Auto soms lang doorstarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2015 14:30 #1420386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstof druk regelaar.
Toevallig afgelopen week een zelfde problemen gehad. Betreft 940 met lpg 1994 zonder turbo. Hij starte al maanden steeds slechter en toen helemaal niet meer. Het bleek de brandstof druk regelaar te zijn op het blok. Een nieuwe gemonteerd en heeft sindsdien nog nooit zo goed gelopen. Start direct en loopt meteen netjes op juiste toerental.
Dus wellicht bij jou ook het zelfde geval.
Dus wellicht bij jou ook het zelfde geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 12:35 #1420588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht starten of slecht aanslaan?
Wat bedoel je precies: start de motor slecht, of wil die slecht aanslaan?
Als je zegt dat je lang moet doorstarten, neem ik aan dat de startmotor wel normaal ronddraait, maar dat de motor niet aanslaat.
Maar een slechte of gedeeltelijk lege accu (lage spanning) is niet in staat om een startmotor lang rond te laten draaien, dus dat gedeelte van je verhaal kan ik niet helemaal plaatsen.
Heb je een LPG installatie? Soms blijft er een LPi injector nadruppelen, waardoor tijdens stilstand het inlaatspruitstuk langzaam met gas wordt gevuld. Als je dan na langere tijd opnieuw probeert te starten, duurt het even voor de motor aanslaat.
Als je geen LPG installatie hebt, dan kan ik me voorstellen dat het benzinesysteem bij stilstaande motor langzaam zijn druk kwijtraakt. Bij starten duurt het dan even voordat de pomp de boel weer heeft gevuld en op druk gebracht. Eerst de electrische benzinepomp laten draaien vóór het starten zou dan helpen, maar zou in principe niet nodig hoeven zijn. Ik heb mijn 940 vanmorgen na vier weken stilstand gestart en (tot mijn verbazing) sloeg de motor bij de eerste tik van de startmotor direct aan, terwijl die op LPG draaiend is weggezet. Niet gek na meer dan een half miljoen kilometers...
Als je zegt dat je lang moet doorstarten, neem ik aan dat de startmotor wel normaal ronddraait, maar dat de motor niet aanslaat.
Maar een slechte of gedeeltelijk lege accu (lage spanning) is niet in staat om een startmotor lang rond te laten draaien, dus dat gedeelte van je verhaal kan ik niet helemaal plaatsen.
Heb je een LPG installatie? Soms blijft er een LPi injector nadruppelen, waardoor tijdens stilstand het inlaatspruitstuk langzaam met gas wordt gevuld. Als je dan na langere tijd opnieuw probeert te starten, duurt het even voor de motor aanslaat.
Als je geen LPG installatie hebt, dan kan ik me voorstellen dat het benzinesysteem bij stilstaande motor langzaam zijn druk kwijtraakt. Bij starten duurt het dan even voordat de pomp de boel weer heeft gevuld en op druk gebracht. Eerst de electrische benzinepomp laten draaien vóór het starten zou dan helpen, maar zou in principe niet nodig hoeven zijn. Ik heb mijn 940 vanmorgen na vier weken stilstand gestart en (tot mijn verbazing) sloeg de motor bij de eerste tik van de startmotor direct aan, terwijl die op LPG draaiend is weggezet. Niet gek na meer dan een half miljoen kilometers...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2015 01:19 #1420688
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat doorstarten is echt geen
Dat doorstarten is echt geen pijl op te trekken, ééne keer wel andere keer niet. Ik ga eerst eens de electra problemen oplossen en ik gooi er denk ik maar eens een nieuw startrelais tegenaan.
Ze loopt trouwens gewoon op benzine en heeft 3,5 ton gelopen.
Ze loopt trouwens gewoon op benzine en heeft 3,5 ton gelopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2015 10:57 #1420693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startrelais
Startrelais lijkt mij niet nodig. Dat relais zorgt er alleen maar voor dat de startmotor gaat draaien en heeft niets te maken met het wel of niet aanslaan van de motor.
Nogmaals, niet starten of niet aanslaan (lang doorstarten) zijn echt twee verschillende dingen. Een defect startrelais hoort bij "niet starten" en niet bij "lang doorstarten"! Lang moeten doorstarten kan eigenlijk alleen een ontsteking of brandstofprobleem zijn.
Nogmaals, niet starten of niet aanslaan (lang doorstarten) zijn echt twee verschillende dingen. Een defect startrelais hoort bij "niet starten" en niet bij "lang doorstarten"! Lang moeten doorstarten kan eigenlijk alleen een ontsteking of brandstofprobleem zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2016 08:34 #1429767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is de benzinepomp
Dat slechte starten heb ik al tijden en dat is een benzinepomp die niet draait als de spanning daalt vanwege het starten.
Dus start ik hem door op LPG... (OMVL installatie hier maar ik kan mij voorstellen dat alle LPG merken door kunnen starten door de knop ingedrukt te houden)
Dus tijdens het starten de LPG-knop ingedrukt houden (net zolang dat hij sjoege geeft) met koude motor en dus op LPG starten.
Zodra hij aanslaat, en de dynamo gaat ook meedoen... Is er ineens wel voldoende spanning om de benzinepomp te laten draaien en plots slaat hij wel aan. Maar ik start op LPG en vertrek ook op LPG. 's zomers en 's winters...
Maar... waarschijnlijk moet je ook de accupolen eens goed inspecteren. En dan bedoel ik daar waar de kabel in de pool is geperst. Da's waarschijnlijk het begin van dit probleem geweest. Die krimp is in de loop der jaren hoog Ohmig geworden en gaat niet zolang mee als het plaatwerk en de rest van een Volvo en daar verloor ik zomaar een Volt of meer. Dit samen met de massablokjes gaf een nooit 100% geladen accu. Als je de auto weer eens met moeite aan de gang hebt gekregen open dan de motorkap maar eens en voel aan de accupool aan de zijkant daar waar de rode kabel is "verbonden" met de accupool. Warm is foute boel. Afknippen en een andere opzetten.
Dus start ik hem door op LPG... (OMVL installatie hier maar ik kan mij voorstellen dat alle LPG merken door kunnen starten door de knop ingedrukt te houden)
Dus tijdens het starten de LPG-knop ingedrukt houden (net zolang dat hij sjoege geeft) met koude motor en dus op LPG starten.
Zodra hij aanslaat, en de dynamo gaat ook meedoen... Is er ineens wel voldoende spanning om de benzinepomp te laten draaien en plots slaat hij wel aan. Maar ik start op LPG en vertrek ook op LPG. 's zomers en 's winters...
Maar... waarschijnlijk moet je ook de accupolen eens goed inspecteren. En dan bedoel ik daar waar de kabel in de pool is geperst. Da's waarschijnlijk het begin van dit probleem geweest. Die krimp is in de loop der jaren hoog Ohmig geworden en gaat niet zolang mee als het plaatwerk en de rest van een Volvo en daar verloor ik zomaar een Volt of meer. Dit samen met de massablokjes gaf een nooit 100% geladen accu. Als je de auto weer eens met moeite aan de gang hebt gekregen open dan de motorkap maar eens en voel aan de accupool aan de zijkant daar waar de rode kabel is "verbonden" met de accupool. Warm is foute boel. Afknippen en een andere opzetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
07-08-2016 20:48 #1429778
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gasvlam en afscherming (brandgevaar)
Hallo Jan
Of even opnieuw doorsolderen. Maar daar heb je wel meer voor nodig dan het standaard soldeerboutje van de bouwmarkt.
groetjes
Mathy
Of even opnieuw doorsolderen. Maar daar heb je wel meer voor nodig dan het standaard soldeerboutje van de bouwmarkt.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





