Motor krijgt teveel brandstof

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 21:40 #1103815 door V700 register
Motor krijgt teveel brandstof is gemaakt door V700 register
Auto krijgt teveel brandstof. Naverbranding in de uitlaat (ploffen). Soms zwarte rook. Na gas los laten inhouden. Bij starten onregelmatig lopen. Hoge CO.
Auto kan niet uitgelezen worden.

LMM vervangen
Temp.sensor vervangen
Compressie gemeten
Ontsteking op tijd gezet
Div. relais gecontroleerd
Injector rail vervangen
Lambda sonde gecontroleerd
Cis klep gecontroleerd
Bougies gecontroleerd
Inlaattrajecten gecontroleerd op lekken

Heeft iemand nog een idee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 21:45 #1418346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat voor auto
Het is handig als ook nog even vermeld wat voor auto en motor en bouwjaar etc. het betreft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 21:53 #1418347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Beetje voor mijn beurt, maar volgens mij een USA B230F. Geen LH jetronic 2.4, ook geen 2.2 dacht ik. Rex/Regina of een Motronic variant.

Zit er ook een drukregelaar op de injectorrail en is die juist aangesloten op het spruitstuk? Slangetje niet lek of verstopt? Weet je zeker dat de regelaar op de gewisselde rail goed is?

Vermoedelijk zit er ook een drukregelaar op de rail, die houdt de druk van de brandstof op een gedefinieerde druk ten opzichte van de druk in het inlaatspruitstuk. Bij LH Jetronic 2.4 is dat geloof ik 3.0 bar (of 5 bar). Die druk wordt constant gehouden tov de druk in het spruitstuk omdat de injectoren de brandstof tegen die druk in moeten spuiten. De hoeveelheid brandstof wordt geregeld dmv de tijd dat de injector open staat te varieren. Als de druk ook nog eens verschilt wordt het allemaal een beetje ingewikkeld.

Als die drukregeling niet goed werkt kan er ook veel te veel worden ingespoten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 22:06 #1418348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EUH...
Vervroeging van de ontsteking stuk?
Zit er een ontstekingshuis op met een ontstekingsvervroeging ? (vacuüm? ) ik schrijf/probeer ook maar wat ,.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2015 22:21 #1418349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lucht
T kan natuurlijk teveel brandstof of te weinig lucht zijn. CO is het product van onvolledig verbranding. Luchtfilter OK, geen foam de LMM in gezogen, geen troep voor het gaasje van de LMM?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2015 21:52 #1418357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips. Ik zie
Bedankt voor de tips. Ik zie nu pas dat mijn gegevens niet meer automatisch worden toegevoegd; het is inderdaad een B230F met een 2.2 Jetronic. Het betreft een USA uit '88. Deze heeft geen uitleesmogelijkheid.
Dat van die brandstofdrukregelaar is wel een goede tip denk ik. Dat is toch dat tonnetje dat helemaal voor op de rail zit? Ik meen dat we die goed hadden bevonden. Maar hoe test je dat ding eigenlijk?

(Als iemand trouwens nog een computer 0280000544 heeft om uit te proberen, dan zou dat fijn zijn. Want de computer die we hadden geprobeerd had wel een ander nummer (41) en toen was het helemaal beroerd. Dus eigenlijk was dat geen goede test. Hoewel ik me niet kan indenken wat er aan zo'n computer kapot kan gaan)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2015 21:06 #1418691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De brandstofdruk was ook goed
De brandstofdruk was ook goed en stond op 4 bar.

Het laatste wat ik nog wil proberen is een andere computer. Komt het wel eens voor dat die dingen kapot gaan? Ik bedoel, wat kan er nou aan kapot gaan eigenlijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2015 21:52 #1419026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het idee als ik aan de
Ik heb het idee als ik aan de drukregelaar zuig, dat ik wat lucht binnen krijg. Maar dan moet ik echt heel hard zuigen en misschien verbeeld ik het mij.
Want hij mag toch niet lek zijn?
En als ik wel iets naar binnen zou kunnen zuigen, moet dat dan benzine zijn of gewoon lucht?

Heb overigens een ECU besteld via Ebay.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2015 08:30 #1419033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je benzine binnen zou
Als je benzine binnen zou zuigen is hij lek.
Maar wanneer heb je aan dat ding staan sabbelen? Als je met stationair lopende motor er aan zuigt moet de motor zowat afslaan door te veel brandstof. Als er niks gebeurt zou ik hem toch vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2015 21:28 #1419070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, dan ga ik dat ook eens
Nou, dan ga ik dat ook eens proberen. Kan iemand dat nog bevestigen?

Een zwager van me zei dat het toch ook de verdelerkap zou kunnen zijn. Maar die is toch niet afhankelijk van temp.verschillen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD