Stationair toerental niet goed Volvo 940 2.3 GL U9

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2015 11:41 #1414953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS klep
Ik denk dat de meest waarschijnlijke oorzaak voor stationair "zagen" vaak luchtlekken na de gasklep/CIS klep zijn. CIS klep is dan niet meer "de baas" in de regellus. Schoonmaken van de CIS klep is prima en soms ook nodig maar betekent vaak ook impliciet het weer opnieuw aandraaien van alle slangverbindingen en daarmee los je dan vaak het echte probleem op. Lekkages langs injectoren worden vaak onderschat. Een luchtlek langs een LPG injector kan bijvoorbeeld veroorzaken dat ie op Benzine zaagt, beetje tegen je gevoel in maar wel logisch. Een luchtlek van een slang die niets met het stationair te maken heeft kan daar wel invloed op hebben. Ik heb op dit moment een ECC vacuum slang die afgescheurd is, dat lek is zo groot dat de motor niet eens stationair blijft draaien maar gewoon uitvalt. Het helpt om met een spiegeltje onder het inlaatspruitstuk te kijken naar al die slangen. Check ook rembekrachtiger slang. Check terugslag klep in een ECC slang. Systematisch alle slangen aan inlaatspruitstuk checken lijkt me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-01-2015 17:39 #1414962 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Als er een luchlek langs een
Als er een luchlek langs een LPG injector is dan loopt de motor toch ook niet goed op LPG?

En waar zit zekering 1? Zit die in dat open zekering kastje van het LPG systeem bij de accu?

1800S '67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC