Ik denk dat de meest waarschijnlijke oorzaak voor stationair "zagen" vaak luchtlekken na de gasklep/CIS klep zijn. CIS klep is dan niet meer "de baas" in de regellus. Schoonmaken van de CIS klep is prima en soms ook nodig maar betekent vaak ook impliciet het weer opnieuw aandraaien van alle slangverbindingen en daarmee los je dan vaak het echte probleem op. Lekkages langs injectoren worden vaak onderschat. Een luchtlek langs een LPG injector kan bijvoorbeeld veroorzaken dat ie op Benzine zaagt, beetje tegen je gevoel in maar wel logisch. Een luchtlek van een slang die niets met het stationair te maken heeft kan daar wel invloed op hebben. Ik heb op dit moment een ECC vacuum slang die afgescheurd is, dat lek is zo groot dat de motor niet eens stationair blijft draaien maar gewoon uitvalt. Het helpt om met een spiegeltje onder het inlaatspruitstuk te kijken naar al die slangen. Check ook rembekrachtiger slang. Check terugslag klep in een ECC slang. Systematisch alle slangen aan inlaatspruitstuk checken lijkt me.