kleppen stellen
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-04-2024 09:53 #1474881
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Volgens mij bedoelt jan verjongen aan de onderkant
Dat de klepsteel in een holletje valt? Daar kan natuurlijk hetzelfde spelen, dat de klepsteel alleen maar het geharde oppervlak tegen zijn test wil en anders anders gaat reageren, maar ik denk dat dat wel meevalt. Zo een zelfde effect zou kunnen optreden als je de klepsteel inkort, dat die dan zijn voorhuidje kwijt is.
Ik wil echter een alternatief promoten. Onze auto's zijn zo waardevol en gaan zo lang mee, dat je vrijwel altijd beter uit bent met nieuwe klepzittingen in een verse kop???
Ik wil echter een alternatief promoten. Onze auto's zijn zo waardevol en gaan zo lang mee, dat je vrijwel altijd beter uit bent met nieuwe klepzittingen in een verse kop???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2024 10:50 #1474883
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bovenrand
Een steeds dunner plaatje monteren loopt uiteindelijk spaak doordat het plaatje dan niet meer boven de bus uitsteekt waar het plaatje in ligt. De nok raakt dan ook de bovenrand van de bus.
De klepsteel zelf drukt niet direct tegen het stelplaatje, maar tegen de onderkant van de bus waar het stelplaatje in ligt. Ik begrijp daarom niet helemaal hoe verjongen van het stelplaatje dan zou helpen.
De klepsteel iets inkorten werkt goed (de welbekende leverancier van dunne klepstelplaatjes op de Veluwe kan dat voor je regelen). Je zou misschien ook de rand van de bus iets kunnen afdraaien, maar in beide gevallen zal de nokkenas er af moeten.
De Volvo dealer heeft de vorige eigenaar (leasemaatschappij) van mijn 940 na 150K km (!) een nieuwe kop aangesmeerd omdat de klepspeling onder de Volvo spec was geraakt. Ik ben nu met één keer inkorten met diezelfde kop bijna 6 ton verder. Eén plaatje gaat nu weer richting minimum, maar het kan dus heel lang goed gaan.
De klepsteel zelf drukt niet direct tegen het stelplaatje, maar tegen de onderkant van de bus waar het stelplaatje in ligt. Ik begrijp daarom niet helemaal hoe verjongen van het stelplaatje dan zou helpen.
De klepsteel iets inkorten werkt goed (de welbekende leverancier van dunne klepstelplaatjes op de Veluwe kan dat voor je regelen). Je zou misschien ook de rand van de bus iets kunnen afdraaien, maar in beide gevallen zal de nokkenas er af moeten.
De Volvo dealer heeft de vorige eigenaar (leasemaatschappij) van mijn 940 na 150K km (!) een nieuwe kop aangesmeerd omdat de klepspeling onder de Volvo spec was geraakt. Ik ben nu met één keer inkorten met diezelfde kop bijna 6 ton verder. Eén plaatje gaat nu weer richting minimum, maar het kan dus heel lang goed gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam