S90 valt uit bij koude start (opgelost)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2014 08:04 #1407450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wielstand
Vandaag de wielen recht gezet ben benieuwd over zo'n 8 uurtjes wat ie doet..
Ik hoef niet naar boven o.id. dus dat probleem heb ik niet. De brandstoftank was iets meer dan de helft vol.Tijdens het starten houd ik wel het stuur vast maar dan voel ik niet dat ie trekt o.i.d. dus geen weerstand lijkt het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2014 13:01 #1407456 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Stuurbekrachtiging
Bij lage snelheden (vrijwel stilstand) zal de stuurbekrachtiging inderdaad niet harder hoeven werken bij maximale uitslag dan bij rechtuit sturen. Als je wel snelheid hebt ligt dat iets anders: dan zorgt het toespoor ervoor dat je wielen vanzelf de middenpositie willen opzoeken, en moet de SB dus aan het werk om die beweging tegen te gaan.
Wat de storing betreft, zou ook de omgevingstemperatuur in de garage thuis en op het werk nog zodanig kunnen verschillen dat er verschillen optreden. Dan zou het overigens op koude of juist warme dagen thuis ook moeten gebeuren.
De motor loopt wel netjes op alle cilinders, ook als (vlak voor) hij afslaat? Het whiteblock heeft ook nog weleens last van slechte bekabeling (naar injectoren en/of bobines) met rare storingen als gevolg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2014 16:42 #1407459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helling?

geejee schreef : Als je de parkeergarage ingaat, moet je dan omhoog? Dan zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp/dukregelaar te weinig capaciteit meer heeft om voldoende brandstof naar 'boven' te brengen. (Motor voorin, tank achterin.) Eenmaal op nieveau aangekomen parkeer je meestal op/met stationair toerental.(weinig en geen benzinegebruik meer.)
Dus bij wegrijden, na 8 uur stilstand, zou de leiding wat meer 'leeg' kunnen zijn en eerst weer 'gevuld'moeten worden dan bij het thuis parkeren. (dat is met toeren aanrijden en uitzetten.)
Probeer op je werk eens op de 'begane grond' te parkeren zou ik denken
(zit even hardop mee na te denken...)

 
Hoi Geejee,
Wat je schrijft herken ik bij de problemen die ik ooit had met mijn Volvo 850. Heb 2x een beroep moeten doen op de wegenwacht toen ik de wagen parkeerde in de parkeergarage tegenover het concertgebouw in Amsterdam. Daar ga je aardig de diepte in, en ook weer omhoog. Dacht al snel dat dit van invloed was op de startproblemen van de wagen. Ook bij parkeren met 2 wielen (rechts) op de stoep gaf problemen. Aan schuintes en hellingen had het kreng kennelijk een hekel.
Gelukkig wist een monteur, Aart (is later naar de Saab dealer gegaan), van Van Amerongen in Driebergen toen wat het kon zijn, en was ik na een reparatie definitief verlost van het probleem. Wat hij precies heeft gedaan, kan ik helaas niet meer terug vinden/ me herinneren.
Groet, Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2014 16:42 #1407460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helling?

geejee schreef : Als je de parkeergarage ingaat, moet je dan omhoog? Dan zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp/dukregelaar te weinig capaciteit meer heeft om voldoende brandstof naar 'boven' te brengen. (Motor voorin, tank achterin.) Eenmaal op nieveau aangekomen parkeer je meestal op/met stationair toerental.(weinig en geen benzinegebruik meer.)
Dus bij wegrijden, na 8 uur stilstand, zou de leiding wat meer 'leeg' kunnen zijn en eerst weer 'gevuld'moeten worden dan bij het thuis parkeren. (dat is met toeren aanrijden en uitzetten.)
Probeer op je werk eens op de 'begane grond' te parkeren zou ik denken
(zit even hardop mee na te denken...)

 
Hoi Geejee,
Wat je schrijft herken ik bij de problemen die ik ooit had met mijn Volvo 850. Heb 2x een beroep moeten doen op de wegenwacht toen ik de wagen parkeerde in de parkeergarage tegenover het concertgebouw in Amsterdam. Daar ga je aardig de diepte in, en ook weer omhoog. Dacht al snel dat dit van invloed was op de startproblemen van de wagen. Ook bij parkeren met 2 wielen (rechts) op de stoep gaf problemen. Aan schuintes en hellingen had het kreng kennelijk een hekel.
Gelukkig wist een monteur, Aart (is later naar de Saab dealer gegaan), van Van Amerongen in Driebergen toen wat het kon zijn, en was ik na een reparatie definitief verlost van het probleem. Wat hij precies heeft gedaan, kan ik helaas niet meer terug vinden/ me herinneren.
Groet, Dick

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2014 16:59 #1407462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklepregelunit?
Zie vorige reactie. Staat mij iets van bij dat het de gasklepregelaar/-regelunit was. Pin me er niet op vast. Was bij onze 850 toen (2005) het geval.
Het blok van de 960 is toch bijna identiek? +1 cylinder.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2014 09:49 #1407467 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet identiek
Motoren van 960 en 850 zijn minder identiek dan je zou denken... Niet elke 850 heeft losse bobines, bijvoorbeeld. Sommige hebben gewoon een enkele bobine en bougiekabels. Ook vonkversterkers, gasklepschakelaars, vacuum-regelingen en dergelijke zitten forse verschillen tussen.
In de basis van het motorblok klopt het beeld "zes cilinders min eentje" wel, maar de appendages zijn soms heel fors anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2014 08:54 #1407724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Even een update voor de liefhebber
Na de service beurt doet het probleem zich (voorlopig) niet meer voor. Er is gekeken met uitlees apparatuur en deze gaf geen meldingen van problemen. Wat er gedaan is tijdens de service beurt is o.a. vlamdover vervangen, gasklep gereinigd en benzine filter vervangen en de overige kleine dingen.Het is nu ook gewoon starten en de motor loopt meteen goed

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2014 09:00 #1407725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd
Altijd leuk om te horen wat het nu geweest is, mooi dat hij nu weer goed loopt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD