ineens minder vermogen en flink schudden

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 18:56 #1419543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het
Het lijkt me vreemd als druppels aan de buitenzijde van een LPG slang ook daadwerkelijk LPG zijn. LPG verdampt toch gewoon bij onze normale buitentemperaturen en onder normale luchtdruk? Misschien wat vocht dat door bevriezing is opgevroren? Dan zou dan weer wel duiden op een lek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 20:45 #1419547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olie achting
> Henk het was olieachtig substantie en stonk naar LPG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 22:30 #1419555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motronics 1.8 of 4.4
Ik ben maar even wat voorwerk aan het doen mbt tot mogelijke boosdoeners.
En ik vraag mij nu af of ik een motronics 1.8 of een 4.4 aan boord heb, dit met name in verband met het aantal tempsensoren (1 of 2).
Daar het een auto van midden 1995 betreft.
Hier een foto van mijn volledige config. Kan iemand dat daar uit opmaken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 22:49 #1419560 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Als je een diagnose module
Als je een diagnose module onder de motorkap hebt dan heb je een Motronic 1.8
Als je een OBD connector in de middenconsole hebt dan heb je een Motronic 4.4

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 22:50 #1419561 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic 1.8
Als je zelfdiagnose hebt onder de motorkap(zwarte kastje)=OBD 1 en je hebt ook een dunne contactsleutel(=zonder chip) dan heb je Motronic 1.8

Herken je dit niet, dan heb je 4.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 23:00 #1419562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ah, duidelijk
Ah duidelijk, ik heb dan een 1.8 en dus nog met 2 temp sensoren.
Die 2e sensor ergens achter op het blok zou een boosdoener kunnen zijn ook begrijp ik uit meerdere topics.
Heeft iemand misschien een plaatje en onderdelennummer voor mij.
Alvast hartelijk dank weer!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 23:21 #1419564 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Als er nog plaats is op de
Als er nog plaats is op de brug ben ik zaterdag ook bij Nordicar voor het vervangen van de olie in het differentieel van mijn V90. Het "zingt" wat bij optrekken.
Ik heb een Vialle relais en ontstekingsversterker bij mij dus dan kan je uitwisselen

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2015 07:03 #1419566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag
Hoi Piet,
As je die ontstekingsversterkermee wilt nemen dan heel graag!, ik ben gevraagd om 13.00 bij Nordicar te zijn.
Ik had dat al geregeld met Rudiger, omdat er nog een plekje vrij was en ik ineens deze storing heb.
Top! Dank alvast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 21:16 #1419911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ik weer
Alweer even geleden, de betreffende storing was niet meer terug gekomen namelijk.

Ik ben nog op de sleuteldag geweest bij Nordicar hiervoor, was leuk om eens mee te maken. Maarja lastig zoeken als er geen storing waarneembaar is.

Ik denk nu dat ik weet waar het mee te maken heeft. Het lijkt iets te maken te hebben met de S stand van de automaat. Ik weet dat dit geen directe relatie heeft maar toen ik de betreffende storing had was ik die dag daar mee aan het spelen (nu en dan van E naar S). Op die dag begon ineens de motor te schudden zoals beschreven in de opening van deze topic.

Hierna heb ik de S knop eigenlijk niet meer ingedrukt gehad. Hij staat altijd op E.
Maar net reed ik even de stad in en deed mijn verlichting plots raar, op het dashboard het lampje dat er een lamp stuk is (richting lamp) en ook bij remmen kwam het lampje op.
Ik dacht zou wel een lamp stuk zijn, toen zag ik dat de S stond ingedrukt, mijn dochter (Liv) had er blijkbaar aan gezeten…
Na de auto weer gestart te hebben in de E stand was alles weer normaal…

Wat volgens mij ook nieuw is dat de motor naar ca. 950 toeren gaat als ik tijdens stationair van D naar de N stand ga, dit was voorheen niet zo meen ik. Dit is niet normaal toch?

Maargoed, ik rijd vannacht naar Zweden en wordt dan niet heel blij van dit soort ontdekkingen vlak voor vertrek. Ik vermoed dus een massa punt bij de automaatbak.
Kan iemand mij hier iets over zeggen. Er zitten 3 stekkers bij de bak, gaat de massa daar ook doorheen of zit er ergens een aansluiting rechtstreeks op het chassis?

Zou fijn zijn als ik wat info kan vergaren zodat ik weet waar ik moet zoeken mocht het probleem zich ook gaan voordoen als ik de S niet heb ingedrukt.

p.s. Ik heb trouwens beide eindtrappen vervangen voor nieuwe en gemonteerd met geleidingpasta ertussen. Hij loopt duidelijk stiller nu bij stationair in D.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD