Luchtje na koude start

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2015 16:07 #1415049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In het kader van gemak:
In het kader van gemak: Een zaklamp met verstelbare lens werkt ook erg prettig als je ergens in wilt kijken. BIj de LED lampen van tegenwoordig kun je de lichtbundel niet focussen, met de Maclite die mijn broertje voor me heeft meegenomen wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2015 22:54 #1415073 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic koolborstels
Ik heb vanavond de test gedaan en toen de waarschuwingslampjes in de tellerbak gingen branden heb ik met een hamer op de dynamo getikt. De lampjes gingen uit, dus waren het de koolborstels. Binnenkort bij Timen vervangen en de rest ook meteen meepakken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2015 22:58 #1415074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaatspruitstuk is vaak lek
Uitlaatspruitstuk is vaak lek bij een turbomotor. Hoor je ook wel als je hem koud start. Na enkele minuten is hij warm en is het lek door uitzetting dicht.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2015 07:44 #1415075 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic uitlaatspruitstuk lek en retourleiding?
Zit het lek tussen spruitstuk en turbo dan dicht het lek zich meestal bij het opwarmen van de motor.
Tussen spruitstuk en de kop zit een wat dikkere pakking. Die wil wel eens een keer doorslaan Wordt het erg dan kan bij stationair de lambda ontregeld raken en je storingslampje laten branden. Dan helpt opwarmen niet meer en ben je echt aan vervanging toe. De kosten van de onderdelen zijn het niet, het is wel een beetje werk wat secuur uitgevoerd moet worden. Hierbij ging bij mij de retourleiding lek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2015 12:37 #1415080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte verbranding
Dat beetje bonken en schudden duidt op een slechte verbranding in één of meer cilinders. Omdat het mengsel bij een koude start behoorlijk rijk is, ruik je dat sowieso al wel, maar nu waarschijnlijk helemaal. Als ik bovendien direct na het starten achteruit rij, dan ruik ik ook eerder wat uitlaatgas in het interieur. Zou het niet gewoon aan het slechte verbanden van de motor direct na de start liggen dat je nu wat ruikt?

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-01-2015 13:21 #1415120 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Vandaag bij Timen de dynamo
Vandaag bij Timen de dynamo vervangen deze was op, meteen PU dynamorubbers ertussen gezet. Ook de dynamo riem maar vervangen, die was al behoorlijk aan het stuk gaan.
Olielekkage bekeken, komt niet van de retourleiding af. Waarschijnlijk ergens bij de verdeler, daar zat een drupje, een keerring. Ik kijk het voorlopig eerst even aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2015 13:31 #1415122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die keerringen zou ik meteen vervangen, bij twijfel al. Er kan olie langs de grondplaat van de verdeler in de verdelerkap lopen en dan verder naar beneden zoals je al geconstateerd had. Olie in de verdelerkap is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor goede ontsteking en trillingsvrije motorloop. O-ringen kosten volgens mij samen nog geen 5 euro.

Verdelerkap en rotor ook even bekijken, en als die aan vervanging toe zijn ook nieuwe monteren. Als je toch bezig met bent :) Let even op de volgorde van de bougiekabels op de verdelerkap, dat voorkomt puzzelen als je weer terugmonteert,

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2015 17:00 #1415125 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Wanneer er olie in de
Wanneer er olie in de verdeelkap komt dan zijn het geen O-ringen die dat tegen kunnen houden maar in het verdelerhuis zit een echte keerring die is vaak heel hard geworden. Deze keerring vervangen gaat nog niet zo gemakkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2015 17:16 #1415126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Seal vervangen
@Timen, dit kun jij toch ook wel:

Wat kost een nieuwe verdeler zoals je 'm op de foto hebt staan hierboven (bij mij is de seal kapot, in 2 helften, blijft net hangen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2015 19:12 #1415129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank Timen, voor de correctie.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC