Slecht lopende 760 Turbo Intercooler, iets met ontsteking? OPGELOST

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2014 15:50 #1410600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkend inlaatspruitstuk?
Heb eens bij de 744 gehad dat ie beroerd liep. Als je de bougie kabel van cilinder 2 eraf trok veranderde er niets aan de motor loop. Vogels heeft er toen met een plantenspuit met remmenreiniger op gespoten en dat maakte wel veel uit. Je hoorde het slurpen. Pakking vervangen en probleem opgelost.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2014 16:40 #1410602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plantenspuit met remmenreiniger
Dank, ook nog maar een keer getest, maakt niks uit

Rob Hiemstra schreef : Heb eens bij de 744 gehad dat ie beroerd liep. Als je de bougie kabel van cilinder 2 eraf trok veranderde er niets aan de motor loop. Vogels heeft er toen met een plantenspuit met remmenreiniger op gespoten en dat maakte wel veel uit. Je hoorde het slurpen. Pakking vervangen en probleem opgelost.
Rob

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 12:34 #1410630 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re.....................
Ik zie nergens of je het relais wat de injectoren aanstuurt al hebt vervangen. Dat relais heeft dezelfde kuren als het brandstofrelais(slechte solderingen).Relais zit links (of rechts) tegen de veerpoot.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 15:42 #1410632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais wat de injectoren
Dank voor tip ga vanavond kijken.. Maar injectoren losgehad en die verstuiven goed?  kan dat relais ook invloed hebben op de timing?

ldoensen schreef : Ik zie nergens of je het relais wat de injectoren aanstuurt al hebt vervangen. Dat relais heeft dezelfde kuren als het brandstofrelais(slechte solderingen).Relais zit links (of rechts) tegen de veerpoot.
Succes!

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 20:24 #1410646 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re.........
Nee, geen invloed op de timing maar wel op beroerd lopen. In mijn geval luisterde(en voelde) ik alleen of het relais klikte maar na uiteindelijk meten bleek dat er geen 12V op 'pootje 87' stond.Ik kreeg de auto moeilijk aan de gang en eenmaal aan de gang gepruttel en gestotter. Mede ook door mijn wideband Lambda meter zag ik dat het mengsel te arm was dus wist ik dat het in de brandstoftoevoer zat.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2014 04:52 #1410672 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Hoe zie je de vonk? Er is
Hoe zie je de vonk? Er is maar heel weinig nodig om een bougie te laten vonken in open lucht echter in het blok onder druk met mensel is dit een ander verhaal.
Ken je niemand in de buurt met een B2** motor? bobines zijn bijna allemaal hetzelfde. FF uitwisselen, dan weet je zo meer. Eindtrap eerst ff nummer vergelijken. die zijn bij de ouderen met LH2.2 en EZK? anders dan bij de LH2.4 met EZK116.Ik heb nog zo'n ouder type ergens liggen maar weet niet of je in de buurt woont.
Grtz, Daniel.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2014 13:26 #1410676 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ..............
Hij heeft een hall sensor dus is het LH2.2 Ik heb de hele bups nog van het LH2.2 gebeuren(ecu ezk, etc) Ik heb de mijne immers omgebouwd naar LH2.4.
Maar waar woon je?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2014 23:35 #1410736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic   Ik woon in Zeist. Zou top

Ik woon in Zeist. Zou top zijn als ik wat kan testen met spullen omruilen. Ik heb pas vrijdag weer tijd.dank Igo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 19:31 #1411352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem opgelost
Probleem eindelijk gevonden . Het was de "nieuwe" verdeelkap waaraan je niet kan zien dat deze kapot is? Ik had er eerst ook al 2.000km probleemloos mee gereden.
Ik had de verdeelkap ook al eens omgewisseld in mijn zoektocht naar het probleem, maar toen nog niet de rotor en er was toen geen effect. Nu een oude verdeelkap er op en ze liep weer op 4 pittjes. Ik was nog niet helemaal tevreden dus ook de nieuw gekochte (Beru) bougies er uit en de oude originele volvo bougies. Wat een verschil, ze loopt nu weer prachtig.
Leon dank voor de spullen die ik van je overgenomen heb, perfect voor reserve. uiteindelijk had ik het nu niet nodig. Timmen jij ook dank en ook de anderen voor het meedenken.
Ik heb weer wat geleerd, maar dit had ik niet verwacht. Ik zal de verdeelkap ooit eens analyseren. Wil wel weten wat er nou fout aan is? ben potver 2 weken verder met zoeken en spullen halen/uitwisselen. 
igo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2014 19:37 #1411353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik het goed begrijp komt het dus eigenlijk door de rotor?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC