Mijn 740 2.3 injectie van '87 stottert vreselijk onder de 2000 toeren

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2016 18:58 #1426059 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic de stappenmotor is toch
de stappenmotor is toch alleen voor stationair draaien... zo gauw als je gas geeft valt deze functie weg. Maar ik ga het toch proberen . baat het niet dan .......

Gewoon door blazen met remmenreiniger ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2016 22:37 #1426068 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic lmm.
Kijk es aan da wis ik nie. Ik heb hem schoongemaakt met remmen reiniger en een doek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2016 06:43 #1426074 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je daarmee bedoelt:
Als je daarmee bedoelt: inwendig schoongemaakt, haal hem er dan eens uit en houd de LMM tegen het licht. Er hoort een heel dun draadje in te lopen, net zichtbaar tegen het lict, in een U-bocht met scherpe hoeken. Als dat draadje beschadigd is, is het einde LMM en is dat je probleem.

In dat geval kan je wel tijdelijk rijden door de stekker af te koppelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2016 15:37 #1426087 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Denk lmm
Denk zelf dat je per ongeluk met de remmenreiniger en de doek de Lmm stuk hebt gemaakt.

Ze zijn behoorlijk gevoelig.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2016 06:23 #1426104 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic lmm.
Ik de LMM. omgeruild voor een andere gebruikte. Hij doet het iets beter maar het is alsof hij (zoals ze zeggen bij een 2takt motor) 4takt. De motor komt niet goed op toeren. Het draadje heb ik niet gezien, maar ook niet op gelet want dat lees ik nu pas. Ik kijk vandaag nog of het draadje er nog zit.
Wel heb ik de stappen motor los gehad en schoon gemaakt. Deze klikt als een relais 'open en dicht' bij het testen. Maar na aansluiting op de stekker bromt hij alleen. De stekker geeft 13.2 volt spanning en heeft massa (dus goed) . Als ik de stekker los gooi is er geen verschil.

Sjonge jonge wat een klus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2016 09:11 #1426152 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb je alleen zonder stekker
Heb je alleen zonder stekker van de stappenmotor geprobeerd, of ook zonder stekker van de LMM?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2016 16:29 #1426177 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic stappenmotor
is gebeurd zonder resultaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2016 16:46 #1426178 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic LMM / brandstof probleem
Ik bedoelde zonder stekker vd. stappenmotor. Maar ik heb de lmm. gecontroleerd en er zitten idd. 3 flinterdunne draadjes in. Naast de stekker op de lmm. zir een stelschroef. Als ik hier aan draai ( in een bepaalde stand) loopt hij iets beter maar nog lang niet naar behoren.

KORT SAMENGEVAT NA ALLE CONTROLES EN AANPASSINGEN
De auto start prima
Loopt mooi stationair
Als je gas geeft houd hij in en komt na 10 sec. al pruttend en stotend op toeren.
Hij loopt max. 60 km/u
Als je na die constante snelheid even de gas los moet doen komt hij zeeeeer moeilijk weer op toeren of slaat uit
De auto start dan ( na op contact 3 sec. te wachten op benzine druk) wel weer meteen

Klinkt als te weinig benzine krijgen.

Auto houd wel zijn brandstof druk . Want na een dag staan heb ik de injectorrail los gemaakt waar door de benzine eruit spoot.
Ook de brandstof overdruk klep lekt niet.
Verdelerkap en rotor vervangen (heeft prima vonk)


Injectoren zijn oud maar vernevelen wel

WIE OOO WIE HEEFT RAAD

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2016 22:52 #1426495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is eigenlijk het
Wat is eigenlijk het motortype? Ik heb (onder andere) een 745GLE met een B230E, deze heeft een mechanische kontinu injektie systeem waarbij alleen de ontsteking elektronisch wordt geregeld. Op enig moment een boel ellende mee gehad, waarbij uiteindelijk de koude start injektor defect bleek. Deze hoort kortstondig (2 tot 3 sekonden) een heleboel brandstof te geven bij een koude motor. Daarna zorgt de, ik ben even de naam kwijt, is in ieder geval een bimetaal dat de injektor na korte tijd blokkeert of de warmte van de motor die ook deze blokkeer funktie heeft. Als dit niet naar behoren of half werkt kun je de meest wilde problemen krijgen door kontinu of half of zo nu en dan een teveel aan brandstof.
Een viendelijke groet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2018 21:29 #1443951 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic Stotteren
Ik heb een 230 E motor
Heb nu eindelijk de stap gezet ( na alles wat ik geprobeerd heb, inclusief injectoren testen) om nieuwe injectoren erin te zetten.

Nou het resultaat is verbluffend. Hij loopt weer als een zonnetje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD