Koelsysteem vullen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In verband met een defecte kachelunit (waar koelvloeistof uit sijpelde) heb ik het koelsysteem moeten legen.
Ik heb de kachelunit momenteel overbrugd en zou graag het koelsysteem weer vullen zodat ik weer kan rijden.
Hoe zorg ik ervoor dat er geen lucht in het systeem terecht komt en/of kan ik het systeem het best ontluchten.
Groet, Mark.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
ik had het zelfde. had ook van mijn b204ft de interieur radiator lek. het begon met gesijpel en later plofte de radiator.
deze heb ik gewisseld. wat een werk maar gister zat alles zit weer in elkaar.
nu had ik ook het zelfde. de temperatuurmeter liep wat hoger op als normaal. wat koelvloeistof erbij en toen was het goed. nog wel even goed in de gatenhouden.
wat ook belangrijk is dat je je kachelkraan open zet, anders vult die zich niet. dit zal wel duidelijk zijn neem ik aan.
koen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Langzaam vullen met een trechter of dunne slang (via reservoir neem ik aan), motor laten draaien, temperatuurmeter in de gaten houden en bijvullen indien nodig. Klinkt simpel genoeg.
Kachel helemaal open zetten zal momenteel niet veel helpen (die heb ik namelijk overbrugd).
Groet, Mark.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarschijnlijk is er niet zo veel verschil met een B230FK. Bij mij zitten de aansluitingen ook bovenaan het schutbord. Maar omdat mijn auto een onbekende onderhoudsgeschiedenis heeft, van een student is geweest en veel gebreken en achterstallig onderhoud had, leek het me wel een goede aanleiding om het koelwater eens volledig te verversen.Rversteeg schreef : Zit dat dan heel anders dan bij een 940 met B230FK motor? Ik heb de kachelradiator overbrugd met een stukje koperen buis en daar kwam maar heel weinig water bij vrij. Bij mijn 940 zitten de kachelaansluitingen dan ook tamelijk hoog op het schutbord. Na het wisselen van de kachel heb ik eerst één kant van de kachel aangesloten en via de andere aansluiting de kachel gevuld. Daarna alles aangesloten, maar ik had niet de indruk dat er nog veel lucht in het systeem zat.
1991 Volvo 745 2.0 16v turbo + M90 +TDI koppeling + 960 braces + stabis voor/achter
1986 Volvo 745 2.3 8v turbo + mbc + Polaris velgen. 2e eigenaar!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is één van de volgende dingen die ik in wil bouwen. Ik heb het al een keer meegemaakt dat mijn radiator is gesprongen op de snelweg. Motor heet, koppakking gesprongen.. .dat wil ik niet nog eens meemaken.henk 940LPT schreef : Inderdaad, vullen via reservoir. Ik heb wel de alarmering voor laag niveau ingebouwd, als het niveau echt lager wordt dan min dan zie ik dat dus. Je zou dat ook kunnen merken omdat bij echt laag niveau het interieur niet meer verwarmd wordt maar dat merk je in de zomer natuuurlijk niet.