Motor hikt, verslikken.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-02-2017 10:24 #1434672
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Niet in Friesland is nog veel
Omdat je bobijn schrijft denk ik aan Limburg. In helmond zaten een paar goede rotten.
In zuid-holland: Toncar Berkel en Roodenrijs. Timen Smit in Vaassen is heel goed met 940, ik weet niet of hij ook 740 doet, maar dat weten anderen op dit forum wel (en hij zelf ook). Je kunt hem een PB sturen op Timen.Smit@planet.nl.
Succes
In zuid-holland: Toncar Berkel en Roodenrijs. Timen Smit in Vaassen is heel goed met 940, ik weet niet of hij ook 740 doet, maar dat weten anderen op dit forum wel (en hij zelf ook). Je kunt hem een PB sturen op Timen.Smit@planet.nl.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2017 11:40 #1434674
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hall sensor of vonkversterker
Ik vermoed een slechte hallsensor of iniedergeval een slechte stekkerverbinding met de sensor achterop de verdeelkap. Die stekkers gaan altijd los zitten hangen en worden vettig.
Daarnaast kan het ook zijn dat de vonk versterker kuren vertoond, dan krijg je ook dit gedrag.
Check gelijk ook even of alle vacuumslangen goed zijn aangesloten, de EZK onstekingscomputer heeft vacuüm van de motor nodig voor een goede berekening.
Groeten,
Gerben
(Uit Friesland....)
Daarnaast kan het ook zijn dat de vonk versterker kuren vertoond, dan krijg je ook dit gedrag.
Check gelijk ook even of alle vacuumslangen goed zijn aangesloten, de EZK onstekingscomputer heeft vacuüm van de motor nodig voor een goede berekening.
Groeten,
Gerben
(Uit Friesland....)
- Karel Vervrangen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2017 21:46 #1434727
door Karel Vervrangen (GAST)
Beantwoord door Karel Vervrangen (GAST) in topic Stotteren, hikken motor
De Hall-sensor was het eerste probleem. Door een kortsluiting van de draadjes in de delco starte mijn wagen niet meer. Er is een nieuwe verdeelkap met rotor en een nieuwe Hall sensor geplaats. Ook de bougies, bougiekabels en bobine kabel zijn gelijktijdig vervangen. Bij het ophalen van mijn wagen en de rit naar huis toe deed hij het perfect tot de motor op bedrijfs temperatuur was, toen begon het probleem van het stotteren op 1200 - 2200 - 3200 - 4200 toeren. Duurt maar even maar zeer vervelend. Dit heb ik met mijn wagen nooit gehad, is maar begonnen na herstelling startprobleem. Ben hiervoor opnieuw naar de werkplaats gereden, nieuwe afspraak zouden dan de co afstellen en motor opnieuw afstellen wat uiteindelijk resulteerde in een revisie van de gasklep en alles eromheen. Met lang wachten op stukken. Maar het probleem was niet opgelost. Heb dit opnieuw direct vermeld met als antwoord, ja rij er eerst een tweetal weken mee en kom dan terug naar de werkplaats. Volgens mij was dit alles niet nodig en was het probleem te zoeken bij de nieuwe verdeelkap en Hall-sensor, volgens de (Volvo) garage kon dit niet was nieuw??? Dus ik denk nu, zoals U vermeld, de oorzaak toch bij de afstelling Hall-sensor moet te zoeken zijn.
Mvg.
Karel.
Mvg.
Karel.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2017 21:47 #1434728
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic daar denk ik ook aan
de vonkversterker in combinatie van de hall-sensor. Mogelijk ook nog valse lucht her en der. De vonkversterker zit tegen het spatbord aan bij het luchtfilterhuis.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2017 21:53 #1434729
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic stotteren
kan ook nog door de benzinepompen; je hebt er twee bij een k-jetronic. Kijk eens of de intank-pomp het doet? en die onder de bestuurdersstoel? Ik vermoed niet de drukaccumulator, maar dan mogelijk van invloed zijn.
Zo te lezen heb je wellicht ook back-fires gehad; revisie van het gashuis of lag het ergens anders aan? Back-fires kunnen verschillende oorzaken hebben.
Zo te lezen heb je wellicht ook back-fires gehad; revisie van het gashuis of lag het ergens anders aan? Back-fires kunnen verschillende oorzaken hebben.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2017 21:55 #1434730
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic suggestie
als je google gebruikt en BMW en k-jetronic intypt dan krijg je een schema waarlangs je de k-jet problemen langs kan leggen en oplossen. In de BMW 323i zat nl ook k-jet, net als bij de Golf GTI ed.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2017 11:38 #1434742
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat is een optie om meer over
Dat is een optie om meer over het K-jet systeem te vinden, maar je kunt ook direct naar een van de meest complete sites hiervoor gaan:
www.ferrari400parts.com/kjetdownload.php
Heeft ook de meeste groene Volvo-boeken online staan voor de injectie, naast heel veel meer informatie.
Heeft ook de meeste groene Volvo-boeken online staan voor de injectie, naast heel veel meer informatie.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2017 11:40 #1434743
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En dan hebben we ook nog www
En dan hebben we ook nog
www.k-jet.org
. Volgens mij heb ik me net vergist en is die laatste degene met de groene handboeken... Hoe dan ook: allebei zeker een bookmark waard!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2017 12:52 #1434764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stotteren b230
Beste,
Ik had een soort gelijk probleem met mijn B230FK. Vooral bij rustig optrekken hield de motor in leek het, met de "kickdown" geen probleem. Ik heb de 940 naar Nordicar gebracht en het bleek dat een klep bij cilinder no.2 niet mee deed. Het probleem is nu weg, kleppen vervangen. Ook de koppakking is vervangen.
Eerder had ik een zelfde probleem, maar dat werd veroorzaakt door o.a. de gas injectoren (Vialle Lpi uit 2005) en lekke vacuüm slangetjes.
Het vreemde was inderdaad dat de Volvo schokte/ in ging houden bij minimaal extra gas geven. Maar afgelopen keer ook bij stationair draaien in de file.
Ik had een soort gelijk probleem met mijn B230FK. Vooral bij rustig optrekken hield de motor in leek het, met de "kickdown" geen probleem. Ik heb de 940 naar Nordicar gebracht en het bleek dat een klep bij cilinder no.2 niet mee deed. Het probleem is nu weg, kleppen vervangen. Ook de koppakking is vervangen.
Eerder had ik een zelfde probleem, maar dat werd veroorzaakt door o.a. de gas injectoren (Vialle Lpi uit 2005) en lekke vacuüm slangetjes.
Het vreemde was inderdaad dat de Volvo schokte/ in ging houden bij minimaal extra gas geven. Maar afgelopen keer ook bij stationair draaien in de file.
- Karel Vervrangen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2017 21:11 #1435022
door Karel Vervrangen (GAST)
Beantwoord door Karel Vervrangen (GAST) in topic Stotteren, hikken motor B230E
Goedendag en bedankt voor de vele antwoorden.
Ben nu voor de 3 x naar de Volvo werkplaats geweest. De motor is weer eens getest op Co en is de voor ontsteking nu ook terug afgesteld, ik weet niet op hoeveel graden, ik dacht dat dit ongeveer ergens 12 a 14 graden zou moeten zijn. Bij het naar huis rijden blijkt dat er niet veel veranderd is, het hikken en stotteren met inhouden, blijft op dezelfde toeren dit gebeurd enkel met motor op bedrijfstemperatuur.
Ik dat dat ze in de garage ook niet goed weten hoe ze dit opgelost krijgen. De persoon die er aan werkt is nochtans de oudste van het bedrijf, 64 jaar die heeft dus aan deze auto's nog veel gesleuteld.
Met vriendelijke groet,
Karel.
Ben nu voor de 3 x naar de Volvo werkplaats geweest. De motor is weer eens getest op Co en is de voor ontsteking nu ook terug afgesteld, ik weet niet op hoeveel graden, ik dacht dat dit ongeveer ergens 12 a 14 graden zou moeten zijn. Bij het naar huis rijden blijkt dat er niet veel veranderd is, het hikken en stotteren met inhouden, blijft op dezelfde toeren dit gebeurd enkel met motor op bedrijfstemperatuur.
Ik dat dat ze in de garage ook niet goed weten hoe ze dit opgelost krijgen. De persoon die er aan werkt is nochtans de oudste van het bedrijf, 64 jaar die heeft dus aan deze auto's nog veel gesleuteld.
Met vriendelijke groet,
Karel.
Moderators: Jerry Stam