Motor krijgt teveel brandstof

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2023 15:34 #1472410 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic Zelfde probleem van teveel benzine b230F motorblok
Ik heb sluiting gehad door rotte kabels van de injectoren. Zou dat kunnen dat daardoor de computer kapot is gegaan en de motor daardoor te veel benzine krijgt.
Ook heb ik een onregelmatige vonk op alle bougies soms drie keer achter elkaar of vier keer achter elkaar een klein vonkje en daarna weer een grote. De kabels van de bougies zijn gecontroleerd de verdelerkap is gecontroleerd.
Ook heb ik de temperatuur sensor brandstofregeling gecontroleerd deze zit tussen de 8 ohm koud en 0.3 warme motor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2023 17:42 #1472411 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik weet niet hoe en waar naar
Ik weet niet hoe en waar naar toe je sluiting gehad hebt.
Maar ze zijn (even uit het hoofd) massa gestuurd.

Heb je de weerstand van de injectoren al eens nagemeten?


Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2023 12:45 #1472412 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic kabels en ECU
Ik heb geen weerstand gemeten maar ze werken wel.
Heb ze allemaal getest door de injector rail uit de kop te halen en dan starten.
Ze sproeien mijn inziens erg veel, en ook niet allemaal hetzelfde. De ene heeft een nevel de andere een straal.
Dat de injectoren met de straal teveel sproeien haal ik uit het feit dat er een behoorlijke benzine nevel uit het bougie gat komt als ik start met de bougies eruit.
Als de injectoren massa geschakeld zijn , en de 2 kabels van de injectoren komen tegen elkaar geeft dit toch zeker een kortsluiting? Wat weer gevolgen kan hebben voor de ECU?
Misschien zit in de ECU wel een zekering? Nee kan bijna niet want na de kortsluiting krijgen de kabels naar de injectoren nog steeds allemaal spanning.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2023 15:10 #1472413 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic De injectoren worden zijn
De injectoren worden zijn "batch" gestuurd, en niet sequentieel.
Dus alle injectoren spuiten gelijktijdig in, en dus ook allemaal even lang.
Dit gebeurd door de ecu door ze aan de massa te hangen.

Jou manier van injector testen door naar het bougiegat te kijken is niet heel nuttig, en bovendien ook niet veilig. Benzine brand snel, maar vernevelde benzine is ronduit explosief.

Maar goed, verschil in hoeveelheid en spuitbeeld (straal vs nevel) ligt aan de injectoren. Eerst maar eens doormeten...maar kan ook door vervuiling komen.



Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2023 18:37 #1472415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gekke vraag
Maar heb je de injectors zelf al vervangen of uitgewisseld?
Als ze verschillend inspuiten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2023 17:46 #1472432 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic de injectoren
Klopt dat het gevaarlijk kan zijn, ad daarvoor ook voorzorgsmaatregelen genomen.
Het verschil in spuitbeeld kan zeker aan de injectoren liggen maar er blijft toch (naar mijn mening) teveel benzine uit komen.
Kan iemand mij vertellen welke kleur injectoren er origineel in moeten? Een B230F blok 116 pk meen ik.

Er zaten gele injectoren in, maar die hoeven niet origineel te zijn in deze uitvoering

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2023 12:11 #1472434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren
In mijn Volvo 740 van 1989 zit ook een B230F en die heeft of liever gezegd had gele injectoren. Ik heb ze vervangen door nieuwe van Bosch en die zijn grijs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2023 18:21 #1472464 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic bedankt voor deze tip
bedankt voor deze tip
Nu moet ik uitzoeken hoeveel ml / min de injectoren moeten geven
Of zijn er ook mensen die dit kunnen beantwoorden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2023 19:31 #1472465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opbrengst injectoren
De gele injector met onderdeelnummer 0280150762 geeft 213.8 ml/min en de grijze met onderdeelnummer 0280156045 geeft 191.9 ml/min

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Maurice Briels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2023 13:18 #1472477 door Maurice Briels
Beantwoord door Maurice Briels in topic nieuwe injectoren
Ik heb er 4 nieuwe grijze injectoren in gezet.
De 740 loopt weer goed. Wel raar dat de vorige gele injectoren die er pas een week in zaten niet goed zijn.
Is misschien gekomen omdat ik kortsluiting had in de injectorkabels. De plastic was totaal verrot. En bij het vernieuwen van de injectoren afgebrokkeld.
Is toch raar dat de injectoren daardoor kapot zouden kunnen zijn en de ECU niet ??
Maar goed. Het is nu opgelost met een CO uitstoor van 0,3 kom ik wel door de APK keuring

Bedankt allemaal voor het mee denken en de tips

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD