Koppakking ja/nee

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2014 23:32 #1407015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das een hele waardevolle tip
Das een hele waardevolle tip Adrian ! Dank daarvoor !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2014 00:02 #1407018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al 13 jaar
rij ik zonder druk op het systeem.
 Het scheelt maar 10 graden op het kookpunt. En met een oude wagen zijn de onderdelen ook best belegen, eerder poreus en ontvankelijk voor lekkagesbij hogere druk.
Aldus mijn ervaringen,  Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2014 11:27 #1407025 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Nieuwe dop expansievaatje
Een goed werkende dop is essentieel inderdaad. Bedankt voor de tips Adriaan!
In samenhang met wat Rolf schrijft heb ik bij voorkeur een thermostaat die wat eerder opengaat; bij 82 graden. Alleen in de winter wordt ie dan weer langzamer warm maar dan knal ik er die van 92 graden in die ik heb liggen. (net als winter en zomerbanden gaan ze op papier ook langer mee )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2014 12:03 #1407038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonder druk hoe doe je dat?
Gaatje in de dop boren? Hoe 'klots' je zo min mogelijk kwijt?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2014 12:44 #1407039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Racen?
Ha, ha, er klotst niet zomaar iets uit hoor, je gebruikt de auto toch niet op een circuit hoop ik?
Ik heb bij de Land Rover de dop  gewoon niet helemaal aangedraaid, terwijl hij door de bajonet vorm toch blijft zitten.. Bij de 140 deed ik het ook zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2014 07:05 #1407069 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic open
Een auto met visco fan koelt preventiever. Daar gaat het heel lang goed. Wanneer je een pas op rijdt met warm weer, loop je risico.
Een auto met efan kan in de file al in de problemen komen met warm weer.
Mijn ervaring is dat een motor met een gesloten systeem minder geluid maakt en regelmatiger draait, vooral stationair. Zeker bij een diesel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD