aanpassen poelie stuurbekrachtiging > update stuurhuis weer kapot!
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
21-10-2016 20:20 #1431638
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic 30Nm of 50Nm
30Nm voor de drukleiding, 50Nm voor de retour. De retourleiding heeft een grotere maat dan de drukleiding.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2016 20:21 #1431659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic minder torque
Dank voor de info, de drukleiding moet dus met aanzienlijk minder kracht worden aangedraaid dan de retourleiding. Dat zou je niet verwachten..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2016 18:44 #1431728
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DRAMA! keerring uit stuurhuis geklapt!?
Vandaag met de nieuwe banjo bout de drukslang opnieuw gemonteerd.
Daarna systeem afgevuld en met de wielen van de grond het stuur ruim 20 keer heen en weer gedraaid. Nadien de motor gestart en de pomp maakte geluid, meer vloeistof erbij tot boven het pijl en weer langzaam stuur draaien, wielen gingen schudden en eerst geluid uit de pomp, niet heel hoog maar wel herrie, het trillen en geluid werd na even heen en weer draaien minder. Ik kreeg wel flink schuim in het reservoir.
Na een halve minuut motor weer uit, even laten staan tot schuim weg was en opnieuw zonder motor aan het stuur max van links naar rechts gedraaid en daarna ook even heraalt met de motor aan.
Toen een uurtje laten staan en toen ik terug kwam was het schuim verdwenen en heb ik de motor 5 min laten lopen zonder iets te doen, wat bellen kwamen omhoog maar gen schuim, de wielen stonden nu weer op de grond.
Vervolgens weer met de motor nog aan het stuur van links naar rechts en toen hoorde ik 'TOK' en liep het reservoir plots leeg, en stuurde hij heel zwaar.
Snel de motor uit gezet en onder de auto gekeken.
Ik dacht dat er een leiding was losgeschoten, maar wat blijkt er stroomt in een keer heel veel olie uit het stuurhuis links bestuurderszijde bij de stuurstang.
Ik denk dat er een keerring uit is geblazen…. Maar HOE KAN DIT?!
Ik ben er echt heel ziek van, weg stuurhuis!!
Daarna systeem afgevuld en met de wielen van de grond het stuur ruim 20 keer heen en weer gedraaid. Nadien de motor gestart en de pomp maakte geluid, meer vloeistof erbij tot boven het pijl en weer langzaam stuur draaien, wielen gingen schudden en eerst geluid uit de pomp, niet heel hoog maar wel herrie, het trillen en geluid werd na even heen en weer draaien minder. Ik kreeg wel flink schuim in het reservoir.
Na een halve minuut motor weer uit, even laten staan tot schuim weg was en opnieuw zonder motor aan het stuur max van links naar rechts gedraaid en daarna ook even heraalt met de motor aan.
Toen een uurtje laten staan en toen ik terug kwam was het schuim verdwenen en heb ik de motor 5 min laten lopen zonder iets te doen, wat bellen kwamen omhoog maar gen schuim, de wielen stonden nu weer op de grond.
Vervolgens weer met de motor nog aan het stuur van links naar rechts en toen hoorde ik 'TOK' en liep het reservoir plots leeg, en stuurde hij heel zwaar.
Snel de motor uit gezet en onder de auto gekeken.
Ik dacht dat er een leiding was losgeschoten, maar wat blijkt er stroomt in een keer heel veel olie uit het stuurhuis links bestuurderszijde bij de stuurstang.
Ik denk dat er een keerring uit is geblazen…. Maar HOE KAN DIT?!
Ik ben er echt heel ziek van, weg stuurhuis!!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2016 22:59 #1431732
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Balen!
Nou, het zit niet echt mee met deze klus.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit door een fout van jou veroorzaakt is.
Het stuurhuis moet de druk die de pomp levert gewoon kunnen hebben.
Misschien toch een foutje bij de revisie van het stuurhuis?
Sterkte en succes met de afloop!
Piet
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit door een fout van jou veroorzaakt is.
Het stuurhuis moet de druk die de pomp levert gewoon kunnen hebben.
Misschien toch een foutje bij de revisie van het stuurhuis?
Sterkte en succes met de afloop!
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2016 01:24 #1431764
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oooh.....
