Volvo 740 B200e vervangen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2014 22:12 #1409090 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Hangt er vanaf waar je affiniteiten liggen. Voor iemand die mechanisch "sterk" en elektronisch wat "zwakker' is, zal de kabelboom wellicht moeilijker zijn dan voor iemand die meer gevoel heeft voor elektronica. Maar die zal wellicht de wat anders weer moeilijker vinden. Wat denk ik voor iedereen lastig is die het niet eerder gedaan heeft, is niet vergeten hoe het zat (met de oude motor) en het controleren of er niets vergeten is (met de nieuwe motor). Als je de donor naast je eigen auto kunt zetten is dat aliijd makkelijker dan dat je ergens een blok op gaat halen en dan alles compleet mee moet zien te krijgen (waarbij je zonder ervaring vooraf niet altijd weet wat je nu wel/niet nodig gaat hebben).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 13:39 #1409276 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 10 pk
Heel veel schelen in vermogen zal dat niet doen: een B200E staaat voor een kleine 120 pk op papier, een B230E voor 130 pk. Met een beetje spelen met nokkenassen e.d. kom je met een B230E nog wel tot 140 pk, maar dan maak je 'm wel piekeriger kwa karakter. Koppel scheelt zo'n 10% tussen de B200E en B230E, maar daarvoor heeft de B230 wel een hoger toerental nodig. Opnieuw een wat nerveuzer karakter (voor zover je daarvan bij een redblock ooit kunt spreken: de standaard uitvoeringen maken diesels belachelijk kwa koppel bij lage toeren...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD