CO-gehalte te hoog op een 760GLE met B280F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2015 18:57 #1414733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaat op minder dan 1 bar absoluut?
Denk je dat er op enig moment in de uitlaat een druk lager dan de omgevingsdruk heerst? Ik denk van niet, vandaar mijn "natuurlijk".
Blijft het feit dat een eventueel uitlaat lek slechts 1 van de mogelijke oorzaken is voor het niet functioneren van de mengsel regeling (lambda regeling). Je moet het hele systeem bezien
Blijft het feit dat een eventueel uitlaat lek slechts 1 van de mogelijke oorzaken is voor het niet functioneren van de mengsel regeling (lambda regeling). Je moet het hele systeem bezien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2015 08:26 #1414751
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ja
Het lijkt me in ieder geval aannemelijker dan de gesuggereerde temperatuurdaling als gevolg van een klein lekje.
Natuurlijk moet je het hele systeem controleren. En niet alleen de LH regeling. Foutcode nul zegt lang niet alles.
Met foutcode nul, goede compressie, ontsteking en vacuümleidingen is in de praktijk gebleken dat een lekje in de uitlaat een slechte verbranding kan geven.
Altijd in voor een nieuwe gezichtspunten.
Natuurlijk moet je het hele systeem controleren. En niet alleen de LH regeling. Foutcode nul zegt lang niet alles.
Met foutcode nul, goede compressie, ontsteking en vacuümleidingen is in de praktijk gebleken dat een lekje in de uitlaat een slechte verbranding kan geven.
Altijd in voor een nieuwe gezichtspunten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2015 14:23 #1414754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kat niet veplicht?
Indien het bouwjaar zodanig is dat een latalysator niet verplicht is, is het ook nog een optie om die te vervangen door een rechte pijp. Het is richting het milieu niet zo netjes. Maar feitelijk produceer je nu met kat net zo veel als je waarschijnlijk ook zonder kat zou produceren. En zonder die kat zou je wel aan de reheltjes voldoen.
Groeten,
Lieme Huib
Groeten,
Lieme Huib
Moderators: Jerry Stam