Niet te geloven dat dit kan gebeuren als je het zo grondig aanpakt. Snap dat de moed je in de schoenen is gezakt, maar ik hoop dat je er weer bovenop krabbelt! Een goede borrel, en de schouders er weer onder, succes en sterkte en meer geluk met de volgende operatie.
Menno.
Menno.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2016 21:47 #1431789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het kapotte stuurhuis gaat
Het kapotte stuurhuis gaat terug naar Estateservice, zij laten het onderzoeken door de leverancier als deze concludeert dat het stuurhuis niet goed was dan krijg ik mijn geld retour. Ik heb nog eens goed onder de auto gekeken en gevoeld en de gelijdebus is aan de andere uitgaande zijde er volledig uitgeknald en drijft in de olie in de stofhoes..
Ik heb gisteren meerdere experts van stuurhuis revisiebedrijven gesproken en garanderen dat dit echt aan een verkeerde uitvoering van de revisie moet liggen.
Dit kan ook niet door overdruk komen van de pomp of leidingen, een pomp geeft max. 90 bar en het stuurhuis moet op 130 bar getest zijn, dit verschil zou onregelmatigheden in drukverschil ruim moeten kunnen opvangen, aldus de experts.
Dit weekend zal ik hem zelf demonteren en naar Obdam sturen.
Vraag > kan ik na het verwijderen de wagen gewoon op de wielen laten rusten of gaat dat dan fout en moet hij op bokken blijven staan.
Wordt vervolgd..
Ik heb gisteren meerdere experts van stuurhuis revisiebedrijven gesproken en garanderen dat dit echt aan een verkeerde uitvoering van de revisie moet liggen.
Dit kan ook niet door overdruk komen van de pomp of leidingen, een pomp geeft max. 90 bar en het stuurhuis moet op 130 bar getest zijn, dit verschil zou onregelmatigheden in drukverschil ruim moeten kunnen opvangen, aldus de experts.
Dit weekend zal ik hem zelf demonteren en naar Obdam sturen.
Vraag > kan ik na het verwijderen de wagen gewoon op de wielen laten rusten of gaat dat dan fout en moet hij op bokken blijven staan.
Wordt vervolgd..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2016 23:41 #1431794
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hij kan zonder stuurhuis best
Hij kan zonder stuurhuis best op z'n wielen staan, maar je kunt er natuurlijk niet mee rijden dan, en rollend zal je met twee man moeten zijn om enigszins te kunnen sturen: eentje bij elk voorwiel.
En natuurlijk moet je met het nieuwe stuurhuis wel weer goed uitlijnen.
En natuurlijk moet je met het nieuwe stuurhuis wel weer goed uitlijnen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2016 09:27 #1431796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel van onze auto's hebben
Veel van onze auto's hebben er al een half miljoen op staan. Meestal met het originele stuurhuis en pomp. Dat is dus degelijk spul! Ik zou er sterk over denken een gebruikte te monteren. Je hebt nu de ervaring dat gereviseerd ook niet altijd beter is...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2016 11:02 #1431797
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dit is natuurlijk wel een 960
Dit is natuurlijk wel een 960-II, en uiteraard is dat weer een ander stuurhuis dan een 940/740. Dat maakt de voorraad aan gebruikte stuurhuizen wel ineens een stuk minder...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2016 11:19 #1431799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het wel een ander stuurhuis?
Hoi Willem,
Interessant punt, is het wel een ander stuurhuis, zijn ze niet allemaal het zelfde gebleven voor de gehele 700 en 900 series.
Ik was een beetje aan het zoeken al en zie bij meerdere aanbieders het zelfde stuurhuis voor al onze types, althans zo lijkt het op de betreffende websites..
Maar misschien heb jij wel gelijk, voor mij zeker interessant om even duidelijk te krijgen nu ik in elke geval op zoek moet naar en ander stuurhuis..
Interessant punt, is het wel een ander stuurhuis, zijn ze niet allemaal het zelfde gebleven voor de gehele 700 en 900 series.
Ik was een beetje aan het zoeken al en zie bij meerdere aanbieders het zelfde stuurhuis voor al onze types, althans zo lijkt het op de betreffende websites..
Maar misschien heb jij wel gelijk, voor mij zeker interessant om even duidelijk te krijgen nu ik in elke geval op zoek moet naar en ander stuurhuis..
Moderators: Jerry Stam