Verlies koelvloeistof

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2016 23:56 #1427328 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Druk
De druk kan normaal oplopen tot 1.5 Bar. De dop op het expansie blaast als deze niet verstopt is dan af. Max. kun je tot 2.5 Bar gaan maar alleen als de radiateuren slangen enz. in nieuwstaat zijn. Dus uitkijken met het testen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2016 13:50 #1427332 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic De hoofdprijs
is gewonnen door Rob!
De lekkage bleek bij één van de twee T-stukken op te treden waar de koelvloeistof afgetapt wordt voor de verdamper. Het lijkt erop dat de inbouw toch niet helemaal goed afgerond was. Ik heb de aansluitingen wat netter gemaakt en goed afgesloten.

Nou toch maar een koelvloeistoftankje met vlottertje regelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2016 15:18 #1427361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een tijd geleden heb ik iets
Een tijd geleden heb ik iets soort gelijks gehad met mijn 940 op benzine. Behoorlijk koelvloeistof verbruik en geen zichtbare lekkage, belletjes in het vat of mayonaise in de motor. Het koelsysteem bouwde ook geen druk op.
Het laatste bleek veroorzaakt te worden door het overdruk klepje in de dop van het koelvloeistofvat dat open bleef staan. Na demontage en schoonmaken van de dop bouwde het systeem wel druk op en was het koelvloeistofverbruik verleden tijd.
De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat bij een niet gesloten systeem de vloeistof snel verdampt.

Wellicht heb je er iets aan...

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2016 19:09 #1427366 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Verdampen?
Het verdampt niet Martijn, het systeem gooit het er gewoon uit als er druk komt.

Groeten,

• F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2016 21:53 #1427371 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Net een lekke band
De oorzaak in mijn geval bleek een klein scheurtje in een slang naast de slangeklem. Het was net alsof iemand uitgeschoten was met een scherp stuk gereedschap (schroevedraaier) en daarmee de mantel van de slang beschadigd had. Zonder druk zag je niets. Er moest wat druk op het systeem komen om het scheurtje open te krijgen. Het zag er net uit als een lekke band, kleine bubbeltjes en wat damp, maar binnen korte tijd raakte de auto een flink volume aan koelvloeistof kwijt.
Gelukkig had ik een nieuw stuk koelwater slang liggen van de juiste diameter en lengte. Zo nu en dan zijn die dozen met restjes toch wel erg handig...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC