Beste nokkenas B230FB voor koppel bij lage toeren ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2014 01:39 #1407796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Willem, kickdiown heeft
@ Willem, kickdiown heeft echt wel zin!
Als ik 90 a 100 rij gaat ie er 2 terug. Bij 160 vol pedaal in, tikkie terug en gaan. Ja toeren maakt hij wel, maar mensen ik snap echt niet hoe jullie een 940 b230fb zf22 langzaam vinden. Heb er nu ruim 110000 km mee gereden en ja je moet toefen maken om gang te krijgen. De fk,ft en 960's zijn anders maar het jeukt mij jullie een keer mee te nemen in mijn 940. 70 in de 1 kickdown bij 160, donuts draaien , een s80 op een klaverblad binnenlangs inhalen. Kwee niet hoor

OW en bijna 80 achteruit :)

En ja als het hard gaat rij ik 1 op 6

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2014 18:12 #1407829 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic geluk is met de domme
Schijnbaar geluk gehad want inderdaad gelijk gedaan met een bak wissel destijds. Als je zo ver bent wil ik best helpen hoor Willem !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2014 13:17 #1407838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor jullie reactie
Bedankt voor jullie reactie ! Als ik aan de distri wissel toeben zal ik een M proberen.
Hoef verder niets aan het MM aan te passen he ?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2014 14:36 #1407842 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 50-100
Maar bij 50 op een klaverblad terug naar 2, om een langzaaam rijdende vrachtwagen in te halen zodra je weer op de vierbaans zit, dan duurt het nog eeuwen voordat je weer op 100-120 zit. Dat is waar ik 'm traag vind: bij optrekken vanuit stilstand, of bij gelijkblijvende snelheden, is er weinig mis mee.
Nu sluit ik ook niet uit, dat Rooie Sien wat vermogen kwijt is door 590.000 km op een volgens geruchten ongereviseerde motor, plus een ringmixer gasinstallatie...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2014 14:39 #1407843 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bak wissel
Ries, bij jou ook een ZF? Je hebt toch een turbo of LPT? Daarbij hoort standaard een AW automaat, en die zijn veel logischer opgebouwd...
Desondanks: ik zal de kabel wel uit de oude bak sleutelen voor de sleuteldag bij Bosscha, dan kunnen we 'm daar eventueel monteren. Die van de huidige bak is net te kort voor een B230FB: kennelijk zit de gasrol bij een B230E (dat was de donor) een stukje verder naar achteren.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2014 21:40 #1407858 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Arjan
Rijd maar een keer met de mijne Arjan. En anders laat ik je wel zien wat traag is. ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2014 21:25 #1407931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je leuk vooruit
Als je leuk vooruit wil...
Gooi maar eens een t nokkenas erin!
Dat zal je verassen!

Mvg chris

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2014 11:45 #1407944 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Deze?

RVL schreef : Vorig jaar een IPD turbo Sport cam in een FB met automaat van Joris gelegd

Deze? www.ipdusa.com/products/5847/114938-vx-s...shaft-for-non-turbos
Wat, als ik de cijfers zo bekijk, een heel dure manier is om geen verschil met de oorspronkelijke VX nokkenas te merken... weet je zeker dat het een FB was en geen F, FD ofzo?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2014 11:49 #1407941 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als in...
Als in: dat geeft je wat Paul vraagt? Veel koppel bij weinig toeren op een atmosferische motor, minder piekerig karakter dan de VX?
Let wel: het gaat hier om een nokkenas die meer koppel onderin geeft: met de VX zit er nu voor het pure vermogen eigenlijk de beste nok in, maar daarvoor moet je dus fiks toeren draaien... Alle winst boven 3000 toeren doet helemaal niet ter zake!
Edit: ik heb de specs van de T even naast de M gelegd, en denk dat je wel gelijk hebt. Iets minder tam dan de M, maar behoorlijk vergelijkbare specs. Er blijft dan misschien iets meer vermogen van de oorspronkelijke 131 pk over. Een A zou ook goed moeten werken, denk ik. Maar ja, die is vooral in de 240 geleverd en past dus meestal niet zonder extra bewerking in een 940: het is wel leuk als de rotor nog aangedreven wordt...

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2014 16:35 #1407949 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Sport Cam
Nee het was een andere sportcam en koste dacht ik toen (2011) 120 usd en het was een FB want Joris schuurt er nog in rond.Ik zal hem eens vragen wat ie betaald heeft. Heb er in gereden en de auto is voor een FB bijzonder rap.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC