S90 valt uit bij koude start (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoef niet naar boven o.id. dus dat probleem heb ik niet. De brandstoftank was iets meer dan de helft vol.Tijdens het starten houd ik wel het stuur vast maar dan voel ik niet dat ie trekt o.i.d. dus geen weerstand lijkt het.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat de storing betreft, zou ook de omgevingstemperatuur in de garage thuis en op het werk nog zodanig kunnen verschillen dat er verschillen optreden. Dan zou het overigens op koude of juist warme dagen thuis ook moeten gebeuren.
De motor loopt wel netjes op alle cilinders, ook als (vlak voor) hij afslaat? Het whiteblock heeft ook nog weleens last van slechte bekabeling (naar injectoren en/of bobines) met rare storingen als gevolg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
geejee schreef : Als je de parkeergarage ingaat, moet je dan omhoog? Dan zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp/dukregelaar te weinig capaciteit meer heeft om voldoende brandstof naar 'boven' te brengen. (Motor voorin, tank achterin.) Eenmaal op nieveau aangekomen parkeer je meestal op/met stationair toerental.(weinig en geen benzinegebruik meer.)
Dus bij wegrijden, na 8 uur stilstand, zou de leiding wat meer 'leeg' kunnen zijn en eerst weer 'gevuld'moeten worden dan bij het thuis parkeren. (dat is met toeren aanrijden en uitzetten.)
Probeer op je werk eens op de 'begane grond' te parkeren zou ik denken
(zit even hardop mee na te denken...)
Hoi Geejee,
Wat je schrijft herken ik bij de problemen die ik ooit had met mijn Volvo 850. Heb 2x een beroep moeten doen op de wegenwacht toen ik de wagen parkeerde in de parkeergarage tegenover het concertgebouw in Amsterdam. Daar ga je aardig de diepte in, en ook weer omhoog. Dacht al snel dat dit van invloed was op de startproblemen van de wagen. Ook bij parkeren met 2 wielen (rechts) op de stoep gaf problemen. Aan schuintes en hellingen had het kreng kennelijk een hekel.
Gelukkig wist een monteur, Aart (is later naar de Saab dealer gegaan), van Van Amerongen in Driebergen toen wat het kon zijn, en was ik na een reparatie definitief verlost van het probleem. Wat hij precies heeft gedaan, kan ik helaas niet meer terug vinden/ me herinneren.
Groet, Dick
- V700 register
- Nieuw lid
-
geejee schreef : Als je de parkeergarage ingaat, moet je dan omhoog? Dan zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp/dukregelaar te weinig capaciteit meer heeft om voldoende brandstof naar 'boven' te brengen. (Motor voorin, tank achterin.) Eenmaal op nieveau aangekomen parkeer je meestal op/met stationair toerental.(weinig en geen benzinegebruik meer.)
Dus bij wegrijden, na 8 uur stilstand, zou de leiding wat meer 'leeg' kunnen zijn en eerst weer 'gevuld'moeten worden dan bij het thuis parkeren. (dat is met toeren aanrijden en uitzetten.)
Probeer op je werk eens op de 'begane grond' te parkeren zou ik denken
(zit even hardop mee na te denken...)
Hoi Geejee,
Wat je schrijft herken ik bij de problemen die ik ooit had met mijn Volvo 850. Heb 2x een beroep moeten doen op de wegenwacht toen ik de wagen parkeerde in de parkeergarage tegenover het concertgebouw in Amsterdam. Daar ga je aardig de diepte in, en ook weer omhoog. Dacht al snel dat dit van invloed was op de startproblemen van de wagen. Ook bij parkeren met 2 wielen (rechts) op de stoep gaf problemen. Aan schuintes en hellingen had het kreng kennelijk een hekel.
Gelukkig wist een monteur, Aart (is later naar de Saab dealer gegaan), van Van Amerongen in Driebergen toen wat het kon zijn, en was ik na een reparatie definitief verlost van het probleem. Wat hij precies heeft gedaan, kan ik helaas niet meer terug vinden/ me herinneren.
Groet, Dick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het blok van de 960 is toch bijna identiek? +1 cylinder.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
In de basis van het motorblok klopt het beeld "zes cilinders min eentje" wel, maar de appendages zijn soms heel fors anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na de service beurt doet het probleem zich (voorlopig) niet meer voor. Er is gekeken met uitlees apparatuur en deze gaf geen meldingen van problemen. Wat er gedaan is tijdens de service beurt is o.a. vlamdover vervangen, gasklep gereinigd en benzine filter vervangen en de overige kleine dingen.Het is nu ook gewoon starten en de motor loopt meteen goed
- V700 register
- Nieuw lid
-