Temperatuursensor

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2015 19:14 #1419632 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Turbobricks
Las net dit hier: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=247082&page=37

yes, one thing_- the coolant temperature gauge. That is designed, that it does not really go any higher than middle of the scale and does not give an accurate reading above 85 degrees. I came up with a solution to that, -- that a resistor with 180 ohm parallel to the sender will fool it so that it shows accurate. I combined that with thermo switch which I stuck to the cylinder head, turning on the resistor whenever the head gets hotter than 88 degree. this works great.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2015 07:01 #1419636 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mooi gedaan
En niet geheel overbodig. Gisteren bij stadsverkeer liep de temperatuur op mijn extra chinese metertje op tot 110 graden. Op dat moment sloeg de efan pas aan. Dat gebeurt bij stilstand voor stoplichten. Rijd je weer een stukje dan zakt de temperatuur door kvs circulatie en rijwind, indien aanwezig, weer snel. Het metertje zal wat overdrijven, dat moet ik nog controleren.

De voorgestelde toepassing vraagt wel om een extra sensor om de aanpassing pas alleen boven de 85 graden te laten werken.Doe je dat niet dan geeft de temperatuurmeter bij koude temperaturen te hoog aan.

Ik zal de weerstandwaarde van de dashboardsensor bij 85 graden eens meten om het effect aan te kunnen geven. Of heeft iemand de waardes paraat? Van de ecu zijn ze bekend, van de meter dacht ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC