Hikken, op 3 poten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 16:53 #1101480 door V700 register
Hikken, op 3 poten? is gemaakt door V700 register
Allereerst ben ik nog steeds zeer tevreden met de 940.
Alleen na een lang stuk rijden, zeg >45 min gaat er iets niet helemaal lekker en ik heb geen idee waar te zoeken.
het komt alleen voor bij wegrijden van bv een stoplicht, of bij stevig accelereren.
Stationairloop is netjes en een constante snelheid geeft ook geen problemen.Met wegrijden vanuit stilstand merk je dit het beste, het lijkt wel of hij dan op 3 poten loopt, hij sputtert. Als je een dot gas geeft (in vrij) is het weg.
Cisklep is schoongemaakt, luchtfilter is 1 jaar oud, nieuw brandstofrelais, en aangezien hij verder prima loopt, en het met mijn gewone woon-werk verkeer niet doet (20km) heb ik geen idee waar te zoeken. (iets wordt er na een lange rit erg heet???)
kent één van jullie dit probleem en zo ja waar moet ik zoeken.
Bij voorbaat dank,

Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 16:59 #1406908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Er zit geen LPG in?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 17:07 #1406909 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Vanuit stilstand
Omdat je zegt dat het alleen vanuit stilstand gebeurt bij optrekken of sterk acceleren: Denk ik aan wat andere dingen dan een motor die op 3 pootjes loopt.
Hoe is je koppeling eraan toe? En hoe is het tussenaslager? Vooral bij optrekken merk je "dingen rondom" het tussenaslager dat best wel kan lijken op een "Bokkende motor".
Geen lekkende verdeelkap of een lekkende achterste krukaskeerring? Olie op de koppeling..
Paar gedachtegangen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 17:12 #1406911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen
Geen LPG,
Koppeling denk ik niet aan daar het ook in vrij stand zo is.
Het is toch echt de motor daar ik ook vermogensverlies heb, duidelijk zelfs.Verdeelkap zal ik eens controleren, deze heb ik vorig jaar vernieuwd, incl rotor en bougiekabels en bougies.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 19:35 #1406917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdeler
O-ringetjes van de verdeleras ook vervangen? Anders mogelijk olie in de verdeler.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 20:19 #1406921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ga ik
a ik morgen controleren,
weet wel dat toen ik hem verving hij droog was van binnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2014 09:55 #1406935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bal
in de uitlaat? uitleg; Bij een opel hetzelfde gehad. Bij (stevig) willen optrekken verslikte de auto zich. Zoeken en zoeken, en uiteindelijk bleek dat het keramiek blok, zijnde de catalysator, versleten was tot een ronde bal welke zich fijn in de uitlaatpijp liet rollen en drukken bij gas geven........ Hel zeg, je moet er maar opkomen. Zal niet zeggen dat er in dit geval hetzelfde aan de hand is, maar je weet het nooit.
Succes met de oorzaak vinden en oplossen.

Groet, Menno.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2014 23:04 #1406997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdeelkap
is droog, ik verdenk trouwens ook de massapunten o.i.d. vorig jaar al eens schoon gemaakt maar toch maar nog eens naar kijken.
Waarom verdenk ik dit, of in ieder geval iets electronisch na de wasbox heeft hij het ook altijd even, dat gesputter.
En ja nog een puntje, als dat dus is dan schud de motor, dus doet er m.i. een potje niet mee.
Een paar flinke dotten gas (in vrij) en het is weg, de ene keer meteen de andere keer duurt het iets langer.
Wat wordt er nat na de auto in een wasbox gewassen te hebben, ik spuit niet overdreven naar binnen, maar de grille en de wielkasten worden altijd wel meegenomen. . . . .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2014 23:35 #1406999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verd
Verdelerkap en kabel van de bdp sensor kunnen nat worden van water dat tussen motorkap en paravent loopt. Bobine, stekker van de lambdasonde en de connectoren van de motorkabelboom onder de veerpoot waarde bobine op zit evt ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2014 12:05 #1409632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Daar ben ik weer, heeft even geduurd maar heb mijn best gedaan.
Alle stekkertjes schoongemaakt, massapunten, eindtrap, naast de eindtrap zit nog iets wat erg vervuild/verroest was. (bestaat uit 4 witte cilinders van keramiek lijkt het wel. Wat is dat? BDP sensor gereinigd, was erg vervuild.
Wat me opviel is dat in veel/ de meeste stekkertjes een soort van groen achtige slurrie zit. wat is dat? hoort dit erin als een soort van afdichting? Heb nl deze "troep" overal eruit geblazen en vervolgens contactspray erin.
Het eerste wat opviel was DIRECT aanslaan. normaal ging de startmoter toch wel een seconde rond. Nu echt meteen.
Ik houd jullie op de hoogte of de storing definitief weg is. Heb mij ook nog laten vertellen dat de bobine op zijn eind aan het raken is, kan dat dusdanige storing geven?

Grt Bart

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC