Inhouden op de afrit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2018 13:21 #1443821
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vonkversterker
De toerenteller werkt op de voeding van de bobine (12V zijde). Als er dus iets niet goed is met de aansturing van de bobine (ECU, BDP sensor, vonkversterker) dan valt ook de naald van de toerenteller direct naar nul. Als de motor niet meer trekt, maar nog wel uitloopt (koppeling niet ingetrapt) en de toerenteller wijst nog steeds aan, dan is wat de ontsteking betreft alles tot aan de bobine in ieder geval in orde. Alles ná de verdeelkap laat de motor op drie of minder cilinders lopen. Bobine, bobinekabel en verdeelkap zelf kan wel voor een totale uitval van de motor zorgen.
Vooralsnog ligt het brandstofrelais het meest voor de hand. Ik zou zeggen: gewoon uitwisselen, niet overdreven duur, raken regelmatig defect en met een nieuwe ben je weer wat bedrijfszekerder geworden.
Vooralsnog ligt het brandstofrelais het meest voor de hand. Ik zou zeggen: gewoon uitwisselen, niet overdreven duur, raken regelmatig defect en met een nieuwe ben je weer wat bedrijfszekerder geworden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2018 15:26 #1443822
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic starten
@Piet... ik weet niet meer precies welke van de twee ik gedaan heb. Maar volgens mij heb ik meteen gestart dus zonder te resetten en dat ging allemaal goed. Maar goed... voor hetzelfde geld heb ik wel gereset en dan weet ik dus niks. Ik houd het in me achterhoofd als het nog eens gebeurd.
@Rob... wat betreft de toerenteller - ik heb er niet heel bewust naar gekeken. Aan de andere kant ik heb eerder problemen gehad met de toerenteller (toen echt de teller zelf) en dat viel me al vlot op.
Ik blij bij de brandstofpomprelais hangen.
@Rob... wat betreft de toerenteller - ik heb er niet heel bewust naar gekeken. Aan de andere kant ik heb eerder problemen gehad met de toerenteller (toen echt de teller zelf) en dat viel me al vlot op.
Ik blij bij de brandstofpomprelais hangen.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2018 09:05 #1443830
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Aangezien zo’n relais weinig
Aangezien zo’n relais weinig kost zou ik dat direct vervangen. Dan weet je meer.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2018 10:13 #1443833
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic maak hem open
Bekijk de solderingen en de contacten. Test hem standalone uit. Leg een immitatiie voor onderweg in je dashboardkastje. Ze zijn in de aanbieding bij Timen. Hetzelfde doe je met het ontstoringsrelais.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2018 11:26 #1443838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op een rijtje
Weliswaar voor een niet-startende motor, maar ook voor storingen bruikbaar omdat het alles goed op een rijtje zet.
stepbystepvolvo.com/Resources/Volvo%20No-Start.pdf
Modedit JS: document er boven aangehangen
stepbystepvolvo.com/Resources/Volvo%20No-Start.pdf
Modedit JS: document er boven aangehangen
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2018 08:49 #1443849
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Mooi document
Goed overzicht en heel precies beschreven.
Knap werk om het zo te documenteren.
Is natuurlijk opgeslagen bij de verzameling.
Knap werk om het zo te documenteren.
Is natuurlijk opgeslagen bij de verzameling.
Moderators: Jerry Stam