Wil warm niet starten

  • Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-04-2015 19:54 #1103626 door Han Kops
Wil warm niet starten is gemaakt door Han Kops
Hi allen,


Ik heb sinds kort problemen met starten met een warme motor.
De dynamo is al gechecked en de accu ook.

Na +/- 45 min tot een uur start hij weer.

Als je het contact maakt om te starten hoor je niets, startmotor doet helemaal niets.
Vandaag wederom, terwijl ik het gevoel heb dat de accu meer dan voldoende vol zat.
Ook nu na 45 min weer starten.

Iemand een idee?

Is een 940 op LPT op gas G3

Grtjs, Han

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2015 21:07 #1417446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaar
Gaar contactslot of vastzittend relais op de startmotor? Als de startmotor al niet rond gaat dan hoef je nog niet richting benzine of LPG systeem te gaan zoeken. Als je een automaat hebt zou je ook nog aan de schakelaar bij de bak kunnen denken, de schakelaar die voorkomt dat je een andere stand dan P of N kunt starten. Even heen en weer halen van de handle en weer proberen kan duidelijkheid geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2015 21:10 #1417447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic start relais op de startmotor
start relais op de startmotor.
Gebeurd vaker als ze warm zijn.
Met een hamer op de startmotor tikken wil dan ook wel helpen. Tijdelijk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-04-2015 22:45 #1417450 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic De handle Vd automaat
De handle Vd automaat geprobeerd, maar bood geen soelaas.

Verdenk de motor niet, zodra hij loopt , loopt ie goed.

Ik verdenk ook het startrelais. Ooit wel eens in mijn studententijd gehad met een auto.
Kan me herinneren dat sommige startmotoren een punt hadden waarop ze niet werkte. Ook het zelfde effect, heen en weer wiegen van de auto in de versnelling hielp dan nog wel eens, hier helaas niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2015 21:28 #1417475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het kan ook je eindtrap of
Het kan ook je eindtrap of powerstage zijn die te heet wordt.
Pas als e.e.a. is afgekoeld wil ie weer starten, klinkt raar maar heb dit al een paar keer meegemaakt.
Eventueel wisselen met een andere (van een kennis of 700 lid) en correct insmeren met "contactvet" voor het afvloeien van de hitte. Kijken of dit het probleem oplost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
16-04-2015 22:14 #1417566 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ontstorings relais
Ontstorings relais slecht.
Deze gaan vaker kapot.
er kan vocht ingekomen zijn of er zitten eilanden in de soldeer verbindingen
Even alle contacten door solderen en klaar.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Han Kops
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-04-2015 07:23 #1417612 door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Hmmm wat is een eindtrap en
Hmmm wat is een eindtrap en een powerstage ?

Intussen is de startmotor met startrelais vervangen.
Startrelais zou niet goed meer zijn.

Hoop dat we er vanaf zijn

Bedankt zo ver

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2015 10:42 #1417615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo'n ding
Zit bij een 940 ergens tegen het schutbord, bij mijn 940 (geen HPT) zat hij net achter mijn luchtfilterhuis als ik het mij goed herinner..
Van belang is dat hij goed zijn hitte kwijt kan, net als bij een processor in een pc moet er ergens koelpasta tussen om de warmte optimaal kwijt te kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2015 11:41 #1417617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heet
Eigenlijk is dit een electronische schakelaar, vervanger van de vroegere contactpuntjes. Als ie "aan" staat maakt ie geen warmte, als ie "uit" staat ook niet. Als ie echt heet wordt werkt ie niet goed, want half tussen aan en uit. Als ie echt heet wordt, zo heet dat je 'm niet meer vast kunt pakken (>70 gr), dan zou ik 'm meteen vervangen want dan kan ie ook niet meer goed de bobinestroom onderbreken en krijg je ook geen krachtige vonk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2015 23:23 #1417639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gold, bij jou zit hij op het
Gold, bij jou zit hij op het linker binnenscherm, als je bij je accu naar boven kijkt zie je hem zo zitten.
Kijk wel uit met koelpasta want die is giftig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD