Mijn 740 2.3 injectie van '87 stottert vreselijk onder de 2000 toeren
- Maurice Briels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 12:38 #1105041
door Maurice Briels
Mijn 740 2.3 injectie van '87 stottert vreselijk onder de 2000 toeren is gemaakt door Maurice Briels
Hallo Volvo kenners
Ik heb al hele tijd problemen met optrekken . De 740 stottert dan vreselijk en slaat ook wel eens uit. Boven de 2000 toeren loopt hij weer goed. Ook de CO waarde is te hoog (5%) Lamba waarde is goed (wat niet aangeeft dat deze zeker goed werkt, Toch? )
Ik heb de volgende dingen al gecontroleerd
- Vacuum lek gezocht -> niet gevonden
- Bobine gecontroleerd op werking -> geen goede vonk maar ik weet geen eventuele waardes
- Bougies vervangen
- Bougie kabels gecontroleerd -> geven geen lekstroom. hoeveel ohm moeten deze geven?
- Verdelerkap gecontroleerd en schoon gemaakt -> vervangen door een gebruikte. Hierdoor wel betere vonk
- Brandstofpomp gecontroleerd -> vervangen door een gebruikte van een 940 . geeft royaal druk
- Injectoren -> deze geven een fijne nevel straal
- De brandstof overdruk regelaar op de rail is vervangen (was ook defekt)
- Distributieriem gecontroleerd op timing -> die was goed
- Voorontsteking (12 graden) opnieuw afgesteld) -> zat wel verschil in
Mijn opties raken op!
Wil nog een keer de bougies controleren op juiste verbranding (zwarte aanslag). En de bougie kabels meten ( hoeveel ohm moeten die doorgeven)
Na een week sleutelen en zoeken is dit de stand van zaken
KORT SAMENGEVAT NA ALLE CONTROLES EN AANPASSINGEN
De auto start prima
Loopt mooi stationair
Als je gas geeft houd hij in en komt na 10 sec. al pruttend en stotend op toeren.
Hij loopt max. 60 km/u
Als je na die constante snelheid even de gas los moet doen komt hij zeeeeer moeilijk weer op toeren of slaat uit
De auto start dan ( na op contact 3 sec. te wachten op benzine druk) wel weer meteen
Klinkt als te weinig benzine krijgen.
Auto houd wel zijn brandstof druk . Want na een dag staan heb ik de injectorrail los gemaakt waar door de benzine eruit spoot.
Ook de brandstof overdruk klep lekt niet.
Verdelerkap en rotor vervangen (heeft prima vonk)
Injectoren zijn oud maar vernevelen wel
WIE OOO WIE HEEFT RAAD
Ik heb al hele tijd problemen met optrekken . De 740 stottert dan vreselijk en slaat ook wel eens uit. Boven de 2000 toeren loopt hij weer goed. Ook de CO waarde is te hoog (5%) Lamba waarde is goed (wat niet aangeeft dat deze zeker goed werkt, Toch? )
Ik heb de volgende dingen al gecontroleerd
- Vacuum lek gezocht -> niet gevonden
- Bobine gecontroleerd op werking -> geen goede vonk maar ik weet geen eventuele waardes
- Bougies vervangen
- Bougie kabels gecontroleerd -> geven geen lekstroom. hoeveel ohm moeten deze geven?
- Verdelerkap gecontroleerd en schoon gemaakt -> vervangen door een gebruikte. Hierdoor wel betere vonk
- Brandstofpomp gecontroleerd -> vervangen door een gebruikte van een 940 . geeft royaal druk
- Injectoren -> deze geven een fijne nevel straal
- De brandstof overdruk regelaar op de rail is vervangen (was ook defekt)
- Distributieriem gecontroleerd op timing -> die was goed
- Voorontsteking (12 graden) opnieuw afgesteld) -> zat wel verschil in
Mijn opties raken op!
Wil nog een keer de bougies controleren op juiste verbranding (zwarte aanslag). En de bougie kabels meten ( hoeveel ohm moeten die doorgeven)
Na een week sleutelen en zoeken is dit de stand van zaken
KORT SAMENGEVAT NA ALLE CONTROLES EN AANPASSINGEN
De auto start prima
Loopt mooi stationair
Als je gas geeft houd hij in en komt na 10 sec. al pruttend en stotend op toeren.
Hij loopt max. 60 km/u
Als je na die constante snelheid even de gas los moet doen komt hij zeeeeer moeilijk weer op toeren of slaat uit
De auto start dan ( na op contact 3 sec. te wachten op benzine druk) wel weer meteen
Klinkt als te weinig benzine krijgen.
Auto houd wel zijn brandstof druk . Want na een dag staan heb ik de injectorrail los gemaakt waar door de benzine eruit spoot.
Ook de brandstof overdruk klep lekt niet.
Verdelerkap en rotor vervangen (heeft prima vonk)
Injectoren zijn oud maar vernevelen wel
WIE OOO WIE HEEFT RAAD
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 12:54 #1426027
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Stappenmotor schoonmaken?
Stappenmotor schoonmaken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
24-02-2016 13:58 #1426028
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bougiekabels en aarde
max 10K over het gehele traject, bobine to bougie.
Alle aarde aansluitingen controleren, vooral die aan de kop.
Alle aarde aansluitingen controleren, vooral die aan de kop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 16:46 #1426050
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Luchtmassameter
Luchtmassameter al eens omgewisseld?
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 17:37 #1426053
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lambda
Wanneer de Lambdawaarde goed is dan is deze 1.00 +/- 3%.
Lambda is de theoretische verhouding bij verbranding tussen de hoeveelheid brandstof en de hoeveelheid zuurstof. Wanneer dat precies klopt is Lambda 1.00
Met een te hoog CO kan dat dus niet goed zijn.
Vaak lekken in het inlaatcircuit die dit proces verstoren.Trouwens ook de uitlaatpakkingen moeten dicht zijn.
Een foutieve meetwaarde van de LMM kan, zoals aangeven door Gerrie Berrie natuurlijk ook.
Lambda is de theoretische verhouding bij verbranding tussen de hoeveelheid brandstof en de hoeveelheid zuurstof. Wanneer dat precies klopt is Lambda 1.00
Met een te hoog CO kan dat dus niet goed zijn.
Vaak lekken in het inlaatcircuit die dit proces verstoren.Trouwens ook de uitlaatpakkingen moeten dicht zijn.
Een foutieve meetwaarde van de LMM kan, zoals aangeven door Gerrie Berrie natuurlijk ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maurice Briels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 18:48 #1426054
door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic stotteren
de stappenmotor is toch alleen voor stationair draaien... zo gauw als je gas geeft valt deze functie weg. Maar ik ga het toch proberen . baat het niet dan .......
Gewoon door blazen met remmenreiniger ??
Gewoon door blazen met remmenreiniger ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maurice Briels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 18:51 #1426055
door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic is in orde
is in orde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maurice Briels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 18:53 #1426056
door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic wel schoon gemaakt... zou hem
wel schoon gemaakt... zou hem eens om kunnen wisselen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maurice Briels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 18:57 #1426057
door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic goeie tip... dat van die
goeie tip... dat van die lamba info. ga er mee aant werk Pakkingen zij iig. goed. Valse lucht via inlaatspruitstuk. hmmm. Heb t al gecontroleerd maar misschien via de injector rubbers. Zal er eens wat olie op gieten. zou de lekkage zichtbaar moeten maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 18:58 #1426058
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hoe
Hoe heb je die schoongemaakt ? De LMM maakt zichzelf in principe schoon. Als je de motor uitzet gaat er een schoonmaak draadje opgloeien in de LMM.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam