Wil warm niet starten

  • Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-05-2015 10:35 #1418099 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Dank voor alle info!
Dank voor alle info!

Intussen een tijdje zonder problemen gereden, dus ik neem aan dat het de startmotor of startrelais geweest is die we als laatste vervangen hebben.
Denk startrelais, gezien de problemen.

Maar wel leerzaam geweest!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2015 19:08 #1418113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 28 graden
Stel dat hij het weer gaat doen van de zomer,als het warm is en de motor ook.
Dan zou ik er een bypass op zetten ,kost geen drol en het probleem zal dan echt weg zijn.
Het is een volvo kwaal waarom ? Ik weet het niet maar bij mij heeft het geholpen (al zo,n 7 jaar)
Moi,goed goan.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-05-2015 10:22 #1418359 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Hmmm Volvo kwaal he?
Hmmm Volvo kwaal he?

Toch maar weer als leek, wat is een bypass?

(Goed onderschrift heb je ;) )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2015 11:54 #1418378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bypass
De bypass .
Het klinkt heel duur maar het is heel simpel.
Het is een relais die de stroom rechtstreeks van de accu op de startmotor zet.
==========================================================
Deze beschrijving geldt voor de B28E V6 misschien is de kleurcodering van andere type,s iets anders.
=========================================================
Je hebt op de startmotor een stekkeraansluiting (50) zitten en daarop zit een blauwe 1.5mm draad.Deze komt van het contactslot af en geeft de startmotor stroom als je gaat starten.(stuurstroom)
Nu haal je deze draad los en sluit je hem aan op jou relais nummer 85.
Massa sluit je aan op nummer 86 van het relais.
Zou je nu gaan starten hoor je dus alleen het relais klikken.
De plus van de accu sluit je aan op nummer 30 van het relais.
Op nummer 87 van het relais sluit je de draad aan die naar (of van ) de startmotor gaat (komt) nummer 50.
Op deze manier krijgt de startmotor zijn stroom rechtstreeks van de accu zonder verdere "hindernissen"
Het relais,gewoon een maak relais (4 aansluitingen ) (geen wisselrelais met 5 aansluitingen) dat je gaat gebruiken mag wel een zware zijn (bv.30 of 40 ampère)



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 09:22 #1418401 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Henk bedankt
Nu ook even je fameuze bypass in het documentatiecentrum gehangen:

volvo700vereniging.nl/content/bypass-starten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 13:14 #1418405 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic licht relais heeft voorkeur
Over het relais wordt niet veel stroom getrokken.
Heb je een zwaar relais dan heb je kans dat na verloop van tijd de contactpunten iets corroderen en dat er dan geen verbinding gemaakt wordt.
Bij een licht relais springt er sneller een vonkje over de contactpunten wat een reinigende werking heeft.
Aldus de uitleg ven een specialist in de elektronica winkel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD