.
Sterkte....
Sterkte....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2018 08:47 #1447064
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Probeer eens of hij nog
Probeer eens of hij nog steeds hikt als je de stekker van de LMM afkoppelt? Loopt hij dan prima, dan zit het niet in basisdingen maar ergens in de sensoren die de ecu aansturen, of de ecu zelf. Eerste verdachte is dan een matige LMM. Als het een 1995 2,5 is, dan heb ik wel een testexemplaar te leen, voor een motronic 4.4 (vanaf 1996) heb ik die niet.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2018 13:48 #1447066
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Maar nog steeds geen
Maar nog steeds geen duidelijkheid of het laag stationair stotteren veroorzaakt wordt doordat één of meerdere cylinders niet mee doen.
Als je bij een stotterende motor achtereenvolgens de stekkertjes van de bobines los haalt, zijn er dan één of meerdere cylinder waarbij dat geen verschil voor de motorloop oplevert? Deze cylinders doen dan niet mee.
Piet
Als je bij een stotterende motor achtereenvolgens de stekkertjes van de bobines los haalt, zijn er dan één of meerdere cylinder waarbij dat geen verschil voor de motorloop oplevert? Deze cylinders doen dan niet mee.
Piet
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2018 15:54 #1447067
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hij heeft alle bobines,
Hij heeft alle bobines, vonkversterkers en de kabelboom naar de bobines vervangen. Zonder dat dat verschil maakt.
De test die Piet voorstelt is dan vooral nuttig om een lekke klep of haperende injector vast te stellen: de kans dat er nog iets cilinder-specifieks in de ontsteking mis is, lijkt me inmiddels vrijwel nul.
De test die Piet voorstelt is dan vooral nuttig om een lekke klep of haperende injector vast te stellen: de kans dat er nog iets cilinder-specifieks in de ontsteking mis is, lijkt me inmiddels vrijwel nul.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2018 10:17 #1447075
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Tja, je moet toch wat
Tja, je moet toch wat proberen om een aanwijzing te vinden. Het begint nu toch wel raadselachtig te worden.
Volgens Martijn zijn er geen foutcodes en bij een injector- of brandstofdruk probleem zou je een fueltrim code verwachten.
Piet
Volgens Martijn zijn er geen foutcodes en bij een injector- of brandstofdruk probleem zou je een fueltrim code verwachten.
Piet
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-06-2018 21:13 #1447091
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic En toch zou ik die test doen
Die Piet beschrijft.
De bedrading stopt immers niet net achter de kop.
Het is een kleine moeite en sluit iets echt uit en niet hoogstwaarschijnlijk uit of geeft een aanwijzing.
De bedrading stopt immers niet net achter de kop.
Het is een kleine moeite en sluit iets echt uit en niet hoogstwaarschijnlijk uit of geeft een aanwijzing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2018 19:33 #1447137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Test met stekkertjes al
Test met stekkertjes al gedaan. Maakt geen verschil. Het stotteren is ook meer alsof de onsteking niet op "tijd" staat. En dan met een paar cilinders tegelijk.
Compressie nog gemeten en deze was erg goed. Ik verwacht ook dat er iets niet goed gaat met de ecu of aansturing ervan. LMM eraf maakt geen verschil. En ik dacht dat de klopsensoren niet zo heel veel invloed hadden.
Compressie nog gemeten en deze was erg goed. Ik verwacht ook dat er iets niet goed gaat met de ecu of aansturing ervan. LMM eraf maakt geen verschil. En ik dacht dat de klopsensoren niet zo heel veel invloed hadden.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2018 20:38 #1447139
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dan zou ik de nokkenas sensor
Dan zou ik de nokkenas sensor vervangen
Zie hier: volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/me...inhouden-en-door-wat
Piet
Zie hier: volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/me...inhouden-en-door-wat
Piet
Moderators: Jerry Stam