Olie in koelvloeistof

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2015 10:08 #1420952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, helemaal geweldig alle
Ok, helemaal geweldig alle hulp, dank allemaal. De radiateur wordt momenteel vervangen, de automaat gespoeld. Dan moet ik een paar dagen met water en een oplosmiddel rijden, om de resterende olie te verwijderen. Hopen nu maar dat de automaat niet teveel schade heeft opgelopen.

Laatste vraag over dit probleem. Ik las op het forum dat ATF de rubber delen van het koelsysteem kan aantasten. De ATF heeft ongeveer 1 a 2 weken in het systeem gezeten. Moet ik preventief nog rubber delen (slangen of iets dergelijks) laten vervangen om toekomstige problemen te voorkomen? Zo ja welke?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2015 22:01 #1421046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor het rubber kan
Nee hoor het rubber kan hooguit wat week worden of zijn, maar de ATF heeft er te kort in gezeten om echt schade aan te richten.
Rubber wordt vanzelf weer hard, heb zelf bij een wat lekkende motor wel eens een half koffiebekertje ATF aan de motorolie toegevoegd om de kerringen etc. weer wat zacht te maken, helpt tegen het olieverbruik, probeer maar eens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2015 09:33 #1421233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Dronten, dank je.
@ Dronten, dank je.

De radiateur is vervangen, de automaat gespoeld, hij rijdt weer als een zonnetje. Over de rubber leidingen hoef ik me ook geen zorgen te maken. Nu maar hopen dat de vloeistof niet te lang in de automaat heeft gezeten en de boel daar niet teveel verziekt heeft. Her eerder genoemde olie verbruik stond helemaal los van de elkke radiateur.

Nogmaals, dank iedereen voor de antwoorden en hulp, top!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC