benzineleidingen vervangen/repareren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2018 20:08 #1444356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4e foto
is onderste boven genomen hihi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2018 21:09 #1444433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iemand ervaring met het verwijderen van stuurkolom?
Vandaag geprobeerd om het voorste deel te vervangen. Krijg het echter niet geweldloos langs de stuurkolom gemanouvreerd. Kan die eraf zonder het stuur of stuurhuis te verwijderen? Dat ding onder de motorkap met 2 kruiskoppelingen......

Hartelijk dank Rob

- Cunifer is binnen. Is te buigen maar is toch redelijk stijf, mooi spul
- Als je 8mm besteld krijg je toch 5/16 hi hi
- iemand ervaring met het kwix rechtmaak gereedschapje?
- 5/16 is 7.94 en niet 7.96 zoals ik eerder zei.
- nu het toch een grotere klus wordt ga ik toch maar beide leidingen over de hele lengte vervangen

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2018 22:50 #1444434 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij mijn 960 was het
Bij mijn 960 was het verwijderen van het kruiskoppeling-deel een kwestie van ALLE borgbouten eruit draaien. Dat zijn er bij een 960-II drie. Pas toen kon je genoeg ruimte maken om eerst het bovenste, en daarna het onderste deel er tussenuit te schuiven. Zonder eerst stuurkolom of stuurhuis te demonteren.
Eerlijk gezegd heb ik dan weer geen idee of dat bij de 700 hetzelfde zit: de stuurkolom is natuurijk anders, want in een 960 is die in hoogte verstelbaar. Maar misschien helpt de tip toch.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2018 08:28 #1444436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewel :-)
Rob

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2018 11:44 #1444437 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Laten zitten
Wil je die koppeling verwijderen dan zul je of aan de stuurkant of aan de stuurhuiszijde ruimte moeten maken. Stuurkant is heel veel werk. Stuurhuiskant wat gemakkelijke maar dan moet je wel de linkerbevestigingsbout verwijderen zodat de koppeling van de spline af kan. Lijkt mij te veel werk om dat te doen. Zou me maar even in een bocht wringen om de leiding zo te monteren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2018 15:29 #1444439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten zitten
Is dan wel een goed idee. Ik heb het allemaal nog eens goed bekeken en als ik het voorste stuk in twee delen vervang kan het blijven zitten. Een deel vanaf halverwege naar voren langs de balk tot aan de motorruimte en dan net de bocht om. Daar is ruimte voor nog een knelkoppeling en dan het motorruimte stuk los vouwen en daaraan vast koppelen.

Bedankt, Rob

- ook de 8mm knelkoppeling blijkt 5/16 te zijn. Krijg de 5/16 leiding er slechts met enige moeite in. :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2018 21:39 #1446146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haal mijn leidingen altijd
Haal mijn leidingen altijd bij pirtek. Kan hydrauliek/olie/benzine aan. Is er in alle maten, hogedruk leidingen maken ze ook. zo ook remleidingen en airco slangen. Ze kunnen het zelfs combineren met bestaande nippels. Zo heb ik ze een leiding van een RA12 aircomp laten combineren met een ander deel slang van een RA314 pomp op een 740. Doet t jaren later nog steeds.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2018 21:41 #1446147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook hebben ze de perfecte
Ook hebben ze de perfecte diameter liggen als vervanging voor de veels te dure vacuumslangetjes bij Volvo. 34 euro de meters vs 6 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2018 20:27 #1447230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
De leiding zit eronder. Veel geduld en veel gereedschap. Cunifer 5/16 is te stijf om het met de hand in model te krijgen. Ben wel een dag aan het passen buigen en meten geweest. Ziet er prachtig uit en niemand die het ziet :-)

Links is een gereedschapje om de leiding die op een rol komt recht te maken. Dan een buigtang. Dan nog een die je onder de auto kan gebruiken en nog een pijpsnijder en een afbraam gereedschapje.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC