BartD schreef : naast de eindtrap zit nog iets wat erg vervuild/verroest was. (bestaat uit 4 witte cilinders van keramiek lijkt het wel. Wat is dat?
Injectorweerstanden. Voor elke injector één.
BartD schreef : Wat me opviel is dat in veel/ de meeste stekkertjes een soort van groen achtige slurrie zit. wat is dat? hoort dit erin als een soort van afdichting?
Correct. Is speciaal connectorvet, bedoeld om het vuil en m.n. vocht uit de verbindingen te houden (waar vet zit kan geen vocht komen, is de gedachte). Zonder kan ook, maar dan is de kans op corrosie van de contactjes wellicht groter. Contactspray doet min of meer hetzelfde denk ik, maar is wat vluchtiger. Dit vet heb ik overigens zelf nog nergens kunnen kopen. Heb me wel laten vertellen dat je ook zuurvrije vaseline kunt gebruiken ter vervanging.
BartD schreef : Het eerste wat opviel was DIRECT aanslaan. normaal ging de startmoter toch wel een seconde rond. Nu echt meteen.
Dan heeft je actie dus kennelijk wel geholpen, zelfs al weet je niet precies welk stukje dan. Maar de rest schuif je gewoon onder 'preventief onderhoud', dat is nooit verkeerd.
BartD schreef : Heb mij ook nog laten vertellen dat de bobine op zijn eind aan het raken is, kan dat dusdanige storing geven?
Lijkt me wel, in de zin dat de bobine in het onstekingscircuit zit en de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Alleen volgens mij gaan de bobines niet zo vaak kapot, maar alles is mogelijk natuurlijk. Misschien eens proberen met een geleende bobine?